#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Zlatý klinec aj GDPR | #DigiNews máj


  • Mark Zuckerberg navštívil Európsky parlament, kde sa ospravedlnil za to, že Facebook nedokázal zabrániť zneužitiu niektorých svojich internetových nástrojov.

  • V spolupráci so Stratégiami sme spustili 3. sériu business show Insight. Prvými hosťami boli Dany Čačala z DayByMe a Janka Kutlíková zo ZOOTu.

  • Twitter pridá politickým kandidátom v USA špeciálne politické štítky.

  • Ocenenia národnej súťaže kreativity Zlatý klinec sú rozdané.

  • Do platnosti vstúpilo obávané európske nariadenie GDPR.


1. Facebook má nový portál pre mládež


Facebook spustil platformu pre tínedžerov, ktorá im má poskytovať informácie ohľadom využitia Facebooku, napríklad tipy pre nastavenie súkromia alebo bezpečnosti. Portál ich tiež vyzýva, aby na Facebooku neboli zlí, aby premýšľali nad príspevkami, ktoré chcú zverejniť. Nájde sa tu aj sekcia Blog, kde tínedžeri opisujú, ako používajú rôzne novinky a technológie. Facebook sa takto snaží priblížiť mileniálom, otázne však je, či je toto ten pravý spôsob.

Zdroj: newsroom.fb.com



2. Jednoduchšie vybavovačky s Google Duplex


Vďaka Google budeš mať za chvíľu osobnú asistentku. Bohužiaľ len virtuálnu. 😀 V máji totižto spoločnosť oznámila novú technológiu – Google Duplex. Tá za teba vybaví úlohy typu: rezervovanie stola v reštaurácií alebo objednávku u kaderníčky. Technológia je zameraná na zrealizovanie konkrétnych úloh, pri ktorých systém konverzuje čo najprirodzenejšie. To znamená, že s ním ľudia môžu hovoriť úplne normálne, ako keby sa rozprávali s inými osobami.



Zdroj: YouTube

3. Mute: nový spôsob, ako personalizovať svoj feed na Instagrame


Aj ty máš na Instagrame follownutého kamoša, ktorý pridáva fakt otravné posty, ale zo slušnosti mu nechceš dať unfollow? Instagram prišiel s riešením! V najbližších týždňoch totiž spustí nový nástroj s názvom Mute, ktorý umožňuje skryť príspevky vo feede od vybraných užívateľov, bez toho, aby sa o tom dozvedeli. Ich zobrazovanie môžeš kedykoľvek opäť zapnúť a rovnako je možné utlmiť aj Story. Instagram takto reaguje na požiadavky užívateľov, ktorí túžia po viac osobnejšom feede, ktorý si môžu manažovať sami.

Okrem tejto novinky je už spustená aj možnosť zdieľania postov z feedu do Story. Takto môžeš spätne upozorňovať na svoje zaujímavé príspevky, alebo na fotky svojich kamošov. Pozor, aby si však za takýto spam nedostal Mute. 😀

Zdroj: Techcrunch



4. Emoji Slider valcuje Instagram Story


Weheej, táto nová fíčurka v Insta Story nás potešila. Emoji Slider si užívatelia rýchlo obľúbili a niektorí mu hneď našli množstvo kreatívnych využití. Slider je zábavný spôsob, ako vyvolávať interakcie s obsahom v tvojej Story, pomocou ktorého môžu užívatelia ohodnotiť, ako veľmi sa im daný content páči. My sme ju využili napríklad takto:


5. Niečo pre notorických „scrollovačov“


Nechronologické zobrazovanie postov na Instagrame spôsobilo, že ľudia majú tendenciu scrollovať obsah príliš často, z obavy, že im niečo unikne. Takéto prezeranie obsahu však už skutočne nie je zdravé a uvedomil si to aj Instagram.  Nová fíčura upozorní užívateľov na to, kedy už videli naozaj všetko a môžu prestať scrollovať. Dokonca je pripravovaná aj ďalšia novinka, ktorá by nám mala ukázať, koľko času na tejto platforme trávime. Ruku hore, komu by sa takáto štatistika zišla. 😀

