#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Nostalgia marketing alebo pekné spomienky

Vianoce sú časom dobrej nálady, času s blízkymi a času s množstvom dobrého jedla. Zatiaľ čo vianočné reklamy boli kedysi (ešte v roku 2019) plné pozlátka a pôvabu, tento rok je tomu inak. Čo, samozrejme, zodpovedá náladám verejnosti po roku ťažkostí.

Reklamy sa vyhýbajú zobrazovaniu honosných večierkov, keďže Vianoce budú tento rok pravdepodobne menšou a dôvernejšou záležitosťou. Zameriavajú sa skôr na vianočné sviatky v domácnosti, v kruhu najbližších. Značky zo všetkých odvetviach experimentujú s „nostalgickým marketingom“ – využívajú pozitívne spomienky z predchádzajúcich desaťročí, ktorých cieľom je dodávať energiu moderným kampaniam.

Prečo to tak dobre funguje?

Prežívanie pozitívnych spomienok popri hektických a neutíchajúcich povinnostiach nás často rozosmeje. Keď niečo cítime, je oveľa pravdepodobnejšie, že budeme konať. V dobe neosobnej, digitálnej je budovanie sociálnej prepojenosti prostredníctvom nostalgie pre spoločnosť ľahkým spôsobom, ako využiť optimistické pocity, ktoré často sprevádzajú spomienky do minulosti.

Nostalgia od Dr. Oetkera

Vianoce budú pre každého trochu iné, ide o nový druh sviatočného obdobia, ktorý sa odráža aj v reklamách. V Hype sme napríklad pracovali na sérii krátkych videí s najtradičnejšími produktmi od Dr. Oetkera. Chceme tým ubezpečiť zákazníkov, že každý môže mať mimoriadne Vianoce práve vďaka spomienkam. Veď čo tradičnejšieho ako BB puding a Zlatý klas vytvorí čarovnú a navyše chutnú šou šírenia lásky a šťastia v kruhu rodiny.

Cieľom nostalgicky orientovaných reklám je venovať sa srdečnému pohľadu na jedlo, rodinu a spomienky. Pozri si silu vianočného jedla spojenú s tradíciou a nechaj sa preniesť späť do šťastných spomienok.

Napíš nám a tvoj content dostane Hype. Lebo my vieme, že reakcia na rýchlu dobu môže byť kľúčom aj pre tvoj biznis.

Autor článku

Margaréta Korvasová
Account manager