#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
(december 2016)

hype-cover-blog-16-12 Okrem toho, že nás navštívil Mikuláš s Ježiškom a my sme navštívili nejeden firemný večierok, vo svete digitálu to žilo naplno. Lepšie povedané ožívalo. #DigiNews s poslednými novinkami za rok 2016 sú tu!  

360° videá na Facebooku sú live

To, že 360° fotky a live videá patria k najtrendy social príspevkom súčasnosti, je asi takmer každému jasné. Bolo len otázkou času, kedy sa Facebook rozhodne tieto dva prístupy spojiť. V spolupráci s National Geografic vypustil prvé 360° live video, na ktorom sme sa mohli poobzerať po Mars Desert Research Station a naživo klásť otázky prítomným vedcom. Tak čo, ste pripravení na virtuálne cestovanie po svete? Realitou by sa mohlo stať už v blízkej budúcnosti. 🙂

Zdroj: Facebook Newsroom
 

Live videá aj na Twitteri

Vlak trendu live obsahu nechce zmeškať ani vtáčia sociálna sieť Twitter. Najnovšie spustil možnosť uverejňovať live videá aj v jej prostredí, a to pomerne jednoduchým spôsobom. Stačí kliknúť na novú ikonku „live“ a už streamujete naživo. Počas videa vám môžu followeri písať komentáre či zahriať vás na duši digitálnymi srdiečkami. Milé. ❤️  
Zdroj: Twitter Blog
 

Facebook live audio sa hlási do služieb

A do tretice LIVE. 🙂 Facebook totiž myslí pri „ožívaní“ svojho obsahu aj na podcasterov. Tí sa budú môcť po novom naživo spájať so svojím publikom priamo cez Facebook. Poslucháči ho nájdu v newsfeede a jednoducho tak môžu klásť svoje otázky “real time” počas vysielania. Zároveň, bude táto služba dobrou alternatívou pre broadcasterov, ktorí sa budú nachádzať v oblasti so slabým signálom. Facebook sa tak okrem snahy o vizuálne zatraktívnenie príspevkov zameriava aj na audio. Facebook live audio Hype.sk Digital News
Zdroj: Facebook Newsroom

LinkedIn pomáha nadväzovať vzťahy

Áno, znie to trošku ako Pošta pre teba a dokonca pri tej pošte zostávame. Profesionálna sociálna sieť chce totiž pomôcť prelomiť ľady pri oslovení ľudí, s ktorými ste sa dlho alebo nikdy nerozprávali. Ako? Pomocou predvolených správ. Otázkou však je, či takéto správy nebudú na adresáta pôsobiť skôr trápne ako seriózne, najmä ak sa stanú všeobecne známymi.
Zdroj: LinkedIn Blog

Instagram zavádza screenshot upozornenie

Instagram sa rozhodol zaviesť do praxe opatrenia, ktoré budú chrániť filozofiu „miznúceho obsahu“. Ak si totiž niekto spraví screenshot vašej fotografie či videa, ktoré má zmiznúť, Instagram vám automaticky pošle upozornenie. Niektorí neprajníci tvrdia, že touto funkciou sa len inšpiroval na Snapchate, ktorý na screenshoty snapov upozorňoval už dávno. No, to by sme sa ale mohli rovno baviť o celej existencii Instagram Stories. Správa o sledovaní screenshotov však zaskočila mnohých jeho používateľov. Ale, ako tvrdí Instagram, funkcia sa bude vzťahovať len na súkromné správy. Nuž, čo sa má zabudnúť, bude naveky zabudnuté.

Facebook spúšťa skupinový video chat

Poznáte ten pocit, keď chcete všetkým známym vykričať, čo sa vám stalo a obyčajná správa či status sú proste málo? Tak práve (a nielen) pre tieto momenty vymyslel Facebook dlho očakávanú fičúrku – skupinový video chat. Vďaka nemu sa môžete spojiť naraz až s 50 priateľmi a zabaviť sa popri telefonovaní funny stickermi. Žeby sa mal Skype už vážne začať obávať o svoju existenciu?Facebook live audio Hype.sk Digital News
Zdroj: Facebook Newsroom

Pinterest biznis profily a recenzie na piny

Medzi viaceré novinky, s ktorými prišiel Pinterest v decembri, patria napríklad rotujúce showcases, ktoré sa začínajú objavovať v hornej časti business profilov. Prostredníctvom týchto pohyblivých bannerov tak môžete rýchlym a zaujímavým spôsobom predstaviť návštevníkom stránky kto ste a čo robíte, ako napríklad Burberry, Lowe’s či MONOGRAM. Ďalšou zaujímavosťou je možnosť vkladania recenzií na piny. Napríklad, ak ste vyskúšali recept jedla zverejneného na Pintereste, môžete označiť, či a ako veľmi vám chutilo a poradiť tak ďalším záujemcom o recept. Good job, Pinterest. Pinterest showcase Hype.sk Digital News
Zdroj: Pinterest Blog
 

Twitter končí s lead generation ads

Po troch rokov od uvedenia sa Twitter rozhodol zrušiť formát lead generation ads na svojej sieti. Dôvodom bolo pravdepodobne nepostačujúca inovácia tohto typu reklamy, čo spôsobilo zaostávanie oproti facebookovskej verzii. Paradoxom je, že Facebook tento formát len opajcol (teda pardón, inšpiroval sa), a uviedol dva roky po tom, ako sa objavili prvé reklamy na Twitteri. Facebook však na rozdiel od Twittera pracoval na jeho vylepšovaní. Bez práce nie sú koláče a očividne ani lead generation ads.

Facebook spúšťa Creative Hub

Svet digitálu s jeho možnosťami sa mení neskutočne rýchlo a byť neustále v obraze nie je vždy malina. Facebook to dobre vie a roztvára svoju náruč v podobe Creative Hub pre všetkých marketérov. Tu sa môžete inšpirovať najlepšími značkami v social svete, vyskúšať si, ako bude váš príspevok vyzerať v prostredí Facebooku a tiež nechať si poradiť od iných. Dosť bolo rečí, veď vyskúšajte sami na tomto linku.

Na Twitteri sa môžete s Google baviť bez slov

Stačia vám k tomu totiž emojis a povolená možnosť lokalizácie. Napríklad, ak označíte Google a zadáte emoji dáždnika, povie vám, aké bude počasie v najbližšie dni. Google je pripravený odpovedať na 200 rôznych emojis, ktoré majú fanúšikovia v tomto období testovať. Ak to takto pôjde ďalej, copywriteri si môžu zbaliť kufre. ?
Zdroj: The Verge
   

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter