Už ste sa registrovali na TikToku? Alebo vám to ešte nič nehovorí? Poďme pekne po poriadku.
Viete, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahnite si náš nový e-book.
Používatelia na TikTok nahrávajú krátke videá, ktoré môžu doplniť skladbou zo zdarma prístupnej hudobnej knižnice. Aplikáciu predstavili na jeseň 2016 v Číne. Rok na to ju spojili s populárnou aplukáciu musical.ly. A v októbri 2018 sa stala najsťahovanejšou apkou v Amerike.
Pre mladú generáciu je Facebook nezaujímavý a na Instagrame sú predsa „tí starí“.Vyzerá to dokonca tak, že TikTok sa stáva nástupcom Snapchatu. Okrem tvárových filtrov totižto ponúka aj challenge v tanečných a kreatívnych videách, do ktorých sa používatelia zapájajú.
Pozrite si výber najpopulárnejších výziev:
200 000 pozretí za jeden deň
Pozrela som si obsah telefónu, ktorý v 90 % tvorí foodporn alebo momenty z cestovania ✈️ Scrolling up, scrolling down… pri tom závratnom počte som bola rada, že som našla niečo uverejniteľné, a tak svetlo sveta uzrelo prvé video z New Yorku, ktoré má dva roky, cca 10 sekúnd, je na ňom zopár svetielok, mrakodrapov a mestského ruchu. Aby som ho trošku hajpla pridala som aj hudbu. Áno, priamo v TikToku (like a boss).
Kým som ja zverejnila prvé video, v našom office už boli preteky o srdiečka v plnom prúde a všetkým pribúdali jedna radosť. Konečne aj mne, jedno, dve… za prvú hodinu ich bolo okolo 70. Not bad v porovnaní s aktuálnou interakciou na Instagrame.
Magnum, čokoláda… nanukové nebo
Našla som ďalšie video (opäť z New Yorku, opäť dva roky staré…). Nevadí, hlavne nech sa dá naň pozerať, povedala som si. Presne si spomínam, ako som ho tvorila, bola to moja posledná hodina v New Yorku. Vtedy tam strašne fičali vyčančané Magnum nanuky a ja som bez ich ochutnania (a bez fotky na Instagram :D) proste nemohla odísť. Moja posledná hodina bola preto venovaná huntingu po Magnume. Ako sa hovorí vo všetkých motivačných knihách, hlavné je nevzdať sa.
Long story short, natočila som takéto video
A toto video dosiahlo za 24 hodín viac ako 200-tisíc videní. Bez popisu, bez hudby, s použitím 7 hashtagov. Ešte dodám, že videnie v rozhraní TikToku znamená zobrazenie videa. Po dvoch týžňoch má viac ako 704 000 vzhliadnutí. A ja som, ani neviem ako, na TikToku nazbierala takmer 70 000 srdiečok a 4 000 followerov.
Čo z toho vyplýva?
Faktom je, že TikTok je s najväčšou pravdepodobnosťou „the next big thing“ a zatiaľ nie je náročné získať na ňom pozornosť používateľov. Treba k tomu len dostatočne zaujímavý obsah vprataný do 5 až 60 sekúnd. Takže, ak sú tvojou cieľovkou mladí ľudia, rýchlo sa tam ponáhľaj, lebo o chvíľu tam budú všetky značky a potom už bude neskoro. Hodiny totiž tikajú. Tik, tok, tik, tok…

Autorky
Strategická časť: Lívia Brtáňová
TikTok časť: Margaréta Korvasová