#Ostatné
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

5 tipov ako naštartovať firemný blog

Rok 2020 nám ukázal, že kto nie je online – NEEXISTUJE. Preto je načase využiť jeden z najúspešnejších nástrojov content marketingu na prilákanie nových zákazníkov či upevnenie vzťahu s tými starými. Verím, že po prečítaní tohto článku budeš vedieť, ako na to. ?

1. Obsah blogu musí čitateľom niečo dať

Nie každý vie písať pútavé a zaujímavé texty. Ak patríš do skupiny ľudí, ktorí nešťastne pozerajú na pulzujúci kurzor v prázdnom Worde, nezúfaj! Chce to len trochu praxe a navyše, tvojim zákazníkom nezáleží na tom, akým spôsobom im informácie podáš, ale skôr či ich vedia nejak využiť. 

V prvom rada sa treba zamyslieť nad tým, aké sú potreby tvojich zákazníkov a ako ich vie tvoj produkt vyriešiť.

Príklad 1: Autopožičovňa môže vytvoriť sériu blogových príspevkov pre firmy, ktoré majú vlastný vozový park pre svojich zamestnancov o tom, aké výhody má dlhodobý prenájom vozidiel v porovnaní s nákupom vlastných vozidiel.

Príklad 2: Fitko môže pravidelnými blog postami dávať tipy ako sa držať vo forme a cítiť sa dobre vo vlastnom tele, ako odstrániť bolesti spôsobené sedavými zamestnaniami, atď.

Blogom treba zákazníkom ponúknuť riešenie na ich problémy. Jednoducho. Pre lepšiu predstavu, čo tvojich zákazníkov zaujíma, môžeš dokonca využiť plánovač kľúčových slov.  Ja som si napríklad pozrela, či je téma blogovania pre ľudí zaujímavá a podľa priemernej mesačnej vyhľadávanosti som zistila, že sa o tom oplatí napísať.

Tieto kľúčové slová sa pokús zahrnúť aj do textu samotného článku. Bez správne zvolených kľúčových slov sa na teba totižto Google vykašle a nebude ťa zobrazovať vysoko vo výsledkoch vyhľadávania, ale posunie ťa na stránky, kam sa nikto nepreklikne. Chce dať ľuďom relevantný obsah, ktorý im odpovie na otázky, ktoré hľadajú. Na to by si mal myslieť aj ty.

2. Pútavý headline je MUST

Túto rovnicu by si mal zapamätať každý:

silný nadpis článku = viac preklikov na stránku

Viacero prieskumov a A/B testingov ukázalo, že v nadpisoch dobre fungujú čísla. Najmä ak ich dáš hneď na začiatok nadpisu.

Príklad 1: Viď. nadpis článku, ktorý práve čítaš. Možno aj teba prilákalo práve čísielko v ňom ?

V nadpise je dobré spomenúť info, ako čitateľovi článok pomôže dosiahnuť to, čo chce.

Príklad 2: Vlastné firemné autá brzdia váš biznis. Trendom je dlhodobý prenájom.

3. Call to action button

Na zázrak označovaný skratkou CTA určite netreba zabúdať. Práve ním totiž „dokopeš“ čitateľa k tomu, aby vykonal presne tú akciu na stránke, ktorú od neho chceš. Chceš aby ti napísal mail? Aby sa prihlásil na odber newslettra? Alebo aby sa preklikol ku konkrétnemu produktu a rovno si ho objednal? Umožni mu to!

Tip ako na to:  preklinkuj časť textu hypertextovým odkazom – teda linkom, kam chceš čitateľa dostať. Pozorný čitateľ nájde takéto CTA-čko aj v tomto článku ?

4. Keď ho máš, tak ho ukáž!

Ak si si už dal tú námahu, článok napísal a publikoval na stránke, väčšinu práce už máš za sebou. Ale pozor! Treba sa uistiť, že sa dostane k cieľovej skupine a zdieľať ho na firemných sociálnych sieťach, no dobré je podporiť jeho čítanosť aj nejakým tým boostingom.

5. Pozeraj sa na výsledky

Ktoré články majú najvyššiu čítanosť? Kto si ich číta? Odkiaľ títo čitatelia prichádzajú? To všetko sú otázky, ktoré by si si mal klásť, aby si porozumel tomu, čo na zákazníkov funguje. Takto im budeš vedieť dodať relevantnejší obsah a efektívne ho distribuovať.

Na záver by som chcela ešte raz zdôrazniť výhody blogovania – upevňuje vzťah so zákazníkmi a prináša nových, napomáha budovaniu imidžu značky, či dokonca vylepšuje SEO pozície tvojho webu. Sú to dôvody, pre ktoré sa rozhodne oplatí nájsť si čas a publikovať aspoň dva alebo tri články mesačne. Ak máš aj po prečítaní týchto tipov pocit, že ti k blogovaniu chýba potrebný hype, vieš, komu sa máš ozvať ?  

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager