#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Newsfeed: Kam presúvajú značky svoj Facebookový budget?

Čoraz viac spoločností pozastavilo v posledných dňoch svoju reklamu na Facebooku, aby bojkotovali nedostatočný boj Facebooku voči nenávistným prejavom a dezinformáciám. Sú medzi nimi aj takí giganti ako Unilever, Adidas, Ford, Levi Strauss či Honda. Akcie Facebooku sa tak za posledný týždeň prepadli o takmer 10 % a Zuckerbergov majetok poklesol o 7,2 miliardy dolárov.

Viaceré firmy, ktoré sa sťahujú z Facebooku teraz zisťujú, či ich marketingová stratégia bude fungovať aj bez neho.

Kam teda lejú svoj ušetrený marketingový budget?

Firma JanSport presunie výdavky na back to school kampaň do TikToku. Všetko nasvedčuje tomu, že práve TikTok naberie ešte viac na sile a svoj reklamný budget naň presunú aj ďalšie veľké značky. Túto sociálnu sieť s 800 miliónmi aktívnych mesačných užívateľov (Instagram má 1 miliardu) už nemožno prehliadať, obzvlášť, ak je vaša cieľová skupina ľudia do 30 rokov. Je na čase, aby aj firmy na Slovensku prestali prehliadať túto čoraz populárnejšiu sociálnu sieť. Tak ako svojho času nevenovali pozornosť Instagram, tak ju mnohé nevenujú ani TikToku. Našim klientom, ktorí majú mladšiu cieľovku aktuálne navrhujeme TikTok marketingové stratégie a spúštame pre nich komunikáciu na tejto sociálnej sieti. Čím skôr na tejto sociálnej sieti značky začnú komunikovať, tým budú mať lepšie postavenie oproti firmám, ktoré na tento „vlak“ nabehnú neskôr. Ak ťa zaujíma, čo funguje na TikToku, určite si prečítaj náš blog o 6 tipoch, ako na ňom raketovo odpáliť kariéru.

Značka oblečenia North Face, pravdepodobne zvýši reklamné výdavky na Googli a Pintereste. Okrem toho rozmýšľajú aj nad affiliate marketingom, v rámci ktorého webové stránky získavajú provízie za sprostredkovanie zákazníkov, ktorí sa prekliknú z ich webu.

Manažéri ďalších spoločnosti uvažujú nad využitím streamingových televíznych služieb, čiastočne z dôvodu zvýšeného sledovania, pretože počas pandémie boli ľudia nútení zostať doma a zvýšila sa sledovanosť poskytovateľov ako Netflix, Hulu či Amazon Prime.

Autor článku

Peter Šándor
Managing director