#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Chceš, aby ťa klient ľúbil? Vylepšuj veci

Je veľmi časté, že v akejkoľvek reklamnej agentúre padne otázka: Ako vieme posunúť ďalej komunikáciu klienta? V prípade, že s ním pracujete krátko, no viac-menej ho už poznáte, kreatívne možnosti sú relatívne neprebádané. Čo však v prípade, že treba do noše s tvorivosťou načrieť trošku hlbšie? Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book Keď sa chystáme dať nový lesk starým veciam tak, že ich chceme posunúť na slnečné svetlo pod iným uhlom, treba sa na ne z tohto uhla aj pozrieť. Preto si v našom kreatívnom seriáli predstavíme metódu SCAMPER. Základným princípom je pokladať si správne otázky v procese vymýšľania nových nápadov. Každá hláska predstavuje inicálu pre nápomocný úkon: S – Substitute (Nahraď)
  • Dajte napríklad barmana do prírody. Urobte z darčekovej karty stierací žreb. Povýšte bežné pečivo na boha dobrého rána.
  • Pokladajte si hlavne otázku Čo možno vymeniť / zameniť / zmeniť?
C – Combine (Kombinuj)
  • Namiešajte z borovičky drink a pomenujte ho podľa slovenskej klasiky. Spojte do jedného spotu pero, keepcup a suspenzor (pre ilustráciu pozri video nižšie).
  • Základom je vedieť odpoveď na otázku: S čím môžem svoj produkt spojiť, aby vznikla nová idea, vďaka ktorej vynikne ešte viac?
A – Adapt (Prispôsob)
M – Modify (Obmeň)
  • Od hladu vidíte dva croissanty rozprávať sa na autobusovej zastávke? Ak vám pomôže liek proti bolesti hrdla vrátiť sa späť do hry, nakreslite si naň symbol on/off.
  • Dôležité je vedieť, čo možno pridať alebo zmeniť na produkte tak, aby sme ho zvýraznili.
P – Put to another use (Iné využitie)
  • Kde inde a kto iný by mohol s daným produktom ešte pracovať?
  • Ako by sa produkt správal, keby s ním niekto inak pracoval?
E – Eliminate (Odstráň)
  • Aké prekážky by si odstránil/a, aby bol produkt lepší?
  • Ako sa dá produkt zminimalizovať?
R – Reverse (Obráť)
  • Ako by vyzeral výsledok, keby si ty určoval/a výslednú podobu produktu?
  • Čomu všetkému vieš zmeniť poradie? Vieš urobiť veci naopak?
Cieľom metódy je získať čo najviac možných kreatívnych ciest. Nerúcaj sa, pokiaľ je väčšina nevyužiteľných. Odporúčam odkladať do špajze a vytiahnuť, keď príde návšteva, ktorá by ich mohla oceniť. Liebesbriefy očakávam v komentároch. Rimembr, šéring iz kéring. Zaujal ťa článok? Daj si aj prvý diel.

Autor článku

Marek Majzon