Ako sa dostať k zákazníkovi domov počas karantény?
Tento článok nie je návodom, ako sa k niekomu vlámať do bytu, aj keď sa to podľa nadpisu môže na prvý pohľad zdať. ?
Napriek tomu, že zákazníci sú kvôli karanténe momentálne oveľa ďalej, ako by sme chceli, predsa len je spôsob, ako prekonať pomyselnú dvojmetrovú hranicu a dostať sa priamo k nim domov.
Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book.
Umožňuje nám to e-mail marketing. Ak patríš k podnikateľom, ktorí sa doteraz tomuto online nástroju oslovovania zákazníkov úspešne vyhýbali, je najvyšší čas začať. V tomto článku ti za pomoci našich zaužívaných prísloví a porekadiel ukážem, ako ti môže email marketing pomôcť aj v týchto, nie práve najľahších časoch.
„Čo môžeš urobiť dnes, neodkladaj na zajtra.“
Všetci podnikatelia, ktorí vedia aspoň nejakú časť svojich služieb ponúknuť online, to už robia, takže nečakaj, kým ťa tvoja konkurencia predbehne a konaj. Je na čase oprášiť zoznam emailových adries, ktoré zbieraš a využiť ho vo svoj prospech.
„Zíde z očí, zíde z mysle.“
Aj keď nemáš e-shop a nevieš produkty posielať zákazníkom domov, nie je dôvod nerobiť nič a čakať so založenými rukami, kým sa karanténa skončí. Je dobré informovať svojich zákazníkov o tom, čo sa práve deje, vyjadriť spolupatričnosť, prípadne im prezradiť, čo ich čaká pri opätovnom otvorení prevádzok. Alebo im poslať obsah, ktorý ste vo firme medzičasom vytvorili. Je dôležité sa im pripomenúť – nie nadarmo sa hovorí „zíde z očí, zíde z mysle“.
„Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.“
Ak patríš k šťastlivcom, ktorí majú e-shop, existuje veľa spôsobov, ako pritiahnuť zákazníka na web. E-mail marketing môžeš v porovnaní s inými kanálmi veľmi ľahko personalizovať a urobiť osobnejší. Tým, že zákazníka oslovíš menom, získaš si jeho pozornosť. Zároveň mu tým naznačíš, že tento email je určený špeciálne jemu. Ľudia majú radi pocit, že sú výnimoční, a tak je oveľa pravdepodobnejšie, že ich takýto mail zaujme.
„Dvakrát meraj a raz rež.“
Poslať e-mail sa môže zdať veľmi jednoduché, no poslať pútavý e-mail na tisícky adries, na ktorý budú zákazníci reagovať, je celkom výzva. Na predmet e-mailu sa treba pozerať ako na nadpisu článku. Jeho pútavosť určí, či tvoj zákazník mail otvorí alebo ho odstráni. Čím je priamočiarejší, tým lepšie. Email musí pôsobiť prirodzene, pretože ľudia chcú dostávať maily od skutočných ľudí, nie od robotov. Keď už raz klikneš na button ODOSLAŤ, niet cesty späť, takže si treba dobre premyslieť a skontrolovať, či je všetko správne nastavené. Pred finálnym odoslaním si určite pošli test email, aby si videl, či je všetko tak, ako má byť.
„Ako vedel, tak povedal.“
Existuje veľa nástrojov na automatickú odosielku newslettra, ktoré ponúkajú obrovské množstvo rôznych výhod. Ak si nevieš vybrať, prípadne potrebuješ s odoslaním newslettra pomôcť, kľudne sa nám ozvi.
„Všetko zlé je na niečo dobré.“
Zakončím to mojim obľúbeným príslovím. Aj keď je táto situácia zlá a určite si pred pár mesiacmi nikto nepredstavoval, že nám vírus môže doslova obrátiť náš život naruby, určite sa aj tu dá nájsť nejaké pozitívum. Nemám na mysli len čistejšie ovzdušie a delfíny v Dunaji (?), ale napríklad to, že máme viac voľného času, ktorý môžeme využiť, aby sme sa naučili niečo nové a využiť to vo svoj prospech a aj v prospech svojho podnikania. Budem veľmi rada, ak pod článok do komentára napíšeš oblasť marketingu, v ktorej by si sa chcel zlepšiť práve ty. ?