#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

6 tipov na efektívnu tvorbu obsahu z karantény

Jedna z vecí, v ktorých sa cítim dobrý, je efektivita. Som zástancom názoru, že, ak raz vyrobíš obsah, použi ho na čo najviac spôsobov. Prečítaj si niekoľko mojich nápadov, ako komunikovať efektívne (aj) počas karantény.

Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book

Home-office nám komplikuje množstvo vecí. Okrem iného aj tvorbu obsahu. Niektoré spoločnosti sa zatvoria pred svetom, stopnú komunikáciu a dúfajú, že tento stav čoskoro pominie a zas budeme žiť normálne životy. Ak sa vo firme vyberiete touto cestou, good luck. Úprimne však, veľmi tomuto prístupu nerozumiem. Práve teraz majú ľudia čas sledovať obsah. Každým dňom totiž narastá čas strávený konzumáciou médií, prevažne elektronických (TV, rozhlas, internet – prostredníctvom PC, mobilov a mobilných aplikácii). Keďže však máme obmedzené možnosti aj budgety, je čas pripraviť sa na efektívnejšiu komunikáciu.  

Pripravil som si preto niekoľko rád, ako zefektívniť tvorbu obsahu na maximum

1. Komunikuj s kontextom

Keď už tvoriť obsah, tak nech dáva zmysel, nie? Celý svet aktuálne žije koronou, komunikuj teda o tom, čo ľudí zaujíma (diclaimer: jasné, že korona nie je jediná téma, ktorá aktuálne ľudí zaujíma). Ale citlivo, nesnaž sa priživiť na situácii a zaujať za každú cenu, lebo by to mohlo dopadnúť aj takto. Ak vieš pomôcť alebo poradiť, nech sa páči, priestor na pozitívnu komunikáciu sa nájde vždy. Content, ktorý triafa spoločenskú náladu, má zväčša úspech, a preto je takáto komunikácia ako bonus aj maximálne efektívna
Mimochodom, dávaj pozor aj na kontext vo vizualite, aby to nedopadlo takto:

2. Transformuj offline do online

Máš pripravenú prednášku či dokonca sériu prednášok, ale aktuálne nie je možné ju predniesť? Žiaden problém, vďaka nástrojom ako ZOOM, StreamYard alebo live streamingu na Facebooku je dnes úplne jednoduché spraviť online verziu v podobe webináru. Ľudia sa chcú stretávať, takže “live” funguje ako nikdy predtým. Ak sa dokážu adaptovať aj umelci a organizovať koncerty online, spraviť webinár nebude zas až taký problém. 

3. Vyrábaj obsah digitálne

Zrealizovať produkciu videa či fotografií je v domácich podmienkach komplikovanejšie. Takže, nech žijú fotobanky, grafické programy a animované videá. Existuje množstvo programov, ktoré môžeš používať zadarmo alebo za malý poplatok. A, ak potrebuješ pripraviť niečo profesionálnejšie, kľudne sa nám ozvi. Prednedávnom sme napríklad robili takéto video pre Snico a radi ti pripravíme niečo podobné.

4. Využi obsah na viacero spôsobov

Nikdy som nepochopil, prečo by si niekto dal námahu na tvorbu obsahu, potom z neho vytvoril jeden príspevok na Facebook a vrhol sa na tvorbu ďalšieho obsahu. Ak natočím video, napíšem o ňom aj blog. Následne vyexportujem audio stopu a tú použijem ako podcast. Skrátka, snažím sa využívať obsah na čo najviac spôsobov, šetrí to kopec času. Ak máš napríklad historicky napísané nejaké články, skús ich nahovoriť a uploadnúť na Spotify. Voilà, podcast je na svete. A pritom to trvalo iba pár minút. Aj preto si tento blog môžeš vypočuť ako podcast. Inak, o tejto téme som dávnejšie natočil aj vlog.

5. Updatni existujúci obsah

Pozri sa do histórie. Určite nájdeš obsah, ktorý bol v minulosti úspešný, akurát už nie je najaktuálnejší. Updatni ho o nové informácie a opäť bude použiteľný. Ja takto napríklad musím updatnúť tento blog o weboch, kde čerpám inšpiráciu (neklikaj sem, už dávno nie je aktuálny 😉)

6. Znovuspracuj najúspešnejší obsah

Keď už sme pri úspešnom obsahu z minulosti, sprav si prieskum, ktorý obsah je u vás historicky najúspešnejší. Tento obsah následne spracuj nanovo, akurát ho doplň o nové, nečakané informácie. Prípadne úspešnú tému spracuj do série nových článkov, videí či podcastov a máš kopčisko nového obsahu. 

Máš svoje tipy, ako zefektívňovať komunikáciu? Hoď nám ich do komentára, radi ich zadaptujeme. 

👉 Ak si sa dostal až sem, cením si to. A budem rád, ak sa podelíš so svojimi kontaktmi, určite niekomu pomôže pár nápadov, ako komunikovať efektívnejšie. 👈

Autor článku

Marek Didák
Creative director