Voľba PPC agentúry: na čo treba pozerať
Chcete vedieť, ako si vybrať agentúru a na čo si dávať pozor pri tvorbe PPC? Čítajte ďalej.
Stretli ste sa už niekedy s pojmom PPC? Predpokladám, že áno. Či už ste o tom čítali niekde na webe, spomenuli vám to známi, prípadne sa vám už svoje služby snažili predať viaceré agentúry. Všetci spomínali pritiahnutie potenciálnych zákazníkov, zvýšenie návštevnosti stránky, predaja produktov, či služieb. Znie to lákavo, tak prečo to nevyskúšať? A najmä keď „pay-per-click“ – platíte iba za kliknutie na vašu reklamu.
Ako začína väčšina podnikateľov s PPC
Často sa stretávam s tým, že skúseností ľudí s ppc reklamou sú v štýle „niečo si o tom prečítam na internete, pozriem nejaké videá a skúsim to sám. Veď to nemôže byť až také ťažké“. Áno, výhodou je eliminácia výdavkov navyše. Lenže to, čo ušetríte na experta, prerobíte na výsledkoch. Práve voľba správnej stratégie, prvotné nastavenie a profesionálna správa kampane je to najpodstatnejšie.
Po neúspešnom pokuse o laickú PPC kampaň, ktorá nepriniesla želaný efekt, väčšina podnikateľov túto možnosť reklamy buď úplne zavrhne alebo zostanú voči nej a jej prínosom skeptickí. V tom lepšom prípade sa pokúsia nájsť niekoho, kto by im vedel pomôcť. Či už freelancera alebo agentúru, ktorá mu s kampaňou pomôže.
Na čo pozerať pri voľbe agentúry
Nezverujte svoje peniaze hocikomu
Marketingových, digitálnych, online či PPC agentúr vyrástlo v posledných rokoch ako húb po daždi. No ich kvalita sa rôzni. Klienti by si mali teda vyberať, komu zveria nielen svoju kampaň, ale aj svoje zdroje na komunikáciu.
Kvalitná agentúra je v prvom rade o kvalitných ľuďoch
To znamená profesionáli s niekoľkoročnými skúsenosťami nielen s PPC kampaňami, ale aj komplexným digitálnym marketingom a dnes už takmer „povinnými“ certifikátmi od Google. Tie vám zaručia, že títo ľudia ovládajú nielen teóriu Google Ads kampaní, ale majú aj informácie o najnovších trendoch a možnostiach, ktoré vedia aj využívať. Ešte vyšší level tvoria tzv. Google Partners certifikované agentúry. Tieto majú okrem vyššie uvedených profesionálov aj dostatočný objem spravovaných kampaní, ktorý tiež napovie o veľkosti agentúry.
Referencie sú základ
Avšak ani certifikácia alebo veľkosť vám nezaručí, že sa vám bude s touto agentúrou dobre spolupracovať. Tiež to automaticky neznamená, že bude vašim kampaniam venovať dostatok času a spraví pre ich výkon maximum. Treba teda hľadať také, ktoré vedia poskytnúť dobré referencie, najlepšie z oblasti vášho podnikania. Ak potrebujete zvýšiť počet inštalácií vašej aplikácie na vytváranie faktúr, nenechajte sa uchvátiť referenciami na brandingovú kampaň pre veľkú módnu značku.
Zaujímajú sa o vás?
Dobrá agentúra má tiež ľudí, ktorí okrem reklamného systému, analytiky a marketingu ako takému, rozumejú aj potrebám klienta. Zaujímajú sa o vašu firmu, odvetvie v ktorom podnikáte, vašu cieľovú skupinu, produkty, ich výhody, nevýhody a konkurenciu. Pretože toto všetko je potrebné pre návrh kvalitnej kampane, ktorá aj prinesie želaný efekt. Od agentúry, ktorá sa nespýta ani na cieľ, ktorý chcete kampaňou dosiahnuť, radšej ruky preč. Rovnako už aj prvotná komunikácia niečo napovie. Rýchlosť odpovede na váš dopyt, ochota, množstvo otázok pred vypracovaním cenovej ponuky, prípadne bezplatnej prvotnej analýzy a návrhu kampane vám potvrdí kvalitu, alebo presný opak.
Cena, alebo veľkosť agentúry nie je sama o sebe ukazovateľom kvality. Aj menšia agentúra po splnení vyššie uvedeného môže založiť a spravovať kampane lepšie a samozrejme aj lacnejšie.
Čo od spolupráce s agentúrou očakávať?
Bez cieľov vám agentúra nepomôže
Každá agentúra má v prvom rade úlohu dosiahnuť vopred stanovené ciele (KPI). Tieto ciele si však treba nastaviť spolu s agentúrou tak, aby boli aj reálne splniteľné. Časom sa samozrejme môžu meniť a sprísňovať, keďže efektivita kampaní rastie. Keď sa dohodnete na odmeňovaní podľa dosiahnutia KPI, bude agentúra motivovaná pracovať na efektivite ešte viac. No tento spôsob odmeny nie je vhodný pre každý produkt alebo kampaň, preto na nej netrvajte v každom prípade, ale nechajte si poradiť. Ak je to však možné a odmeňovanie je nastavené správne, nemá agentúra dôvod neprijať ho, keď bude sama motivovaná vašimi dosiahnutými výsledkami.
Základom je komunikácia
Spolupráca znamená najmä dobrú komunikáciu. Na jednej strane musí mať agentúra snahu pomôcť, na strane druhej musí byť klient nápomocný. Keďže aj agentúry rozlišujú medzi dobrími a zlími klientmi, snažte sa byť ten dobrý. A teda byť dostupný, dostatočne rýchly, čo najpresnejšie zodpovedať otázky potrebné pre správne nastavenie kampane, byť nápomocný pri nastavovaní cieľov, potrebných úprav v kóde, schvaľovaní kreatív, informovať agentúru o pripravovaných zmenách na stránke, či produktovom portfóliu.
Niektoré agentúry vám vedia dať aj niečo navyše
Dobrá agentúra by vám mala dať okrem povinného pravidelného reportu aj interpretáciu výsledkov a odporúčania na zlepšenie na ďalšie obdobie. Nadštandardom môžu byť tiež rady na zlepšenie webovej stránky, e-shopu, komunikácie na sociálnych sieťach, PR, merania výkonnosti a iné služby. Nebojte sa opýtať na čokoľvek, čo s vašou online komunikáciou súvisí, no nečakajte, že každá služba bude zadarmo.
Ak chcete komplexné riešenie, hľadajte full-service
Samostatnou kapitolou je spolupráca s full-service agentúrou, ktorá vie zabezpečiť nielen komplexnú mediálnu stránku kampane, ale aj idea making, prípravu bannerov, efektívnych reklamných textov, alebo podkladov pre offline časť kampane. Takou agentúrou sme aj my v Hype. Preto, ak máte akékoľvek otázky, opýtajte sa nás. Radi vám pomôžeme.