#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Zázrak, ktorý vám ušetrí čas, peniaze a nervy. Feedback.

Vo svojich článkoch sa často snažím ukázať niečo zo svojho pracovného dňa. Verím, že tým pomôžem niektorému zo spolubojovníkov na accountskej stoličke, no týmto článkom by som chcela pomôcť najmä klientom ušetriť im čas a peniaze.

Možno to poznáte – dali ste kreatívnej agentúre zadanie (vyplnili ste brief) a už netrpezlivo čakáte na výstup, ktorý vám agentúra dodá. V deň prezentácie však zistíte, že to nie je podľa vašich predstáv.

Zrazu sa vám začnú hlavou hmýriť myšlienky typu: Prečo tam dali takúto farbu? Použili nás korporátny font? Mal som to lepšie špecifikovať? Budem musieť za ďalšie zmeny doplácať? Bože, ale veď na zmeny už teraz nie je čas! Šéf ma zabije.

V prvom rade pokoj. Netreba kričať, panikáriť a dať agentúre na výstup kvalitný feedback – to je najlepšie možné riešenie. V tomto článku som sa rozpísala o tom, že brief, ktorý vyplní klient agentúre je alfou a omegou každého projektu. V prvom rade sa treba pozrieť na to, či výstup, ktorý vám agentúra dodala sedí so zadaným briefom. Ak ste v ňom aj zabudli niečo spomenúť / prípadne agentúra prehliadla nejakú dôležitú informáciu, určite sa to dá zachrániť.

A ako by mal dobrý feedback vyzerať?

Spätná väzba typu: Nepáči sa mi to. Čakal som niečo iné. Skúste sa na to pozrieť ešte raz. Viete mi dať aj iný návrh? Chcel by som niečo viac fresh / nadčasové…nie je jednoznačná a agentúre veľmi nepomôže pri prerábaní zadania.

Snažte sa porozumieť vypracovanému zadaniu – možno sa na to agentúra pozrela z pohľadu zákazníka (urobila si prieskum) a aj napriek tomu, že výstup nespĺňa vaše predstavy, je oveľa funkčnejší a u cieľovej skupiny s ním budete mať úspech.

Skúste sa nad dodaným výstupom zamyslieť a povedať, či niektoré časti môžu zostať tak ako sú / prípadne ich treba mierne poopraviť. Pokúste sa byť čo najšpecifickejší, uviesť nejaký príklad, referenciu, čo sa vám páči a čo nie. Chceli ste mať na webe inú farebnú kombináciu? Mal byť v novej kampani zachovaný nejaký prvok z predošlej kampane? Zdá sa vám dodaný text príliš strohý a vy by ste chceli radšej komunikovať otvorene a priateľsky? Tak to určite spomeňte. Ak pracujete v tíme, ukážte výstup všetkým zainteresovaným ľuďom, aby ste sa vyhli viacnásobnému feedbackovaniu.

Samozrejme, netreba sa báť s agentúrou nesúhlasiť, ak ste presvedčený, že niečo nie je správne. Práve váš input zohráva kľúčovú úlohu v tom, aby ste dosiahli požadované výsledky. Ak máte pocit, že sa projekt hýbe iným smerom, ako by ste chceli, ozvite sa čo najskôr, aby sa projekt stihol dokončiť včas a úspešne. Základom úspechu je totiž komunikácia. ?

Ak vás zaujímajú podobné rady, prihláste sa na odber nášho newslettra, kde nájdete aj veľa trendov a noviniek s ktorými budete vždy o krok pred vašou konkurenciou.

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager