Digital news (september 2016)
Prvý jesenný mesiac je za nami a priniesol niekoľko výrazných zmien vo svete digitálneho marketingu. Za najväčšiu novinku môžeme považovať Spectacles, o ktorých sa dočítate nižšie, no ani ostatné sociálne siete sa nenechali zahanbiť. Čo majú internety nové sa dozviete v septembrových Digital news. 🙂Twitter už nepočíta obrázky do 140 znakov
Twitter prišiel s novinkou, ktorá určite poteší každého mikroblogera (alebo blogéra, ako je to vraj spisovne) – multimediálny obsah už neznižuje počet znakov tweetu. Znamená to, že k videu, GIF obrázkom, anketám a dokonca aj k citovaným tweetom môžete stále pridať popis v dĺžke 140 znakov. Táto novinka však nebude platiť pre reklamy. Jediným spôsobom ako obísť obmedzenie je pridať klasický tweet a ten následne podporiť reklamným budgetom.Say more about what’s happening! Rolling out now: photos, videos, GIFs, polls, and Quote Tweets no longer count toward your 140 characters. pic.twitter.com/I9pUC0NdZC
— Twitter (@twitter) September 19, 2016
Facebook chce podporiť offline predaj
Novým cieľom dynamic ads for retail bude „store visits“, teda návšteva predajne. Vďaka tejto novinke sa používateľom zobrazujú na Facebooku najbližšie kamenné obchody a produkty, ktoré sú v nich k dispozícii. Tieto reklamy budú fungovať pomocou vylepšeného geo-targetingu. Novinku momentálne testujú vybraní partneri, no Facebook by ju mal v priebehu niekoľkých týždňov sprístupniť verejnosti.LinkedIn predstavuje desktopový redizajn a nové fičúrky
Aby bola desktopová verzia sociálnej siete konzistentná s mobilnou aplikáciou, LinkedIn sa ju rozhodol redizajnovať. Implementoval do svojej platformy tiež bota, ktorý bude odpovedať na správy, keď práve nie ste k dispozícii. Long-form články na LinkedIne sú vynikajúcim zdrojom know-how od influencerov v odvetví a vďaka novému algoritmu newsfeedu sa k nim dostanete jednoduchšie. A aby toho nebolo málo, vylepšenia sa dočkal aj vzdelávací systém. Kurzy z Lynda.com v kombinácii s dátami a prepracovanou štruktúrou ponesú názov LinkedIn Learning.Nové cielenie Facebook Ads pomocou formátu Canvas
Tento rok predstavil Facebook nový formát Canvas, ktorý pôvodne slúžil ako mobilná náhrada landing page a neskôr sa rozšíril aj do desktopovej verzie. Teraz prišiel modrý gigant s ďalším vylepšením: custom audiences bude môžné zacieliť na používateľov, ktorí si pozreli Canvas.Instagram vylepšuje CTA prvky
Nové buttony na Instagrame budú reagovať na používateľov, ktorí prejavili záujem o reklamu alebo príspevok. Záujem v tomo prípade znamenajú sekundy čítania príspevku alebo prekliknutie na profil advertisera. CTA prvok sa zvýrazní a bude nabádať používateľa na kliknutie. Zmeny sa dotkli aj video-príspevkov. Po zapnutí zvuku, resp. unmute, sa používateľ automaticky dostane na landing page, ktorá sa mu vyroluje v spodnej časti obrazovky. Vo vrchnej časti však bude aj naďalej bežať reklamné video.Pinterest pridáva k pinom Promote Button
Spoločnosti v Spojených štátoch môžu boostovať príspevky na Pintereste. Sociálna sieť sa zamerala na jednoduchosť a tvrdí, že na celý proces boostingu stačí používateľovi len 9 sekúnd.Sponzorovaný obsah na LinkedIn sa bude merať jednoduchšie
LinkedIn ohlásil novú funkciu Conversion tracking implementovanú priamo do Campaign Managera. Vďaka nej budete môcť sledovať metriky vašej textovej reklamy alebo sponzorovaných príspevkov. LinkedIn Campaign Manager vám prezradí, koľkokrát bol konkrétny obsah stiahnutý, čo viedlo k predaju, alebo dokonca mieru „seniority“ zasiahnutej cieľovej skupiny.Koncepty a filtrovanie slov na Instagrame
Na Instagram prichádzajú drafty. Príspevky si odteraz môžete uložiť a publishnúť ich neskôr, podobne ako na Facebooku. Uložené príspevky nájdete v Library. Krátky návod, ako ukladať posty do draftov, nájdete tu.
Instagram tiež predstavil keyword moderation tool, teda nástroj na filtrovanie slov. Vďaka nemu si môžete vytvoriť zoznam tých slov, ktoré považujete pod svojimi príspevkami za nevhodné alebo urážlivé.