#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

NIE vždy je dobré povedať ÁNO

Nedávno som v tomto článku rozpísala základné piliere, na ktorých stojí spolupráca medzi agentúrou a klientom. Jednu veľmi dôležitú vec som si však nechala na samostatný článok, pretože sa chcem o nej trošku rozpísať – prečo je dobré s klientom nesúhlasiť, pokiaľ to situácia vyžaduje.

Agentúra sa síce vždy snaží o to, aby bol klient spokojný s návrhom, no dôležité je pozerať sa v prvom rade na to, aké budú výsledky, ktoré kampaň prinesie. Nie vždy platí, že to, čo chce klient je automaticky to, čo chcú aj jeho zákazníci. Práve vtedy musí agentúra obhájiť svoj návrh a vedieť klientovi rozume argumentovať.

V každej dobrej digitálnej agentúre to funguje tak, že si tím spraví prieskum, vytvorí sa kvalitný brief, stanovia sa základné konverzie a KPIs kampane a začne sa tvoriť návrh. Ten sa ďalej prezentuje klientovi, ktorý má vždy priestor na pripomienky. Občas sa však stane, že sa klient nechá uniesť a zadanie chce prerobiť tak, ako sa to páči jemu a nemyslí veľmi na to, či sa bude páčiť jeho zákazníkom – či pochopia koncept a zoberú si z komunikácie to, čo majú.

Uveďme si to na príklade:

Povedzme, že ideme vytvoriť nový- e-shop pre nášho klienta. KPI v tomto prípade je nákup produktu. Pred tvorbou návrhu si okrem briefingu s klientom overíme na vzorke zákazníkov, akým spôsobom postupujú pri nákupe produktov a čo sú ich požiadavky a predstavy na pohodlný nákup na stránke. Týmto spôsobom si môžeme byť istí, že návrh bude reflektovať požiadavky skutočných zákazníkov. V prípade, že chce klient pridať do návrhu prvok, ktorý by nákupný zážitok návšetvníkovi stránky sťažil, je našou povinnosťou povedať kleintovi, že to tam nepridáme a vysvetliť dôvody, pre ktoré to tam nechceme dať.

Je veľmi dôležité, aby aj klient pochopil, ako uvažujeme a našli sme spôsob, ako budú spokojné obe strany – klient i jeho zákazníci.

Tak, toto bol ďalší interný pohľad na procesy v našej agentúre. Ak ťa zaujíma viac, prihlás sa na odber nášho newslettra a každý mesiac môžeš čakať zásobu kreatívneho obsahu a inšpirácie z nášho sveta.

Ak sa článok páčil, budem sa tešiť zdieľaniu. ?

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager