#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Komunikačný koncept: dosahujte výsledky konzistentne

Radi by ste komunikovali na sociálnych sieťach konzistentne? Dlhodobo vytvárali hodnotu, ktorá prinesie výsledky? Tak sa poďte pozrieť, ako k tejto výzve pristupujeme vďaka komunikačnému konceptu my.  

V predchádzajúcich blogoch som písal o tom, že na úspech vášho obsahu je potrebné konzistentne prinášať hodnotu a dlhodobo vytrvať. To sa ale, samozrejme, ľahšie povie ako spraví. 

Rozmýšľali ste niekedy nad tým, ako dokážu niektoré značky komunikovať na sociálnych médiách dlhodobo v rovnakom tóne, neustále dávať rovnakú pridanú hodnotu a komunikovať rovnaké témy bez toho, aby šliapli vedľa? Zoberme si taký Pornhub. Dlhodobo spája sexualitu s humorom.

Alebo ich novšia kampaň. 

Téma sexu nikdy nie je jednoduchá na komunikáciu. O to viac, ak sa jedná o porno. Ako je možné, že takáto spoločnosť dokáže komunikovať dlhodobo konzistentne? Je to snáď o tom, že na nich robí dlhodobo iba jeden tím a nikdy sa tam nemenia ľudia? 

Na to, aby ste dokázali byť dlhodobo konzistentní vo všetkých ohľadoch, je potrebné nastaviť si komunikačný koncept. Akúsi mapu našej komunikácie, ktorá nás vedie a nedovolí nám vybočiť. Hovorí nám, aké témy máme komunikovať, ale aj akým štýlom a akou vizualitou ich budeme zobrazovať. 

Ako pripraviť komunikačný koncept

  1. Analýza a inšpirácia 

V prvom kroku si vždy zanalyzujeme všetko, čo máme k dispozícii. Kto sme? Ako sa chceme pozicionovať? Aké sú naše ciele? Kto je cieľová skupina? Ako komunikuje konkurencia? Ako komunikujú iné značky? Čo si z toho môžeme zobrať? 

  1. Persóny 

Aby sme mali lepší prehľad o tom, ku komu vlastne komunikujeme, spravíme si persóny – akýchsi fiktívnych reprezentantov cieľovej skupiny. Viac sme o nich písali straaašne dávno v tomto blogu (stále je relatívne aktuálny). Persóny nám pomôžu, aby sme mali ľudí, ku ktorým rozprávame, stále na očiach a vedeli im prispôsobovať obsah tak, aby ich zaujímal. 

  1. Idea-making

ČO bude našou hlavnou témou komunikácie? Príkladom nášho ČO je metaforické zobrazenie Slovenska pri uvádzacej kampani značky Domovina. K dispozícii sme mali radu prémiových páleniek s borovičkou ako hlavnou hviezdou produktovej rady. Inými slovami, máme borovičku, typický slovenský alkohol, s názvom Domovina. To skrátka musíme rozprávať o Slovensku. Avšak chceme predsa uviesť produkt na trh, takže by sme ho mali čo najviac zobrazovať, aby si naň ľudia zvykli. A musíme zachovať prémiovosť. Výsledkom je zobrazovanie krás Slovenska prostredníctvom produktu. 

Najlepšie je to vidieť v spote, ale tento koncept sa niesol naprieč všetkými médiami v čase uvádzacej kampane. 

  1. Vizuálna identita 

AKO budeme zobrazovať našu tému? Aké farby budeme používať? Ako budeme fotiť produkty? Ako ich budeme vyskladávať do feedu na Instagrame? Aké šablóny budeme využívať na komunikáciu jednotlivých podtém? 

V príklade nižšie vidíte príklad toho, ako sme navrhli vyskladať feed pre ERI Bakery. Produkty sme zobrazovali na vzoroch v strede a vpravo sú zobrazené používané farby. 

  1. Tone of voice 

Aké bude naše copy? Budeme humorný? Budeme využívať konkrétne frázy? V Hype sa radi inšpirujeme komunikáciou fashion značiek. Preto si zakladáme na kvalite merchu, ale aj využívaní žargónu, ktorý používajú módne značky. Spoluprácu s ADMA potom napríklad zobrazíme ako Hype x ADMA

  1. Adaptácia na jednotlivé médiá 

Tak, základný koncept je hotový. Teraz ho už len treba prispôsobiť, aby na jednotlivých médiách pôsobil natívne. A nezabúdajte, komunikačný koncept je rovnako dôležitý ako mapa, keď sa chceme dostať na miesto určenia. Nie je však svätý. Rovnako ako mapa nemusí tušiť o rozkopanej ulici, cez ktorú nie je možné prejsť, aj komunikačný koncept treba vyvíjať a upravovať na základe nových informácií a reakcií publika. Ak chcete, aby sme vám s takýmto konceptom pomohli, ozvite sa nám

Autor článku

Marek Didák
Creative director