#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

TikTok: 6 easy tipov ako na ňom raketovo odpáliť kariéru

Aj keď možno už nie sme primárna cieľovka TikToku, k najrýchlejšie rastúcej aplikácii sveta by sme sa mali postaviť ako k plnohodnotnému komunikačnému kanálu. Pár slov o TikToku z pohľadu našej kolegyne Margarét si už mohol na našom blogu vidieť. Ak si ho nečítal, urob tak hneď 👉🏻 tu.

Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book

Dnes je TikTok 4. najsťahovanejšou aplikáciou s viac ako 800 miliónov aktívnymi používateľmi a neustále rastie.

Či už sa chceš stať TikTokerom alebo ho použiť pre svoj biznis, posúvame ti 5 základných tipov pre tvoj obsah. Všetky odporúčania sú od zdrojov, ktoré dlhodobo testujú správanie algoritmu TikToku, možno ich teda považovať za hodnoverné, nie však oficiálne:

Jedno zariadenie = jeden účet
Aj keď Tiktok povoľuje mať na jednom zariadení prihlásených viacero účtov – neodporúčame to. TikTok ťa môže automaticky vyhodnotiť ako správcu účtu pre biznis a nebude ťa tlačiť ďalej.

Prvých 5 videí
Množstvo tvorcov na TikToku tvrdí, že práve prvých 5 videí rozhoduje o tom, kde ťa algoritmus zaradí. Ak tvojich prvých 5 videí bude nudných a statických, TikTok ti môže priradiť „nálepku“ nudného tvorcu, ktorej sa budeš zbavovať asi ťažko. Naopak, ak prvými piatimi videami ustrelíš, máš našliapnuté na úspešnú kariéru TikTokera.

Vertikálne, vertikále, vertikálne…
Ako už vieš, časy kedy sme všetko natáčali na šírku sú už vplyvom Instagramu takmer preč. Rovnako tak aj na Tiktoku nepridávaj horizontálne videá. Používateľov otravujú. Navyše, každý svajp preč pre teba znamená zníženie šance dostať sa do ponuky „For you“. A práve o ňu v TikToku ide.

Dopozeranie
Rovnako ako pri ostatných video-platformách, aj tu sa berie do úvahy dopozeranie videa. Tiktok umožňuje natáčať video až do dĺžky 60 sekúnd, no nezabudni, že nikoho dnes nezaujíma dlhý obsah 🙄 Sám TikTok odporúča videá v rozsahu 9-15 sekúnd. Práve tie majú najvyšší potenciál šíriť sa ďalej.

Opakovanie videa
Ak si používatelia pozrú video viac krát po sebe, algoritmus vyhodnotí obsah ako extrémne zaujímavý a posúva ho ďalej. Preto veľa tvorcov tvorí formou loop alebo boomerangu, ktorý je catchy a má potenciál byť prehraný viackrát dookola.

Hudba
Hudba je to, čo hýbe svetom TikToku. Preto sa snaž čo najviac prispôsobiť akciu do hudby. Tento obsah je podľa používateľov najatraktívnejší a určite ti ho olajkujú 😉👌

Veríme, že ti tieto rady pomohli a už dnes postneš svoje prvé video🔥 Ak si na to netrúfaš, ozvi sa nám a radi ti pomôžeme so správou firemného TikToku.

Ak poznáš ďalšie tipy na to, ako dobiť svet TikToku určite sa o nich s nami podeľ dole v komente 🤝

Autor článku

Maroš Bolčák
Social media manager