Google tlačí obrázky | #DigiNews júl
Kým sa ty kúpeš, v online svete sa dejú veci. Napríklad:- na Youtube pribudli hashtagy
- Instagram začal boj proti scrollovaniu
- Google bude častejšie zobrazovať obrázky a kladie na ne väčší dôraz
1. Instagram storky sa hemžia otázkami
Instagram prišiel s novým stickerom, ktorý okamžite zaznamenal úspech a určite si ho v storkách videl už aj ty. Nový Question Sticker pozostáva z textového poľa a umožňuje tak followerom klásť otvorené otázky tomu, koho sledujú. Opýtaný môže následne zverejniť otázku aj s odpoveďou v storke. Alebo to môže urobiť naopak a spýtať sa otázky svojich sledovateľov. Fantázii sa medze nekladú.
Zdroj: Instagram
2. Na Facebooku môžeš blokovať kľúčové slová
Že ako to funguje? Predstav si napríklad, že vychádza nový iPhone a ty vieš, že toho bude plný Facebook. Pri najbližšom príspevku na túto tému klikneš vpravo hore na tri bodky a dáš možnosť Pozastaviť slová v tomto príspevku. Najbližších 30 dní sa ti nebudú zobrazovať príspevky s týmto kľúčovým slovom. Nastaviť to zatiaľ ide iba cez príspevok a funguje to iba pri „normálnych“ postoch, nie reklamných.
Zdroj: socialmediatoday.com
3. Google zvyšuje frekvenciu obrázkov
Google už nejaký ten rôčik testuje zobrazovanie náhľadových obrázkov vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). Pred dvoma rokmi bola pravdepodobnosť, že sa zobrazia na mobiloch okrem textu aj obrázky, pod 1 %. Teraz sa však zvýšila na takmer 45 %. Ide tak o celkom výrazné zvýšenie frekvencie a obrázky predsa dokážu s ľahkosťou pritiahnuť väčšiu pozornosť, no nie?
Zdroj: searchengineland.com
4. Instagram ťa stopne v scrollovaní
Teda… nie, že by si nemohol vo svojom feede naďalej scrollovať, ale pokiaľ si nechceš prezerať príspevky, ktoré si už raz videl, Instagram ťa na to upozorní. Je to taký stopper pre notorických scrollovačov, ktorí dookola blúdia vo feede a vlastne si ani neuvedomujú, že ten obsah už videli.
Zdroj: techcrunch.com
5. Facebook vylepšuje Ads Manager aplikáciu
Facebook prišiel s appkou Ads Manager, aby umožnil vytvárať a monitorovať reklamy kedykoľvek a kdekoľvek. Teraz ju ešte vylepšuje a pridáva do nej kreatívne nástroje, ktoré majú pomôcť vytvárať príťažlivý a zaujímavý obsah rovno z mobilu. Sú tam funkcie ako textové polia s rozličnými fontami, orezávanie obrázkov, rôzne stickery či filtre. Zrejme tak chce naviesť používateľov, aby aplikáciu využívali viac.
Zdroj: Facebook.com
6. Hashtagy už aj na Youtube
Ach, tie hashtagy. Začal ich zobrazovať Twitter, Facebook, Instagram a najnovšie aj Youtube, a to celkom viditeľne – nad nadpismi videí modrou farbou. Tento krok má pomôcť používateľom rýchlejšie nájsť videá s podobným obsahom. Do popisu videa môže tvorca, samozrejme, pridať viac hashtagov, ale nad samotným nadpisom sa zobrazia len prvé tri.
Zdroj: searchenginejournal.com
7. Nový 3D-180 formát videí na Facebooku
360 formát videí bol uvedený pred troma rokmi a odvtedy našiel rôzne kreatívne využite. Facebook dúfa, že to tak bude aj s novým 3D-180 formátom a verí, že prináša ďalší spôsob, ako trošku okoreniť svoje príspevky. Ako postupovať pri tvorbe nájdeš tu.
Zdroj: facebook360.fb.com
8. Twitter zvyšuje transparentnosť
Nielen Facebook, ale už aj Twitter podnikol kroky, ktoré prispejú k väčšej transparentnosti reklám. Prináša tzv. transparentné centrum reklám, kde sa dajú vyhľadávať všetci inzerenti, reklamy, ktoré sú momentálne aktívne a aj to, či bola nejaká reklama zakázaná a prečo.
Zdroj: ads.twitter.com
9. Instagram ti umožní vyradiť followerov
Odteraz budeš mať ešte väčšiu kontrolu nad tým, kto môže sledovať tvoj profil. Po novom môžeš zo svojich followerov vyradiť kohokoľvek, a to bez toho, aby bol daný sledovateľ informovaný. Dotyčnému sa už nebudú vo feede zobrazovať tvoje posty, ale tvoj profil a aj jednotlivé príspevky si bude môcť naďalej dohľadať.Zdroj: socialmediatoday.com