#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Instagram schováva srdiečka | #DigiNews máj

Aj tento mesiac sme pre teba vybrali top 10 noviniek, ktoré sa udiali v máji v digitálnom svete.

Highlighty, ktoré sa udiali v máji: 



  • IGTV podporuje horizontálne videá

  • FB aj YT automatizujú tvorbu reklám pomocou AI

  • Instagram schováva srdiečka

 

10. IGTV s horizontálnymi videami 

Instagram pochopil, že ľudia sú zvyknutí pri vertikálnom nastavení telefónu klikať, swipeovať a skrátka tak nevydržia pozerať dlhšie video. Preto prichádzajú s revolučnou novinkou – podporou horizontálneho videa. 🤟
Prevedenie bude úplne rovnaké ako na YouTube, Facebooku či iných platformách, ktoré horizontálne video podporujú dlhodobo. Teda, horizontálne video sa pri vertikálnom nastavení telefónu bude prehrávať uprostred obrazovky a po otočení sa prepne na fullscreen (presne, ako je znázornné na obrázku nižšie).


Zdroj: Instagram



9. Facebook aj YouTube automatizujú tvorbu reklám

Giganti sa snažia pomôcť biznisom, aby to mali s investíciou do reklamy na ich platformách jednoduchšie. YouTube preto prichádza s automatizáciou tvorby bumper ads (nepreskočiteľné 6-sekundové reklamy), ktoré z dlhšieho videa vytvorí umelá intelignecia. Facebook to posúva ešte o kúsok ďalej a bude pomocou umelej inteligencie pomáhať tvoriť reklamu úplne od nuly.
Pre detilnejšie info o možnostiach klikni na zdroj pod obrázkom.


Zdroj: Facebook a YouTube



8. Instagram schováva srdiečka

Instagram nechce, aby boli ľudia motivovaní tvoriť obsah pre lajky a komentáre, a preto testuje odstránenie týchto vanity metrics pre všetkých okrem tvorcu príspevku. Inými slovami, už nebudeš demotivovaný, keď uvidíš, koľko lajkov má tvoj obľúbený influencer.


Zdroj: TechCrunch



7. Google s novým formátom reklamy

Na evente Marketing Live predstavil Google niekoľko noviniek. Jednou z nich je aj nový formát reklamy – Discovery Ads. O špecifikácii novinky, ako aj celom evente sa dozvieš viac v #PerformNews.



 

Zdroj: Search Engine Land



6. Plnohodnotné nákupy na Instagrame

Instagram testuje priamy predaj s vybranými tvorcami výrobkov. Týmto pádom bude prebiahať celý proces nákupu od reklamy, cez landing page, pridanie do košíka, až po samotnú transakciu priamo na Instagrame. Takže už nebudeš musieť opustiť Instagram na to, aby si nakúpil… takmer čokoľvek.


Zdroj: Instagram



5. Nákupy priamo na WhatsApp

A nielen Instagram, aj na WhatsAppe bude možné nakupovať. Pri chatovaní so značkou si odteraz budeš môcť prezerať ich produkty a rovno ich tu aj kúpiť.


Zdroj: Marketing Land



4. Instagram rozširuje Stories do Explore tabu

Instagram redizajnoval Explore tab a jednou z vecí, ktoré tam pridal sú storky. Odteraz tak pre teba bude vyberať Stories, ktoré by sa ti mohli páčiť.

Zdroj: Instagram



3. Apple TV s vynovenou appkou

Vo viac ako 100 krajinách spustil Apple vynovenú televíznu aplikáciu s množstvom funkcií, o ktorých sa dočítaš na tomto linku. Slovensko by medzi vybranými krajinami chýbať nemalo.

Zdroj: Apple



2. Facebook v novom šate

Facebook redizajnuje appku aj desktop. Do centra pozornosti chce dať Stories, skupiny a eventy. Svedčí to o najbližšej budúcnosti sociálnej siete a kam chce dať Mark Zuckerberg najväčší focus. Takže ešte raz – Stories, skupiny a eventy.


Zdroj: Business Insider



1. Vylepšená kamera na Instagrame

Instagram mení filozofiu pridávania Stories a tomu prispôsobuje aj dizajn kamery. Odteraz nebude na pridávanie stickerov a emojis potrebné začať videom alebo fotkou. Pridávanie storiek by vraj malo byť celkovo ešte jednoduchšie. Globálne by mal byť update kamery dostupný v najbližších týždňoch.

Zdroj: Instagram



👉 Počkaj, ty si sa dostal/a až sem? Tak nám napíš na precitalsomtocele@hype.sk a odmeníme ťa nejakou drobnosťou. 👈



👉 A keď teda už mám tvoju pozornosť, tak nám hoď lajk na video a subscribe na YouTube. A šérni tento blog, aby aj ostatní mali šancu dostať sa až sem dole. 👈

Autor článku

Marek Didák
Creative director