Je veľmi časté, že v akejkoľvek reklamnej agentúre padne otázka: Ako vieme posunúť ďalej komunikáciu klienta? V prípade, že s ním pracujete krátko, no viac-menej ho už poznáte, kreatívne možnosti sú relatívne neprebádané. Čo však v prípade, že treba do noše s tvorivosťou načrieť trošku hlbšie?
Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book.
Keď sa chystáme dať nový lesk starým veciam tak, že ich chceme posunúť na slnečné svetlo pod iným uhlom, treba sa na ne z tohto uhla aj pozrieť. Preto si v našom kreatívnom seriáli predstavíme metódu SCAMPER. Základným princípom je pokladať si správne otázky v procese vymýšľania nových nápadov. Každá hláska predstavuje inicálu pre nápomocný úkon:
S – Substitute (Nahraď)
- Dajte napríklad barmana do prírody. Urobte z darčekovej karty stierací žreb. Povýšte bežné pečivo na boha dobrého rána.
- Pokladajte si hlavne otázku Čo možno vymeniť / zameniť / zmeniť?
C – Combine (Kombinuj)
- Namiešajte z borovičky drink a pomenujte ho podľa slovenskej klasiky. Spojte do jedného spotu pero, keepcup a suspenzor (pre ilustráciu pozri video nižšie).
- Základom je vedieť odpoveď na otázku: S čím môžem svoj produkt spojiť, aby vznikla nová idea, vďaka ktorej vynikne ešte viac?
A – Adapt (Prispôsob)
- Pripomína vám váš produkt alebo služba niečo? Napríklad, evokuje vo vás vodopády, keď ho vylievate do pohára s ľadom?
- Na čo nezvyčajné možno váš produkt alebo službu využiť?
M – Modify (Obmeň)
- Od hladu vidíte dva croissanty rozprávať sa na autobusovej zastávke? Ak vám pomôže liek proti bolesti hrdla vrátiť sa späť do hry, nakreslite si naň symbol on/off.
- Dôležité je vedieť, čo možno pridať alebo zmeniť na produkte tak, aby sme ho zvýraznili.
P – Put to another use (Iné využitie)
- Kde inde a kto iný by mohol s daným produktom ešte pracovať?
- Ako by sa produkt správal, keby s ním niekto inak pracoval?
E – Eliminate (Odstráň)
- Aké prekážky by si odstránil/a, aby bol produkt lepší?
- Ako sa dá produkt zminimalizovať?
R – Reverse (Obráť)
- Ako by vyzeral výsledok, keby si ty určoval/a výslednú podobu produktu?
- Čomu všetkému vieš zmeniť poradie? Vieš urobiť veci naopak?
Cieľom metódy je získať čo najviac možných kreatívnych ciest. Nerúcaj sa, pokiaľ je väčšina nevyužiteľných. Odporúčam odkladať do špajze a vytiahnuť, keď príde návšteva, ktorá by ich mohla oceniť.
Liebesbriefy očakávam v komentároch. Rimembr, šéring iz kéring.
Zaujal ťa článok? Daj si aj prvý diel.