#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Nájdi si tú pravú… agentúru

Marketing je neodmysliteľnou súčasťou podnikania a nášho každodenného života. Iste sa medzi nami nájdu ľudia, ktorí si myslia, že sú voči reklame odolní, no určite už podľahli nejakému šikovnému marketingovému triku.

Práve marketing ti totiž pomôže odlíšiť sa od konkurencie, zvýšiť odbyt produktov, ale aj vybudovať značku a dostať ju do hlavy zákazníka (v ideálnom prípade i priamo do srdca).

Ak chceš napredovať a mať náskok pred konkurenciou, čaká ťa veľa práce, pretože marketingových nástrojov je veľmi veľa a trendy sa menia každú chvíľu. V takomto prípade je dobré prizvať na pomoc marketingovú agentúru, ktorá tieto trendy sleduje, má prehľad a vie ti na mieru ušiť presne to, čo tvoja značka potrebuje. Ako si však vybrať z toho množstva agentúr tú pravú?

Hneď v úvode poviem jednu vec, ktorú si možno klienti neuvedomujú a to to, že nie len klient si volí agentúru, často si aj agentúra volí klienta. Ide o vzájomné partnerstvo, ktoré pri ideálnych podmienkach vydrží niekoľko rokov. Tak ako v osobných vzťahoch, aj vzťah medzi agentúrou a klientom by mal byť postavený na určitých pilieroch, a to konkrétne:

DÔVERA

Jeden z najdôležitejších pilierov, na ktorom to celé stojí a padá je vzájomná dôvera. Pri výbere agentúry si treba byť istý, že ide o dôveryhodnú agentúru, ktorá má už čo to za sebou a v portfóliu má uvedené nejaké známe referencie, ktoré si môžeš pozrieť. V ideálnom prípade na ich webe nájdeš aj case studies, ktoré ti ukážu ako sa agentúra popasovala s nejakým zadaním a tak uvidíš, čo od nej môžeš očakávať. Takéto ukážky kejsiek nájdeš aj na našej stránke, takže si ich pokojne môžeš pozrieť tu. Samozrejme, nemáme tam všetky, podľa  potreby posielame dodatočne klientom ukážky našej práce aj na vyžiadanie.

SPOLOČNÝ CIEĽ

Každá značka / firma / podnikateľ komunikáciou sleduje nejaký cieľ – zvýšenie predaja, podielu na trhu, povedomia o značke, vybudovanie lovebandu alebo čokoľvek iné, dôležité je, aby si tento cieľ stanovili hneď na začiatku spolupráce. Tým sa vyhne tomu, že by sa po čase začali uberať iným smerom.

KOMUNIKÁCIA

Veľmi dôležitú úlohu vo vzťahu agentúra-klient zohráva komunikácia. Práve na to sú v agentúre account manažéri, ktorí predstavujú prostredníka medzi agentúrou a klientom. Budú sa starať o to, aby každý projekt prebehol hladko a bez problémov, aby klient vždy dostal odpovede a podklady, na ktoré čaká, a občas dokonca sú tu pre klientov aj na to, aby ich niekto vypočul, pretože mali zlý deň.

DEADLINY

Vždy si treba s agentúrou stanoviť dátum, dokedy treba niečo dodať a treba mať na pamäti, že deadliny platia nielen pre agentúru ale aj pre klienta. Často sa stáva, že sa čaká práve na klientovu spätnú väzbu, aby sa mohlo pokračovať a stanovené termíny sa včas dodržali. Timeline – časová os projektu je často veľmi užitočná pomôcka, podľa ktorej agentúra aj jej klient vie, aké sú jeho úlohy a v akom časovom horizonte sa budú realizovať.

Ak si si po prečítaní tohto článku uvedomil, že chceš mať k dispozícii niekoho, o koho sa vieš oprieť a kto ťa vždy podrží, napíš nám a my ťa presvedčíme, že

HYPE + TVOJA ZNAČKA = VL

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager