#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Google testuje streamovanie vo vyhľadávaní | #PerformNews

V novom roku chceme náš blog prinášať ešte viac obsahu, preto  pridávame 5 noviniek z performance marketingu. Odteraz ich nájdeš každý mesiac pod hashtagom #PerformNews. Ak ťa zaujímajú nové možnosti cielenia, nové placementy a tipy na zvýšenie výkonnosti kampaní, veríme, že práve toto bude tvoj pravidelný prehľad toho najdôležitejšieho, udialo v performance marketingu.

Čo sa udialo vo svete performance marketingu v decembri?





      • Google má nové možnosti cielenia video reklamy

      • Prečo ľudia klikajú na reklamy?

      • Streamovacie reklamy v novom rozhraní




     


1. Google umožní cieliť reklamy na smart TV


Nie je to tak dávno, čo Google oznámil možnosť cielenia video reklamy na smart TV. Znamená to, že okrem mobilov, desktopov a tabletov si v nastaveniach Google Ads vieš pozrieť výkon video reklám na inteligentných televízoroch. Už sa objavujú prvé čísla toho, ako video reklama na televízoroch performuje. Zatiaľ to vyzerá veľmi sľubne, čo sme si všimli aj pri našich klientoch. Pri TV umiestnení máme výrazne vyšší view rate a nižšiu cenu za zhliadnutia.

Ak máš zapnutú video reklamu na Youtube, môžeš si jej výsledky v Google Ads rozhraní pozrieť dvoma spôsobmi. Rozhranie zariadení nájdeš na postrannom paneli na úrovni kampane alebo reklamnej skupiny v záložke Zariadenia (Devices).

 


Pre mňa je prehľadnejší spôsob, že si zariadenia pozriem cez segmenty na úrovni kampane alebo reklamnej skupiny.



Čo však, ak nemáš spustené video kampane a chceš si štatistiku zariadení pozrieť na svojom Youtube videu? Jednoducho to nájdeš cez Youtube Analytics. Ak si už v jeho rozhraní, klikni na možnost „Analytics” v ľavom menu. Následne klikni kdekoľvek na prvý graf, ktorý uvidíš, a hneď sa ti ukáže viacero štatistík, ako video performuje. Vo vrchnej časti grafu budeš vidieť viacero možností, ako segmentovať štatistiky videa. Medzi nimi sa nachádza aj „Typ zariadenia”.

Očakáva sa, že rast pozretí Youtube videa na TV bude rásť. Google štatistiky uvádzajú, že užívatelia denne pozerajú na Youtube viac ako 180 miliónov hodín videa.

Zdroj: searchengineland



2. Prečo ľudia klikajú na reklamy?


Výskumná agentúra Clutch priniesla zaujímavý výskum, prečo ľudia vo vyhľadávacích platformách, ako Google, Amazon, Youtube klikajú na reklamy skôr ako na organické výsledky. Zo vzorky 506 ľudí, ktorí sa priznali, že za posledný mesiac klikli na reklamu, až 75 % z nich povedalo, že im platená reklama uľahčila nájsť informácie, ktoré hľadali.

Ďalšie zaujímavé zistenie je, že 49 % ľudí povedalo, že klikajú na textové reklamy, 31 % kliklo na reklamy v sekcii „Nákupy“ 16 % na video reklamy.

Prečítaj si viacero zistení, ktoré tento prieskum priniesol. Prieskum vieš takisto využiť ako argument pre platenú reklamu vo vyhľadávaní.

 

Zdroj: searchengingeland



3. Google testuje rozhranie vo vyhľadávaní pre streamovacie platformy


Google testuje nové rozhranie pre streamovanie filmov a televíznych showiek vo výsledkoch vyhľadávania. Znamená to, že si pravdepodobne v blízkej budúcnosti budeš vedieť kúpiť streaming svojho obľúbené filmu alebo seriálu cez Netflix, Youtube alebo inú streamovaciu službu.



Na screenshotoch z testovania je vidieť, že je možné si zakúpiť konkrétny film cez rôzne platformy. Nevidno však možnosť prihlásenia sa na streamovaciu službu, ktorú už máš vopred zaplatenú. Snáď bude Google myslieť aj na túto možnosť.

Zdroj: searchengineland



4. Call to action tipy pre reklamy


Pri tipoch ešte ostaneme. Konkrétne pri tých, ktoré ti pomôže pri vytváraní CTA prvkov pre kampane. V článku, ktorý ti pomôže s vytvorením CTA prvkov pre kampane. sa nachádzajú rôzne tipy pre efektívne CTA pri FB Ads, Google Ads. Jedným z tipov je napríklad prispôsobiť CTA cieľovým skupinám, ktoré chceš reklamou osloviť. Napríklad, inak reagujú na rôzne CTA rodičia a nerodičia, ktorí hľadajú životné poistenie. Ďalšie zaujímavé zistenie pri reklame vo vyhľadávaní je, že ak prepojíš CTA v textovej reklame s rozšírením o podstránku (Sitelinks), môže to znamenať zlepšenie výkonu reklám.

Máš aj ty nejaký tip na efektívne využitie CTA? Napíš nám ho do komentára.

 

Zdroj: socialmediatoday



5. Ako písať reklamné texty na Facebooku


Každý, kto sa venuje Facebooku a reklame, určite ocení tipy, ako písať efektívne reklamné texty.

V prvom rade by si sa mal zamerať hlavne na vecnosť a stručnosť textu. Niekedy je menej viac. Lepšie sa čítajú kratšie vety ako dlhé súvetia. Vyhni sa zdĺhavým a duplicitným informáciám. Dlhý popisný riadok alebo nadpis sa nemusí celý zobrazovať napríklad na mobilných zariadeniach.

Ďalší dôležitý point je, že texty musia reflektovať cieľovú skupinu a jednotný tone of voice. Prispôsob preto reklamy podľa toho, v akom nákupnom cykle sa tvoji zákazníci nachádzajú.

 

Zdroj: newsfeed.cz


 

👉 Dostal/a si sa až sem? Tak nám daj vedieť, ktorá z noviniek ťa zaujala najviac. Alebo nám napíš, na čo sme podľa teba zabudli. 👈

 

Autor článku

Jakub Bielik