Chceš, aby ťa klient ľúbil? Vylepšuj veci

Je veľmi časté, že v akejkoľvek reklamnej agentúre padne otázka: Ako vieme posunúť ďalej komunikáciu klienta? V prípade, že s ním pracujete krátko, no viac-menej ho už poznáte, kreatívne možnosti...

Srdiečko

Je veľmi časté, že v akejkoľvek reklamnej agentúre padne otázka: Ako vieme posunúť ďalej komunikáciu klienta? V prípade, že s ním pracujete krátko, no viac-menej ho už poznáte, kreatívne možnosti sú relatívne neprebádané. Čo však v prípade, že treba do noše s tvorivosťou načrieť trošku hlbšie?

Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book

Keď sa chystáme dať nový lesk starým veciam tak, že ich chceme posunúť na slnečné svetlo pod iným uhlom, treba sa na ne z tohto uhla aj pozrieť. Preto si v našom kreatívnom seriáli predstavíme metódu SCAMPER. Základným princípom je pokladať si správne otázky v procese vymýšľania nových nápadov. Každá hláska predstavuje inicálu pre nápomocný úkon:

S – Substitute (Nahraď)

  • Dajte napríklad barmana do prírody. Urobte z darčekovej karty stierací žreb. Povýšte bežné pečivo na boha dobrého rána.
  • Pokladajte si hlavne otázku Čo možno vymeniť / zameniť / zmeniť?

C – Combine (Kombinuj)

  • Namiešajte z borovičky drink a pomenujte ho podľa slovenskej klasiky. Spojte do jedného spotu pero, keepcup a suspenzor (pre ilustráciu pozri video nižšie).
  • Základom je vedieť odpoveď na otázku: S čím môžem svoj produkt spojiť, aby vznikla nová idea, vďaka ktorej vynikne ešte viac?

A – Adapt (Prispôsob)

M – Modify (Obmeň)

  • Od hladu vidíte dva croissanty rozprávať sa na autobusovej zastávke? Ak vám pomôže liek proti bolesti hrdla vrátiť sa späť do hry, nakreslite si naň symbol on/off.
  • Dôležité je vedieť, čo možno pridať alebo zmeniť na produkte tak, aby sme ho zvýraznili.

P – Put to another use (Iné využitie)

  • Kde inde a kto iný by mohol s daným produktom ešte pracovať?
  • Ako by sa produkt správal, keby s ním niekto inak pracoval?

E – Eliminate (Odstráň)

  • Aké prekážky by si odstránil/a, aby bol produkt lepší?
  • Ako sa dá produkt zminimalizovať?

R – Reverse (Obráť)

  • Ako by vyzeral výsledok, keby si ty určoval/a výslednú podobu produktu?
  • Čomu všetkému vieš zmeniť poradie? Vieš urobiť veci naopak?

Cieľom metódy je získať čo najviac možných kreatívnych ciest. Nerúcaj sa, pokiaľ je väčšina nevyužiteľných. Odporúčam odkladať do špajze a vytiahnuť, keď príde návšteva, ktorá by ich mohla oceniť.

Liebesbriefy očakávam v komentároch. Rimembr, šéring iz kéring.

Zaujal ťa článok? Daj si aj prvý diel.

Viac Článkov

Pravidelná
dávka Hypu

Prihláste sa do nášho newslettru pre najčerstvejšie 
marketingové novinky.

Ďakujeme, boli ste úspešne registrovaný na odoberanie noviniek

Súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely.

dajte si s nami
Hype Five

Služby

Odoslaním formulára udeľujete súhlas so spracúvaním Vašich osobných údajov a elektronickou komunikáciou.

Ďakujeme, správa bola úspešne odoslaná.