Zdroj: Techcrunch



6. Nový dizajn funkcie Explore


Instagram sa snaží uľahčiť ľuďom objavovanie hodnotného obsahu. Ďalším krokom je preto pripravovaný redizajn funkcie explore, v ktorej bude obsah zoradený podľa jednotlivých tém. Takže čoskoro by si mal mať explore šitý na mieru, podľa toho, čo sa ti páči a nie Božanku s Jakubcom, ktorých lajkovali tvoji čudní kamoši. 😀

Zdroj: Theverge.com



7.  Facebook si posvieti na politickú reklamu


V USA  musia byť od mája všetky reklamy súvisiace s voľbami na Facebooku a Instagrame jasne označené, vrátane informácie, kto za reklamu zaplatil. Tento štítok pomôže zabezpečiť, aby užívatelia vedeli, kto platí za reklamu, čo je obzvlášť dôležité, keď sa názov stránky nezhoduje s názvom spoločnosti alebo osoby, ktorá reklamu financuje. Zároveň je s týmto štítkom spojený archív s informáciami o ďalších reklamných kampaniach na Facebooku od tohto zadávateľa reklamy. Inzerenti, ktorí chcú uverejňovať politickú reklamu v USA musia tiež overiť svoju totožnosť a polohu. Týmito opatreniami chce Facebook zabrániť, aby došlo k jeho zneužitiu pri ďalších voľbách.

Zdroj: newsroom.fb.com



8. V Messengeri hulvátov nahlásiš jednoduchšie


Messenger najčastejšie používame na komunikáciu s kamošmi a rodinou. Občas sa však ocitneme v skupinovom chate, ktorý nie je pod našou kontrolou a v ňom sa môže objaviť nevhodná osoba alebo prejav, ktorý slušnému človeku nie je po chuti. Vďaka novinke, ktorú Messenger zavádza, už nebudeme musieť podobné výkvety prehliadať, ale jednoducho takúto osobu nahlásime. Tiež jej môžeme dať priamo v Messengeri ignore alebo ju rovno zablokovať. Tak prilož ruku k dielu a využívaj možnosť nahlásenia, vždy keď je to potrebné. Nech sa internet stane kultúrnejším a priateľskejším miestom pre nás všetkých.

Zdroj: newsroom.fb.com



9. Facebook spustil crosspostovanie live videí


Odteraz už môžeš na Facebooku live video, ktoré natočíš na jednej stránke, jednoducho zverejniť aj na ďalších stránkach, ktoré spravuješ. Facebook už túto funkcionalitu pridal do Nástrojov pre zverejňovanie na stránkach aj do Live API. Vďaka crosspostovaniu sa video logicky dostane k širšiemu publiku a ty získaš viac videní.


10. Klince sú rozdané


V máji sa odovzdávali ceny najprestížnejšej národnej súťaže kreativity Zlatý klinec. Agentúrou večera sa stala MUW Saatchi & Saatchi. Tá získala tri zlaté a po sedem strieborných a bronzových klincov. Druhou najoceňovanejšou agentúrou je Wiktor Leo Burnett a na treťom mieste Istropolitana Ogilvy. Cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu, Filip, si odniesol Martin Woska z TRIADu a porota udelila aj cenu Art Prix za unikátny počin roka Martinovi Bajaníkovi z agentúry Pekne & Dobre.

Zdroj: Stratégie



11. Tretia séria business show Insight so Stratégiami


Do tretej série showky Insight ideme s novou identitou a novým partnerom – Stratégie. Nájdete v nej rozhovory so zaujímavými ľuďmi z biznisu a marketingu, plné inšpiratívnych myšlienok a postrehov. Prvými hosťami boli Dany Čačala z DayByMe, Jana Kutlíková zo ZOOTu a Michal Truban. Všetky nájdeš na našom YouTube.

Autor článku

Zuzana Martiniaková