#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Ako trpezlivosť prináša okrem ruží aj úspech na sociálnych sieťach

Čakali ste od svojho obsahu viac lajkov? Komentov? Väčší dosah? Či nebodaj predaje? Nezúfajte, možno treba len vytrvať. Pozrite, čo sa stalo nám. 

Steve Jobs vraj povedal, že je presvedčený, že polovica toho, čo odlišuje úspešného podnikateľa od neúspešného, je jednoducho vytrvalosť. Ja som zas presvedčený, že vytrvalosť je polovica toho, čo odlišuje úspešný obsah od neúspešného. Vytrvalosť a konzistentnosť. 

Mal to byť hit od prvého dielu

Pamätám si, ako sme v roku 2018 spúšťali kampaň Bekim má Appetit. Pre gastro portál Don Appetit sme vytvorili koncept, v ktorom Bekim, v tom čase vychádzajúca hviezda influencerskej scény, viedol rozhovory s majiteľmi a šéfkuchármi gastro prevádzok po Slovensku. Mal to byť ročný video seriál v štýle Bekimových vlogov. Malo to humor aj informačnú pridanú hodnotu. Malo to influencera, ktorého sme nechali v preňho typickej pozícii. Žiaden silený vtip, scenár mal asi päť odrážok, zvyšok bol freestyle. Hovorili sme si, že ak majú ľudia radi Bekima, toto ich bude baviť. 

Všetko sme natočili, pripravili množstvo obsahu, vypustili na sociálne siete, podporili reklamou a… nič zásadné sa nestalo. Žiadna viralita, žiadny úspech z večera do rána, žiadne tisícky followerov, proste nič.

Keďže sme mali vopred natočených viacero častí, postupne sme ich začali vypúšťať. Jeden diel seriálu za mesiac a ku každému množstvo doprovodného obsahu. Druhé video fungovalo lepšie ako prvé. Tretie bolo v pohode. A niekedy okolo štvrtého dielu sa to zlomilo a celý seriál začal mať úspech. Komunikovali sme počas celého roka a niekedy ku koncu sa nám stala taká haluz, že ľudia začali spätne pozerať prvé diely. Začali oveľa viac komentovať, zapájali sa, sami nám písali, aby sme k nim prišli točiť. Alebo do reštaurácie, ktorú odporúčajú.  

Rozdiel je vo vytrvalosti…

Keby sme celý seriál hodnotili na základe prvého dielu, zrejme by sme ho vyhodnotili ako fail. Našťastie, klient už mal zaplatené aj ostatné časti, takže nebolo návratu. A práve to mu prinieslo úspech. Rozdiel je skrátka vo vytrvalosti. 

Pamätajte si preto toto jednoduché, ale zároveň veľmi zložité pravidlo. Ak chcete, aby váš obsah fungoval, buďte vytrvalí. Prinášajte konzistentne pridanú hodnotu a vaša cieľovke skôr či neskôr zareaguje. 

Ale na to, aby ste vedeli byť konzistentní, potrebujete sakra dobrý plán. Nabudúce preto pripravím blog o tom, ako pripraviť komunikačný koncept na sociálne siete. ✊

Autor článku

Marek Didák
creative & strategy director