#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

“Karantivita” alebo spôsob ako pomôcť tvojmu podnikaniu

Vírus, ktorý si ešte pred pár mesiacmi zamieňalo pár ľudí s pivkom z Mexika, dostal viacero podnikateľov do zlej situácie a výrazne sťažil podmienky pre ich biznis. Dôležité však je nevzdať sa a nájsť riešenie aj na zdanlivo neriešiteľný problém. Práve v tejto chvíli platí heslo „kreativite sa medze nekladú“ viac ako predtým a čokoľvek, čo sa môže zdať ako dobré riešenie na súčasnú krízu, určite stojí za vyskúšanie.

Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book

Musíme sa pripraviť na to, čo príde, nemôžeme čakať, že po skončení karantény sa všetko vráti presne tam, kde to bolo predtým. Podmienky sa menia, všetci sa musíme prispôsobiť. V tejto situácii sa mi v hlave vynára obraz, ktorý som mala možnosť vidieť pred pár rokmi pri cestovaní po Maroku:

Áno, vidíš dobre, je to strom „obsypaný“ kozami. Keď sa chce koza v Maroku najesť, nemá veľmi na výber. Pod kopýtkami má len suchú hlinu a pár stebielok trávy. Našťastie sa tu nachádzajú stromy – argánovníky, so svojimi šťavnatými plodmi. Miestne kozy sa s pomocou pastierov naučili loziť po stromoch. Zvláštny výjav, keď kozy stoja v korune stromov, dokonca pomáha aj samotným rastlinám. Kozy totiž do okolia vypľúvajú semená argánovníkov a pomáhajú im tak pri rozmnožovaní.
Tento zdanlivo bizarný výjav nám však ukazuje pekný príklad toho, že sa dá nájsť riešenie, len treba chcieť. Vyjsť z komfortnej zóny, na ktorú sme boli zvyknutí a nesedieť doma len tak, so založenými rukami, no i tento čas využiť efektívne.
Ako príklad si môžeš vziať reštaurácie, ktoré donedávna fungovali bez donášky a kvôli súčasným obmedzeniam a karanténe sa rýchlo prispôsobili podmienkam, ktoré nastali a začali jedlo nosiť zákazníkom priamo domov.

Niektoré prevádzky, ktoré si donášku nemohli dovoliť, pripravujú balíčky pre svojich zákazníkov a pripravia si rozvrh, ako a kedy si môžu zákazníci pre tovar prísť. Balíček je hygienicky zabalený, prevzatie balíka je presne dohodnuté na určitý čas, aby sa pred obchodom netvorili rady a platiť sa dá iba kartou.

Taxikári, ktorí nemôžu voziť ľudí, sa ponúkli, že budú svoje služby ponúkať práve reštauráciám a pomôžu im jedlá rozvážať.

Inšpiráciu však môžeš čerpať i v iných odvetviach. Robíš skupinové kurzy maľovania a zdá sa ti, že si kvôli karanténe odpísaný? Omyl! Príklad si môžeš zobrať z Paintpeople.sk , ktorí vymysleli spôsob, ako si privyrobiť i v týchto dňoch. Pomôcky na maľovanie si môžeš objednať z ich e-shopu, donesú ti ich domov a maľovania sa môžeš zúčastniť pomocou živého vysielania na ich Instagrame.

Vlastníš joga štúdio, posilňovňu či tanečné štúdio? Vytvor pre svojich zákazníkov možnosť rozhýbať sa s tebou online. Pošli im skupinový newsletter s linkom, kde sa môžu pripojiť a zašportovať si aj doma. I keď túto službu síce budeš ponúkať bezplatne, buď si istý, že tým, že tvojim zákazníkom dáš túto pridanú hodnotu, zostanú ti verní. Po skončení karantény tak máš väčšiu šancu, že si u teba predplatia členstvo na ďalší rok, prípadne takouto aktivitou na sociálnych sieťach oslovíš i ľudí, ktorí ťa doteraz nepoznali.

Patríš k tým šťastlivom, ktorí prevádzkujú e-shop a môžu aj naďalej podnikať? Ukáž svojim zákazníkom solidaritu a podpor ich, aby sme túto krízu spoločne zvládli ľahšie. Inšpirovať sa môžeš napríklad slovenskými značkami, ktoré vyrábajú oblečenie a k objednávkam priložia i rúško zadarmo, navyše, s originálnym dizajnom.
Značka Isadore Apparel, ktorá vyrába cyklistické oblečenie k objednávke pribalí takéto krásne designové rúško:

Predajca originálnych tričiek kompot.sk tiež pribalí k objednávke rúško, ktoré je navyše potlačené, ako inak, vtipným popisom:

Ako reklamná agentúra máme možnosť pracovať z domu a poskytovať klientom naše služby i počas tohto náročného obdobia. Našu prácu si nesmierne vážime a sme radi, že môžeme pomôcť, ako sa len dá. Momentálne pripravujeme e-shop pre klienta, ktorý ponúka zdravotnícke pomôcky a doposiaľ svoje podnikanie prevádzkoval len prostredníctvom kamenných predajní. Je dôležité reagovať na podmienky, ktoré máme a nevzdávať sa, práve naopak, nastal čas urobiť ten potrebný krok, aby sme toto náročné obdobie ustáli. Práve digitálny marketing a e-commerce je hudba budúcnosti, do ktorej sa oplatí investovať.

Ak sa i ty náhodou nachádzaš v podobnej situácii a potrebuješ pomôcť s tvorbou e-shopu, pokojne sa na nás obráť. Vyhrnieme si rukávy, dezinfikujeme klávesnice a veľmi radi ti pomôžeme „vyliezť na strom“ 😊, či už prostredníctvom tvorby novej stránky alebo s nastavením efektívnej komunikácie v online prostredí.

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager