#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Odpočúva ťa tvoj mobil?

Rozprávaš sa s kamarátom o nových teniskách a neskôr sa ti zobrazuje na Facebooku reklama na konkrétny model. Náhoda?

Toto je situácia, ktorá sa stala už asi každému z nás. Ale, ako to ozaj je? Naozaj ťa tvoj mobil počúva aj keď ho zrovna nepoužívaš? Veľmi dlhú dobu bola táto debata len v rovine konšpirácii, ale za posledné obdobie sa čiastočne k týmto praktikám priznal Facebook aj Google. Podľa slov Facebooku to nie je tak, ako to znie. Zbierané sú len metadáta, čiže v praxi to vyzerá tak, že aplikácia sleduje len témy rozhovorov, nie ich samotný obsah. Takže, bohužiaľ, asi nemáš prideleného vlastného FBI agenta, ktorý ťa sleduje celý deň cez web kameru a zapisuje si tvoje rozhovory ☹

Ak ťa zaujíma, ako funguje zbieranie metadát rozhovorov v praxi, pozri si, ako dopadol test od zahraničného Youtubera. Vyskúšaj si ho kľudne doma aj ty a podeľ sa s nami o výsledky ☺

Kontextuálne cielenie na základe rozhovoru

Každopádne, z pohľadu marketingu je voice (alebo hlas) v súčasnosti už veľká téma a z pohľadu providerov reklamy vynikajúci nástroj, ako kontextuálne cieliť reklamu na základe témy, ktorá používateľa aktuálne zaujíma.

V praxi to potom môže vyzerať tak, že marketingové oddelenie pripraví reklamy na rôzne situácie a jednotlivé kreatívy budú nasadzované na základe toho, v akom kontexte sa spomína téma, ktorá súvisí s našou značkou.

Pre lepšiu predstavu si ukážme modelovú situáciu. Povedzme, že ste výrobcom mliečnych výrobkov a náhodný rozhovor dvoch ľudí sa začne točiť okolo cvičenia. Jeden hovorí: “Kámo, každé ráno chodím cvičiť, potom bežím do práce a nikdy sa nestihnem najesť. Potom som brutálne hladný, tak si dám iba nejakú tyčinku alebo inú hlúposť a celé cvičenie je mi na dve veci.”

Stačí. Tento rozhovor je zelenou pre spustenie kreatívy napríklad na takýto proteín puding. (inak, to video sme robili my a, áno, chceli sme sa pochváliť 🤷‍♂️) . Kreatíva by mohla znieť napríklad takto: Nestíhaš sa po posilke najesť? Daj si instatnú dávku proteínov v podobe chutného jogurtu.

Samozrejme, celá téma odpočúvania rozhovorov osciluje na hranici morálky, takže je otázne, či takéto cielenie bude niekedy legálne a oficiálne priznávané. Zatiaľ to tak síce nie je, ale aj tak je množstvo možností, ako sa s kampaňami pohrať (pozri sem pre inšpiráciu).

A s tým ti radi pomôžeme. Stačí sa nám ozvať.

Autor článku

Adam Hudeček
Project consultant