#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Facebook s vlastnou kryptomenou | #DigiNews jún

Aj tento mesiac sme pre teba vybrali top 10 noviniek, ktoré sa udiali v júni v digitálnom svete. Ak ťa viac zaujímajú  technické novinky z prostredia výkonnostného marketingu, pozri si #PerformNews

Highlighty, ktoré sa udiali v júni: 



  • Facebook predstavuje kryptomenu Libra

  • Deti môžu live streamovať na YouTube len za prítomnosti dospelých

  • Instagram dovoľuje značkám tvoriť reklamu z postov influencerov


 


10. Reklama z príspevkov influencerov


Spolupracujete s influencermi na Instagrame? Odteraz budete môcť používať ich príspevky ako reklamu. Stačí, aby influencer označil, že má s vami partnerstvo a príspevky označené ako “Branded content” sa objavia vo vašom správcovi reklám. Viac o Branded contente nájdeš tu, jednotlivé kroky, ako nastaviť reklamu z príspevkov influencera, nájdeš tu.


Zdroj: Instagram



9. Live streaming na YouTube iba pre dospelých 


Pre kritiku ohľadom politiky live streamov a tiež niekoľko incidentov, ktoré sa udiali v poslednej dobe, sa YouTube rozhodol zmeniť pravidlá živého vysielania. Mladiství používatelia tak budú môcť po novom vysielať naživo iba pod dohľadom dospelej osoby. Tá bude musieť byť v dohľade kamery, aby ju mohol YouTube jednoznačne identifikovať. Snaží sa tak zabrániť obsahu, za ktorý by sa deti mohli v budúcnosti hanbiť. Okrem toho bude umelá inteligencia sledovať všetky prebiehajúce live streamy a v reálnom čase sa tak pokúsi zabrániť prípadnému nevhodnému obsahu v živom vysielaní.


Zdroj: YouTube



8. Reklama v Explore feede


Minulý mesiac rozšíril Instagram do Explore feedu Stories a teraz pridáva aj reklamu. Naznačuje tak, ktorú časť aplikácie chce v najbližšej dobe najviac rozvíjať? Podľa Instagramu až 50 % ľudí používa každý mesiac aktívne Explore feed a práve ten je pre Instagram zaujímavý z hľadiska novej aktivity používateľov. Človek, ktorý príde do Explore feedu, je totiž v nálade skúmať a spoznávať nový obsah, resp. obsah od nových používateľov a, samozrejme, aj biznisov. ✌️


Zdroj: Instagram




Zdroj: Google



7. Strúhadlo od Apple 


Začiatkom júna prebehla aj očakávaná prezentácia Apple na konferencii WWDC. Technologický gigant predstavil predovšetkým niekoľko updatov softwaru pre desktopy, mobilné zariadenia aj hodinky. Najväčším odhalením však bol nový Mac Pro 2019, nadupané desktop zariadenie, ktoré ale vyzerá tak nejak… proste ako strúhač na syr.

Zdroj: TechCrunch



6. LinkedIn reklama bude verejná 


Podobne ako na Facebooku, aj na LinkedIne bude možné verejne si pozrieť všetky reklamy stránky. Dôvodom má byť zvýšenie transparentnosti reklamy na tejto profesionálnej platforme. Slovákov však viac zaujíma, kedy začne LinkedIn púšťať reklamy v našom jazyku. Na túto vymoženosť si však ešte chvíľku budeme musieť počkať. 🙁
Viac o postupe, ako si pozrieť reklamy stránky, nájdeš tu.

5. Aký plný bude môj spoj? 🚌


Ak si zadáš do Google Maps cestu mestskou hromadnou dopravou alebo vlakom, služba by ti mala v blízkej dobe zobraziť aj predikciu, ako veľmi bude ktorý spoj plný. Dáta bude získavať na základe crowdsourcingu. Zatiaľ nie je isté, kedy bude táto funkcionalita dostupná na Slovensku, ale, keď sa tak stane, určite zachráni kožu nejednému človeku, natlačenému na dverách autobusu počas dopravnej špičky.


Zdroj: Google



4. Instagram odhaľuje tvoje záujmy 


Zobrazujú sa ti reklamy, ktoré ti prídu úplne odveci? Pozri sa na základe čoho ťa Instagram targetuje. Odteraz je totiž možné nazrieť do zákulisia Instagramu a poodhaliť, čo si myslí, že ťa zaujíma. Návod nájdeš v tomto Tweete ↓↓↓.

 


Zdroj: Twitter


 

3. Amazon s AI na vyhľadávanie produktov


Podobne ako Google Images alebo Pinterest Lens, aj na Amazone bude odteraz možné vyhľadávať produkty prostredníctvom fotografie. Vďaka funkcii StyleSnap stačí pridať fotku s produktom a funkcia poháňaná umelou inteligenciou nájde tento produkt na Amazone. Novinka bola predstavená na konferencii re:MARS 2019.

Zdroj: WERSM



2. Virtuálna skúška make-upu 


Rozšírená realita umožňuje, že si už v blízkej budúcnosti budeš môcť virtuálne vyskúšať make-up, rúž či očné linky. Konkrétne tieto funkcie predstavil YouTube na svojej platforme Famebit. Vďaka umelej inteligencii by malo byť zobrazenie produktov realistické a naznačuje, ako sa bude uberať nákupné rozhodovanie v online priestore.


Zdroj: WERSM



1. Facebook s vlastnou kryptomenou


Facebook v júni predstavil vlastnú kryptomenu s názvom Libra. Tá by mala prísť na trh v polovici roku 2020 a bude možné si ju posielať bez poplatku cez sesterské aplikácie Messenger a WhatsApp. Zatiaľ o nej vieme prakticky len to, že bude v porovnaní s tradičnými kryptomenami centralizovanejšia a Facebook ju plánuje spustiť globálne (thank you, Captian Obvious). Táto udalosť sa však neobišla bez faux pas, keďže Facebook sa pravdepodobne zas raz “inšpiroval” inou spoločnosťou.

Zdroj: Facebook Newsroom



👉 Počkaj, ty si sa dostal/a až sem? Tak nám napíš na precitalsomtocele@hype.sk a odmeníme ťa nejakou drobnosťou. 👈



👉 A keď teda už mám tvoju pozornosť, tak nám hoď lajk na video a subscribe na YouTube. A šérni tento blog, aby aj ostatní mali šancu dostať sa až sem dole. 👈

Autor článku

Marek Didák
Creative director