Tipy na kvalitnejšiu tvorbu social media obsahu
Keď si každý mesiac uvedomíš, že musíš vytvoriť veľa #socialmedia obsahu a tvoj DEADline sa blíži stále rýchlejšie, srdce a mozog nabieha na úplne inú frekvenciu. ? Btw. Mozog je úžasný, prajem si, aby každý z nás mal aspoň jeden.
Existuje veľa vecí, ktoré môžeš urobiť, aby si si uľahčil túto prácu. Ak budeš nabudúce bojovať, TRY THIS:
Venuj pozornosť analytike
Pred vytvorením nového obsahu je dobré spraviť malý social media audit klienta. Je dôležité pozrieť sa aj na starý obsah a zistiť, čo funguje a čo nie. Ideálne je, ak si položíš základné otázky:
- Aký obsah mal najvyššiu interakciu?
- V ktoré dni a časy bola väčšina sledovateľov online?
- Aký obsah skutočne zaujal ľudí? Lebo som si myslel, že tomu postu so zmrzkou by sa mohlo dobre dariť, ale dopadlo to zase na riť. #peace
Urob svoj výskum
Pred vytvorením akéhokoľvek obsahu by si mal stráviť nejaký čas skúmaním najnovších trendov a aktualizácií platforiem. Digitálny svet sa neustále mení a je potrebné zostať na špičke. ☝️ Tento malý výskum by mal zahŕňať aj kľúčové slová značky a hashtagov relevantných pre konkrétne dni alebo trendy. Používanie populárnych kľúčových slov umožní obsahu zasiahnuť viac používateľov, preto im venuj aspoň trošku času.
Nájdi kalendár
Chceš mať prehľad v tom, čo robíš? Mať kalendár je kľúčové, ak sa nechceš zblázniť alebo v lepšom prípade zabudnúť publikovať príspevok. Napríklad ten k MDD, ktorý môžeš zopakovať najbližšie zas o rok #? Vyzerá, že to nie je veľká vec, no v skutočnosti je, veď v ňom bude všetko, čo chystáš na celý mesiac #workworkwork. Ak hľadáš „šablónu kalendára sociálnych sieti“, v google získaš milióny výsledkov. Je z čoho vyberať!
Obsah nebude vytvorený za hodinu, vyžaduje si to čas a odhodlanie
Zhromažďuj zdroje, neskôr im môžeš byť vďačný, veď #youneverknow čo sa zíde. Hovorím o akýchkoľvek fotografiách, grafikách, videách, citátoch, pinterestoch a instagramoch… Zhromažďovanie materiálov ti pomôže udržať si poriadok, namiesto toho, aby si ťahal kartu za kartou, priečinok za priečinkom a snažil sa nájsť ten istý obsah, ktorý si niekde zahliadol včera.
Zadávaj, ak…
Potrebuješ vytvoriť web, spravovať sociálne siete, sledovať výdavky, odpovedať na e-maily atď. Je toho veľa a niekedy sa to jednoducho nedá urobiť všetko. Môže to však znamenať, že je čas zadať časť tejto práce externe. Hype ti pomôže vystúpiť z davu a prilákať pozornosť vysnívaných zákazníkov. Čokoľvek to je, vedz, že táto pomoc ti umožní zamerať sa na to, čo je pre teba najdôležitejšie.
Máš otázky? Náš inbox je always open!