Don Appetit

Bekim má Appetit

O klientovi

Don Appetit je gastro portál, na ktorom sa nachádza viac ako 4 500 prevádzok po celom Slovensku. Tieto prevádzky je možné filtrovať na základe záujmov ako vegetariánske jedlo, detský kútik, karaoke, wifi alebo bezbariérový prístup.

Zadanie

Naším cieľom je zvyšovať:

a) povedomie o portáli

b) návštevnosť portálu

 

Áno, vieme, že tieto dva ciele sú odlišné, ale ak nájdeme
dobrý komunikačný koncept, dajú sa skombinovať.



Výzva

Naplniť dva protichodné ciele na neznámom portáli, to bola úloha, pred ktorou sme stáli.
Výzvou bolo nájsť koncept, ktorý by kombinoval posilnenie vnímania značky a zo strednodobého
horizontu pomáhal prinášať aj traffic.


bekim

Riešenie

Voľba padla na seriál, ktorý bude ľudí baviť a zároveň prinášať hodnotu. Do hlavnej úlohy sme obsadili, vtedy ešte vychádzajúcu internetovú hviezdu, Bekima. Názov seriálu bol preto kombináciou jeho mena a názvu portálu – Bekim má Appetit.


V sérii videí Bekim navštevuje reštaurácie po celom Slovensku, vedie small talky s ich majiteľmi
či šéfkuchármi a v každej si dáva ochutnávku vybraného jedla. Aby ľudí seriál naozaj bavil, nesie
formu videoblogu a stavia na situačnom humore
. Scenár je preto okresaný na pár bodov a rieši
sa “za pochodu”. Práve autenticita je však to, čo majú ľudia radi.



Distribúcia

Videá sú uploadované na YouTube a následne zavesené na stránku Don Appetit, kde píšeme ku každej časti aj blogový článok. Tieto videá a články potom doručujeme cieľovej skupine prostredníctvom PPC kampaní a social media profilov, ktoré fungujú ako rozšírenie samotného seriálu. Na Instagram napríklad pravidelne pridávame interaktívne Stories s rôznymi hrami s Bekimom. Dôležitým mediálnym priestorom je, samozrejme, aj samotný Bekim, ktorý o kampani a portáli Don Appetit pravidelne informuje prostredníctvom svojich sociálnych kanálov.





Výsledky




Prvých 7 dielov videlo:

Facebooku: 123 667 views
YouTube: 93 089 views
Instagrame: 54 575 views



Zásah:

Facebook: 328 455
Instagram: 132 253



Návštevnosť:

Priemerný medzimesačný nárast trafficu +40 %



Čo sme zistili:

1
Interaktívne Instagram Stories
zaznamenávajú mimoriadne vysokú
mieru interakcie, zhruba 50%.

2
Keď sa stretnú dve celebrity
vybuchujú internety. V dvoch
najúspešnejších videách figurovali
okrem Bekima Zuzana Sabolová
(porotkyňa z Mojej mamy), resp.
Tomáš Mrva (víťaz Farmy).

3
Podarilo sa nám vytvoriť silný
mediálny priestor, kam môžeme
umiestňovať reklamné posolstvá.




A čo na to klient?

Našim cieľom bolo komunikovať nový portál o reštauráciách spôsobom, ktorý dá ľuďom viac ako len reklamné posolstvo. Hype prišiel s konceptom, ktorý v sebe spájal zaujímavý obsah so zaujímavou tvárou a s netradičným hodnotením reštaurácií. Tento kokteil komponentov bol inovatívny, predstavoval spôsob ako hovoriť o gastronómii rečou „bežných smrteľníkov“, priniesť trošku humoru a urobiť niečo, na čo sa bude dať nadviazať aj v budúcnosti. Hype má talent na spájanie zdanlivo nespojiteľného, takže za nás palec hore. :)

Anna Lašová, riaditeľka pre komunikáciu Up Slovensko
Chcete, aby sme aj vám pripravili podobnú kampaň? Pustime sa spolu do toho.