#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Instagram Stories: Facebookovská tvrdá rana Snapchatu

Facebook konečne našiel spôsob, ako poraziť Snapchat – Instagram Stories. Aj takéto titulky môžete nájsť na internete. Je to ale pravda? Poďme sa na túto novinku pozrieť zblízka.

Instagram Stories: Kopírka My Stories?

Nie je žiadnym tajomstvom, že Instagram Stories sú kopírkou My Stories, základnou funkciou Snapchatu. Čo však Facebook prostredníctvom dcérskej sociálnej siete Instagram urobil bravúrne, je spôsob, akým ju skopíroval. Namiesto klasického copy-paste spôsobu pripravil vylepšenia, predovšetkým v oblasti UX a UI. V prvom rade vysvetlí, ako sa funkcia Instagram Stories používa a odnaviguje nás pri uverejňovaní prvej storky. Pre používateľov Snapchatu zanedbateľné detaily, pre staršiu generáciu nevyhnutné informácie.

  Nezanedbateľný je tiež fakt, že kým na Instagrame je relatívne jednoduché nájsť influencerov či priateľov, na Snapchate je to bez poznania ich nickov prakticky nemožné. Na Instagrame tak dokážeme vyhľadať a následne followovať oveľa väčšie množstvo zaujímavých ľudí. Vďaka Instagram stories môžeme odteraz sledovať ich bežné dni real time.  Obrovská sila sa tiež skrýva v komplexnosti funkcií a využitia, ktorú nám teraz Facebook so svojimi dcérskymi spoločnosťami ponúka. A to či už z pohľadu používateľa alebo marketéra.   Otázkou ostáva, či dokáže Snapchat naďalej plniť svoju funkciu a priniesť pridanú hodnotu oproti ostatným sociálnym sieťam alebo ostane pri svojom klasickom business modele a nechá sa pomaly, ale isto pohltiť modrým gigantom. Ako fanúšik snapchatovského rebelantského prístupu im držím palce.   Každopádne, Facebook rozohral hru a reakcia zo strany Snapchatu je viac než potrebná. Nechajme sa prekvapiť, čo tvorcovia tejto „sociálnej siete pre tínedžerov“ pripravia ako odvetu. It’s your turn, Snapchat.  

Autor článku

Marek Didák
creative & strategy director