#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
(január 2017)

Zásluhu mal na tom mal novozvolený americký prezident, novoobjavený slovenský kapitán, ale aj množstvo zaujímavých novôt z digitálneho sveta. Nájdeš ich aj v Marekovom vlogu.

Do Facebook videí budeme môcť automaticky vkladať titulky

Konečne nebudeme musieť vytvárať titulky do našich Facebook videí svojpomocne, ale modrý gigant si ich vypľuje sám. Aktuálne táto fičúrka beží len v USA na účtoch s anglickým jazykom, no postupne by sa mala doplaviť aj do zvyšku sveta. Ak si vravíte, že aj tak Facebook nebude schopný na prvé počutie správne napísať náš ľúbozvučný jazyk, nemusíte mať obavy. Chyby budete môcť manuálne opraviť.

Zdroj: TechCrunch

Youtube vylepšuje možnosti reklamy

Google svojimi novinkami v januári urobil radosť všetkým tvorcom reklám na Youtube. Tí totiž budú môcť využívať detailnejšie štatistiky o kampaniach a osloviť svoje publikum naprieč rôznymi obrazovkami. Zlepšenie cielenia spočíva aj v tom, že zobrazovanie YouTube reklám bude ovplyvnené informáciami z Google účtov konkrétnych používateľov. Napríklad, svoju Youtube reklamu hodiniek s vodotryskom zobrazíte ľudom, ktorí po nich už pokukovali cez Google.

Zdroj: Google Blog

Aj Twitter bude mať 360° live videá

Keďže v poslednom období publisheri Twittra preskakovali na Facebook kvôli live videám, bolo preň viac než nutné nenechať si svojím konkurentom šliapať na päty. Trvalo len pár dní, kým Periscope, live streamová platforma pod krídlami Twittra, nasledoval modrého giganta s prvým 360° live videom. Vďaka tomu sme sa už pred Silvestrom mohli poobzerať po floridskej pobrežnej pešej zóne. Zatiaľ je táto funkcia sprístupnená len pár vyvoleným, no ak k nim chcete patriť aj vy, môžete sa zaregistrovať tu. Celé video nájdete na tomto linku. 

Zdroj: The Verge

Livestream… livestream ewerywhere!

Ak sa neviete rozhodnúť, ktorá sociálna sieť je najvhodnejším kandidátom na streamovanie vašich live videí, Livestream.com má pre vás odpoveď: Vysielajte všade a naraz! V januári totiž vyhlásil, že umožní streamovať naraz cez Youtube Live, Periscope či Twich. Nuž a podľa predchádzajúcich vyhlásení by v budúcnosti nemal chýbať ani Facebook Live.

Zdroj: Blog – Livestream

Instagram ide naživo

Instagram prišiel v januári s informáciou, že možnosť live streamovania rozšíri pre svojich používateľov z celého sveta. (Áno, áno… ďalší live stream.) V praxi to znamená, že v stories sa okrem klasických videí, bumerangov a fotiek začalo objavovať aj live video, ktoré sa zobrazí hneď v čele stories a po skončení streamovania jednoducho zmizne.

 Zdroj: Instagram Blog

Messenger sa dal dokopy s Facebookom

Od minulého mesiaca píšeme na Facebooku správy priamo cez Messenger. Do najpopulárnejšej sociálnej siete si preniesol nielen svoje logo, ale aj celkový vzhľad a vlastnosti. Prináša tak desktopu rozšírené možnosti v chate, ako napríklad upravovanie prezývok v konverzácii, možnosť zmeny farieb v konverzáciách, výber emojis a podobné useless, ale zato vtipné záležitosti. Celkovo sa týmto krokom pripodobnil svojej mobilnej appke.

Zdroj: Adweek

LinkedIn v novom šate

Sociálna sieť profesionálov kompletne zmenila svoj desktopový vzhľad s cieľom priniesť späť do centra diania svoj obsah a konverzácie. Týmto krokom sa chce viac priblížiť mobilnej verzii. K novinkám, ktoré zaviedla, patrí napríklad vynovená horná lišta, jednoduchší spôsob chatovania, zdieľania videí či hľadania nových tém. Ďalšie jeho novoty si môžete pozrieť priamo tu.

 Zdroj: Official LinkedIn Blog

Facebook experimentuje s rozšíreným retargetovaním

Mysleli ste si, že retargeting je možný len v prípade používateľov, ktorí v minulosti hľadali určitý produkt na vašej web stránke alebo v aplikácii? Ak áno, tak práve Facebook túto vašu istotu rozbil na márne kúsky. Prichádza totiž s reklamným formátom, ktorý vám umožní cieliť aj na širšie publikum, ktoré produkt hľadalo mimo vaše stránky, či dokonca… wait for it… ho ešte ani nehľadali online! O tom, že tento formát pravdepodobne bude trhák, hovoria aktuálne výsledky testovania, ktoré prinášajú viac ako 20 % vyššiu akvizíciu návštevníkov webu než iné formáty.

Zdroj: Adweek

Youtube chce byť viac super

Youtube rozširuje možnosti monetizovania autorského obsahu pre svojich tvorcov. V rámci toho vymyslel tzv. SuperChat, vďaka ktorému sa na určitý čas zvýrazní komentár pod videom vášho obľúbeného Youtubera. Tým pádom získate väčšiu šancu, že si ho vaša hviezda všimne. Úprimne, neznie to veľmi super, ale Youtube tvrdí, že je „super excited“ (…) ako tento tool bude fungovať.

Zdroj: GoogleBlog

 Ďalšie Facebook live novinky

Na časy, keď bol Facebook live stream výhradne záležitosťou mobilov, už budeme len nostalgicky spomínať. Modrý gigant totiž spúšťa možnosť vysielať naživo aj priamo z desktopu. Vďaka tomu majú vlogeri postarané o stabilné live videá všade, kde si zoberú svoj laptop a chytia dostatočne silný internet. Okrem toho zaviedol Facebook novú funkciu, tzv. contributor. Vďaka nej už nebudete musieť vlogerom na vašej Facebook stránke dávať adminské práva, ale len tie, ktoré potrebujú pre publikovanie videí. Užitočné najmä pre žurnalistov.

Zdroj: Facebook Media

 

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter