#Biznis
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Jedna vec, ktorú by mali firmy spraviť v čase krízy

Čo mám robiť, ak ma zasiahla kríza? Je rozumnejšie zastaviť komunikáciu alebo, naopak, zvýšiť reklamný budget? Aké aktivity môžu značky robiť počas krízy? Prečítajte si odpovede aj na tieto otázky. Tento text je výňatkom z e-booku “Čo robia úspešné značky počas krízy”. Stiahnuť si ho môžete na tomto linku

Znížiť budget počas krízy? Alebo úplne zastaviť komunikáciu? 

Budovanie značky je dlhodobý proces, ktorý má dlhotrvajúci účinok. Na komplexné zodpovedanie otázky z úvodu odporúčam pozrieť si prednášku Marka Ritsona na tému marketingu v dobe korona krízy. Požičiam si z nej aspoň jeden slide. 

“Trénovaní marketéri” vedia, že najhorším možným riešením v čase krízy je stopnúť komunikáciu alebo významne znížiť budget. Naopak, najlepším je navýšiť reklamný rozpočet. Prečo? Každé Euro minuté, kým iní nekomunikujú, totiž naberá na hodnote (ak ostatní znížia budgety, váš podiel v celkovom spende odvetvia sa zvyšuje). Nebavíme sa tu pritom o žiadnom subjektívnom názore, ale o fakte podporenom množstvom dôkazov a prieskumov z minulých kríz či recesií. Dopĺňa ho aj analýza britskej IPA, podľa ktorej, keď vypnete reklamu, logicky vám výrazne klesnú predaje. Ale keď na druhý rok reklamu zapnete a dostanete sa na pôvodné investície, bude vám trvať 5 ďalších rokov, kým sa dostanete na pôvodné obraty. 

Výhodou je, že väčšina marketérov si to neuvedomuje a komunikáciu automaticky stopne, prípadne zníži na minimum. 

A práve tu, kde iní vidia riziko, je vaša príležitosť. Prečítajte si preto nápady a návrhy na to, aké aktivity môžete ako marketér spraviť počas koronakrízy, vyhrať pre seba pozornosť a zlepšiť ROI. ?

Prečítajte si konkrétne nápady na aktivity, ktoré môžete robiť počas krízy v e-booku “Čo robia úspešné značky počas krízy”. Stiahnite si ho na tomto linku

Autor článku

Marek Didák
creative & strategy director