#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Google má hru roka, Instagram odhalil budúcnosť | #DigiNews december

Čo je nové v digitálnom svete?





      • YouTube vypustil video, ktoré sa nepáčilo najviac ľuďom

      • Facebook súšťa reklamy vo vyhľadávaní

      • Google mapy ti umožnia nasledovať obľúbené miesta




     


1. Najlepšie formáty na Facebooku


Chceš vedieť, ktoré formáty budú mať v roku 2019 najlepší engagement? Inšpiruj sa dátami z minulého roka. Podľa nástroja BuzzSumo performovali najlepšie videá, ktoré mali v priemere až o 59% viac engagementu oproti iným formátom. Aj keď je video nákladnejšie na výrobu ako obrázok, práve video posty majú najlepšiu návratnosť investície (ROI). Optimálna dĺžka videa je vraj 3-5 minút a text by mal mať do 50 znakov.



 

Zdroj: wersm



2. Facebook napĺňa Messenger novými funkciami


Krátko po tom, ako Facebook vydal novú verziu Messenger appky, prichádza s novými funkciami. Väčšinu z nich poznáš zo Stories, napríklad taký Boomerang, Selfie Mód či AR Nálepky. Tie budeš môcť pridávať do svojich fotiek a videí a zdieľať ich aj mimo Messengera.



 

Zdroj: wersm



3. Facebook spúšťa reklamy vo svojom vyhľadávaní


Facebook je okrem iného populárny vyhľadávač, preto sa v mnohom inšpiruje Googlom. Aby zvýšil zisk, ponúkne značkám sponzorované výsledky, ktoré určite nebude ťažké nájsť. Objavia sa hneď na prvom mieste, oddelené od ostatných výsledkov.



 

Zdroj: wersm



4. Instagram na chvíľu poodhalil svoju budúcnosť


Možno si si všimol, že Instagram na jeden deň zmenil spôsob, akým prechádzaš príspevky. Vertikálne scrollovanie totiž zmenil na horizontálne, tak ako si na to zvyknutý pri Stories. Keďže sa takto posty prehliadajú neprirodzenejšie ako pri klasickom scrollovaní, okamžite dostal spŕšku kritiky od používateľov. Uvidíme, či ho to odradí od (zrejme) pripravovanej novinky alebo si bude stáť za zmenou.



 

Zdroj: mashable



5. Inšpiruj sa pri vytváraní reklám na Facebooku


Facebook chce motivovať tvorcov plateného obsahu, aby tvorili kreatívnejšie reklamy, a preto spúšťa inšpiratívnu sekciu. Nájdeš tu príklady postov, ktoré mali dobrý výkon a množstvo nápadov, ako tvoriť zaujímavejší obsah.


Zdroj: wersm



6. Facebook chce predpovedať tvoju budúcu lokalitu


Zdá sa ti to ako sci-fi? Väčšina z nás sa zdržiava na rovnakých miestach dennodenne. Ak chodíš pravidelne do práce či do školy, nie je ťažké predpovedať, kde sa budeš nachádzať. Facebook práve na základe týchto dát predpovie, kde sa budeš nachádzať.



Zdroj: wersm.com



7. Zahraj si hru roka


Google spúšťa hru roka. Tá je vo forme kvízu, v ktorom hádaš najvyhľadávanejšie pojmy z roku 2018. Je to docela chytľavé, ak chceš, môžeš si ju zahrať tu.


Zdroj: blog.google.com



8. Facebook pridáva nové tlačidlá do Stories


Buttony, ktoré poznáme z klasických Facebook či Instagram formátov už dlhšiu dobu, teraz pribudli aj do Stories na Facebooku. Ponúkajú možnosti ako “book now” alebo “learn more”.


Zdroj: wersm.com



9. YouTube zverejnil najviac nepáčené video roka


Zámer nebol zlý. YouTube chcel, tak ako po minulé roky, zhrnúť rok 2018 vo videu so známymi YouTubermi. Video s názvom YouTube rewind získalo až 15 miliónov dislike reakcií, čím dokonca predbehlo klip Justina Biebera k pesničke Baby. Ten ich má “iba” 10 miliónov.


Zdroj: youtube



10. Instagram prichádza s novou nálepkou na zdieľanie hudby


Nálepky s otázkami zvýšia engagement tvojho postu, preto Instagram prináša neustále nové. Tentoraz budeš môcť odpovedať hudbou, aká sa ti hodí na otázku. Čo sa ti hodí k zasneženému ránu?


Zdroj: socialmediatoday


 

 

👉 Dostal/a si sa až sem? Tak nám daj vedieť, ktorá z noviniek ťa zaujala najviac. Alebo nám napíš, na čo sme podľa teba zabudli. 👈

 

Autor článku

Peter Puterka