#Ostatné
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Pokémon GO valcuje internety

Sociálne siete sa plnia príspevkami o Pokémon GO. Ak vás tento boom zatiaľ obchádzal, pripravili sme krátku rekapituláciu toho najpodstatnejšieho. 😉 Pokémon Go je free mobilná hra vytvorená spoločnosťami Ninatic a Nintendo pre iOS a Android zariadenia. Využíva princíp augmented reality v spojení s geolokáciou. Veľmi zjednodušene to funguje takto: beháte po meste so zapnutou appkou, sledujete svet cez foťák svojho smartfónu a na určitých miestach natrafíte na pokémona, ktorého môžete chytiť.

Hra bola vydaná 6. júla v Spojených štátoch, Austrálii a na Novom Zélande. Pôvodne malo ísť o globálny launch s miernym oneskorením, aplikácia sa však teší takému úspechu hráčov (a ne-hráčov), že sa objavili nečakané technické problémy a výpadky serverov. V blízkej budúcnosti by mali vývojári problémy fixnúť a hra by mala byť sprístupnená aj pre náš trh.

Nostalgia v novom šate

Ako hovorí Gary Vaynerchuk vo svojom blogu, Pokémon GO ťaží okrem technického spracovania najmä z nostalgie, ktorú značka Pokémon vyvoláva. Tá oslávila už 20. výročie, a preto je logické, že nová aplikácia sa teší najväčšiemu úspechu u cieľovky, ktorá s boomom Pokémon vyrastala (25-30 rokov).

Raketový rast

Hra bola podľa dát zo SimilarWeb nainštalovaná na viacerých androidových zariadeniach ako Tinder (Pokémon GO – 5,16 % ; Tinder – 2 %). Pre našinca to možno nie je až taká relevantná metrika. Z čoho by už aj slovenský social media geek mohol padnúť na zadok je iné porovnanie. Podľa najnovších informácií má Pokémon GO viac daily active users ako Twitter. Twitter – spustený v roku 2006. V grafe nižšie sú dáta z 8. júla. Samozrejme, zatiaľ by sme sa mali zdržať predčasných prognóz, Pokémon GO môže ťažiť z boomu, ktorý neskôr spľasne, no na prvý týždeň zaznamenal neskutočný úspech. Ten sa prejavil aj na akciách Nintendo, ktoré za deň vzrástli o 23 %.

Pozitívny vplyv na psychiku aj prvé WTF momenty

Podľa odozvy na sociálnych sieťach vplýva Pokémon GO prekvapivo dobre na ľudí so sociálnou fóbiou, úzkosťami či depresiou. Aby chytili nové druhy pokémonov, prekonávajú bariéry a vyrážajú do ulíc. Navyše, jedna z možností, ako získať nového pokémona, je nájsť vajíčko – aby sa z vajíčka vyliahla príšerka, musíte prejsť istú vzdialenosť. Asi to nebola jedna z ambícií, no Pokémon GO má našliapnuté na vychovanie novej generácie rýchlochodcov. Táto aplikácia tiež pomáha kriminalistom, ako sa zdá. Istá slečna z Wyomingu bola na queste za získaním vodného pokémona, ktorého môžete nájsť, samozrejme, pri vode. Neviem, či pokémona chytila, zato však objavila telo mŕtveho muža.

Coffeeeeeeng

Čo by to bolo za free appku, ak by sa v nej nedalo nakupovať… Aj v Pokémon GO si môžete za reálne peniaze kúpiť lures na prilákanie pokémonov. Lures sa dajú použiť v rôznych lokáciách, čo v USA vraj „exploitujú“ napríklad kaviarne. Na vývesných tabuliach oznamujú okoloidúcim, že sa u nich dajú chytiť príšery. To je marketing! Každú chvíľu by mali byť vreckové príšery aj u nás. Uvidíme, ako sa s nimi popasujú slovenskí hráči a či budú bratislavské kaviarne lákať turistov na pokémonov.

Autor článku

Roman Majerský
Digital copywriter & strategist