#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Do Instagram obchodu sa už nechtiac nepreklikneš | DigiNews

Nový rok je tu a so sebou priniesol aj dávku noviniek a udalostí v online priestore. 🖥️ Vitaj pri januárových DigiNews, kde ich zhrnieme všetky na jednu kopu. Let’s go! 😎

Koniec nechcených nákupov na Instagrame

Instagram sa vracia o krok späť v prospech používateľov. Instagram po 4 rokoch vypočul sťažnosti a mnohými nenávidenú funkciu obchodu (konečne) odstráni zo spodnej lišty a nahradia ju Reels. Namiesto aktuálneho Reels tlačidla sa vráti ikona pridania príspevku. Bude to znamenať postupný návrat instagramovej lišty k jej pôvodnému stavu?

Zdroj: theverge.com

Meta opäť pokutovaná

Spoločnosť Meta bola opäť pokutovaná, tentokrát Írskom, a to vo výške 390 miliónov eur za porušenie európskych smerníc GDPR. Keďže má sídlo spoločnosti sa nachádza v Dubline, správa dodržiavania nariadení o osobných údajoch spadá pod tamojšie úrady.

Čo ak by Facebook statusy a Instagram Stories mali dieťa?

Funkcia Instagram Notes, po úspechu v Ázii a Severnej Amerike prichádza do Európy a Japonska. Oznámil to na svojom profile šéf Instagramu Adam Mosseri. Notes sa dajú prirovnať k Instagram Stories, no iba v textovej forme. Môžeš v nich vyjadriť svoj názor, náladu alebo čo aktuálne robíš, ak sa zmestíš do 60 znakov.

Zdroj: https://about.fb.com/

Zdieľaný Note uvidia na základe tvojej preferencie followeri, s ktorými sa navzájom sledujete, alebo ľudia zahrnutí do zoznamu blízkych priateľov maximálne 24 hodín. Nachádzať sa budú nad tvojimi instagramovými konverzáciami, kde budeš môcť odpovedať na ostatných správy priamo do ich inboxu.

USA opäť zvažuje blokovanie TikToku

TikTok opäť zažíva odpor od USA. Na stole je znovu zvažovanie blokovanie siete v krajine, ktoré už zasiahlo ich vládne inštitúcie. Na mobilných zariadeniach v nich USA zakazuje stiahnuť si sociálnu sieť a ak ju náhodou nainštalovanú majú, musia ju okamžite vymazať.

TikTok vie z teba jedným tlačidlom spraviť virál

Myslel si si, že virálnym na TikToku sa môžeš stať iba natívne alebo si zaplatiť za boostnutie videa? Existuje údajne aj tretia možnosť, ku ktorej sa ale dostanú iba určití zamestnanci priamo v jadre spoločnosti TikTok. Zdrojový kód umožňuje zamestnancom vybrať video, ktoré má podľa nich potenciál a umelo mu tak navodiť tisíce či milióny videní.

Zdroj: forbes.com.au

Takéto praktiky by v praxi mohli tvoriť dokonca až 1-2% denných videní v rámci celej sociálnej siete. TikTok sa k tomuto oficiálne nevyjadril, no zdroje z mesačníka Forbes tvrdia, že TikTok takúto funkciu využíva pri influenceroch a spoločnostiach spojených s inzerciou na platforme, aby ich motivoval inzerovať ďalej.

Cieliť reklamu už môžeš len na všetkých tínedžerov

Meta po novom obmedzuje cielenie reklamy, aby predišla ďalšiemu rozdeľovaniu používateľov na internete. Od 1. februára nebude možné vybrať pri neplnoletých používateľoch zacielenie na mužov alebo ženy. Meta tým chce bojovať proti obvineniam z negatívneho vplyvu na mládež.

Twitter zažíva po dlhšej dobe pokojnejšie zmeny

Zdá sa, že Twitter sa vracia k zmenám zameraným pre zlepšenie používateľnosti aplikácie. Mnohí z nich si obratom všimli zmenu písma vo webovom rozhraní sociálnej siete. Nový font by mal zaručit lepšie rozlíšenie podobne vyzerajúcich písmen, ako I a L, či O a 0. Zmeny sa vzťahú iba na font v používateľskom mene.

Zdroj: https://mashable.com/

Ak toto čítaš, dostal si sa s nami až na koniec januárových DigiNews! 😎 Sledovať dianie v online svete s nami môžeš aj na našom Facebooku, Instagrame a TikToku. 🧠 Vidíme sa opäť o mesiac.

Autor článku

Šimon Kubranský
Social media manager