#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Ako vybudovať eshop za 10 dní

Zo Švajčiarska sa nám ozvali, že potrebujú spraviť eshop na mieru. Ale máme na to 10 dní. Check done, eshop je spustený a klient spokojný.

Najskôr by som mal predstaviť nášho klienta, ORTHO-TEAM, o ktorom bude tento blog. Je to najväčší švajčiarsky výrobca a predajca ortopedických pomôcok (od invalidných vozíkov, až po protézy), s ročným obratom 65 miliónov Eur. Naprieč celým Švajčiarskom má 23 kamenných predajní, kam môžu prísť klienti za jednotlivými odborníkmi. Spoluprácu sme nadviazali už v roku 2017. V tom čase nám klient zveril najskôr PPC kampane. Musím priznať, že spočiatku bol skeptický, keďže celý marketing, vrátane PPC kampaní, mu robila renomovaná švajčiarska agentúra. Veď uznajte slovenská agentúra, ktorá robí špecializované PPC kampane na švajčiarskom trhu v nemeckom jazyku. Ako zvyknem hovoriť, nič nie je nemožné. ? Fast forward do roku 2020 a pre ORTHO-TEAM už robíme komplet celý marketing, od grafických prác, až po reklamné kampane. Dokonca si nás klient zavolal do Švajčiarska, aby sme im s našim produkčným tímom natočili sériu videí.

V Hype sme sa tak stali počas posledných rokov takpovediac odborníkom na komunikáciu medicínskych pomôcok, čo sme zužitkovali aj v rámci marketingu pre farmaceutické firmy na Slovensku.

Čo tomu predchádzalo?

Korona kríza silno zasiahla aj Švajčiarsko, ktoré má doteraz potvrdených viac ako 28 000 prípadov nákazy. Aj napriek tomu doteraz nezaviedli Švajčiari také prísne opatrenia ako na Slovensku. ORTHO-TEAM teda nebol nútený zavrieť všetky svoje kamenné obchody. Rozhodol sa tak spraviť hlavne kvôli bezpečnosti svojich zamestnancov. Otázka bola, čo ďalej? Ste líder na relatívne konzervatívnom trhu a nepredávate cez eshop lebo ponúkate špecializované produkty, ktorým predchádza konzultácia s odborníkom.

Čo sme navrhli?

Dohodli sme si s klientom videokonferenciu, na ktorej sme sa pozerali na nuansy ich segmentu z každého uhla. Dospeli sme k tomu, že vytvoríme eshop, kde si budú môcť ľudia dohodnúť termín a konzultovať ich problém so špecialistom cez video call. Hovoríte si, veď na tom nič nie je. Určite ste sa stretli s chatom na webe, ale koľko webov ponúka možnosť videli video callu? Zrátali by ste to maximálne na prstoch jednej ruky. Aby to nebolo málo, dostali sme na to všetko 10 dní. Ľudia z praxe vedia, že vytvoriť kvalitný eshop trvá minimálne 3-4 týždne. Ale, ako som písal vyššie, nič nie je nemožné. ?

Presvedčte sa sami na tomto linku: www.ortho-team.shop

Ako to dopadlo?

Eshop sa nám naozaj podarilo vytvoriť za 10 dní. Je však veľmi dôležíte dodať, že takýto úspech si vyžaduje, aby ste mali dopredu dôkladne premyslené čo na webe chcete mať a dodať agentúre veľmi dobre spracované podklady. V opačnom prípade sa tento proces môže výrazne predĺžiť. Samozrejme, aj v tomto prípade sme mali pár dolaďovačiek, takže do života bol reálne uvedený za 12 dní, ale už po 10 dňoch bol súci na spustenie.

Pár dní po spustení klient dokonca zaznamenal desiatky objednávok, čo je považované v tomto konzervatívnom segmente za nadpriemerne dobrý výsledok. Na eshop v najbližších dňoch spustíme aj PPC kampane, ktoré pravdepodobne počet objednávok niekoľko násobne zvýšia.

Čo z toho vyplýva?

Ak máte biznis, ktorý doteraz fungoval na kamenných prevádzkach, zamyslite sa nad tým, ako ho preniesť do online sveta.

Alebo kontaktujte nás a veľmi radi vám s tým pomôžeme. Uvedomte si, že budúcnosť je digitálna a je len otázka času, kedy sa budete musieť transformovať.

Autor článku

Peter Šándor
Managing director