SEO lovestory
Ako dosiahnuť, aby ťa mal Google rád
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden podnikateľ, ktorý si vytvoril novú webstránku, nahádzal do nej obsah, pridal pekné fotky, spustil ju a Google ju hneď po zadaní kľúčového slova zobrazoval na prvej priečke.
Rozprávka je to pekná, ale nie je reálna, bohužiaľ. Ak si sa už zaujímal o to, ako dostať stránku na popredné priečky v Google vyhľadávači, iste vieš, že to len tak ľahko nejde. Realita je taká, že ak chceš svoju stránku pretlačiť na prvú priečku, čaká ťa dlhý proces. Počas neho musíš docieliť, aby ťa Google začal mať rád. Teda, tvoju stránku. A čím radšej ju Google bude mať, tým vyššie ju bude posúvať.
V tomto článku sa dozvieš pár začiatočníckych tipov na optimalizáciu svojej stránky, ktoré zvládneš aj ty bez pomoci SEO špecialitu. Ak sa ti to však nechce čítať prípadne sa ti to zdá byť príliš komplikované alebo nemáš čas, ozvi sa nám a náš SEO odborník sa tvojmu webu pozrie na zúbok.
Na úvod si povedzme, čo to „SEO“ vlastne znamená – je to skratka anglického výrazu Search Engine Optimization a v slovenčine sa tomu nadáva ako optimalizácia webu pre vyhľadávače. Treba povedať, že SEO sa môže realizovať v dvoch rovinách:
- On-page SEO – zahŕňa aktivity a nastavenia na stránke, ktorými zlepšíš jej pozíciu, napríklad písanie článkov na webe
- Off-page SEO – týka sa aktivít mimo webstránky, ktoré tiež vedú k zlepšeniu jej pozície vo vyhľadávačoch, patrí sem napr. linkbuiding (odkazy ako napr. PR články, ktoré čitateľa navedú na tvoj web, zdieľanie stránky na sociálnych sieťach, diskusných fórach atď.)
Nedávno som narazila na toto milé vysvetlenie, aby aj laik pochopil, čo to vlastne tá off-page optimalizácia znamená:
Tu by som však ešte podotkla, že nejde len o kvantitu ale i o kvalitu linkov, ktoré smerujú na tvoj web. Teda ak podstránku tvojho webu zozdieľa povedzme nejaký známy internetový denník, ktorý denne navštívia tisíce čitateľov, pre Google to bude znamenať oveľa viac, ako keď tvoj web zozdieľa tvoja stará mama na svojom FB profile. ?
Vráťme sa ale k on-page optimalizácii a veciam, ktoré na svojom webe vieš zlepšiť aj ty. Na to, aby si sa dostal na prvú priečku ti to stačiť síce nebude, určite sa však posunieš vyššie než si teraz.
1. Zabezpečenie
Zabezpeč si webstránku https protokolom, ak ho ešte nemáš. Ak návštevník tvojej stránky uvidí hornom riadku s URL adresou slovíčko nezabezpečená, je veľmi veľká pravdepodobnosť, že okamžite odíde. Návštevník sa na tvojej stránke musí cítiť bezpečne a rovnako sa na to pozerá aj Google. Bez ochrany do toho s tebou nepôjde a uprednostní toho, kto ju má
2. Kvalitný obsah
Pod pojmom kvalitný obsah rozumej originálne články, texty, obrázky, videá, infografiky atď. Originálne znamená, že ich nemôžeš len tak skopírovať od konkurencie. Pozor treba dať aj v tom prípade, ak chceš na novom webe použiť obsah zo svojej inej stránky. Aj keď je to tvoj text, Google to bude brať ako duplicitu. A potom ťa nebude mať rád. V článkoch a textoch na webe nezabudni použiť relevantné kľúčové slová, pod ktorými ľudia vyhľadávajú tvoje produkty alebo služby. Na výber kľúčových slov existuje pár šikovných pomocníkov ako napr. Google Keyword planner. Pár tipov ako tvoriť pútavý a kvalitný obsah nájdeš v tomto článku.
3. Rýchlosť webu
Ak sa tvoja stránka veľmi dlho načítava, máš problém. Nikomu sa nechce dlho čakať na načítanie obsahu, nieto ešte Googlu, ktorý ťa za pomalé načítavanie obsahu opäť nechá na posledných priečkach. Zo stránky odstráň všetky nepotrebné pluginy a animácie, prípadne obrovské obrázky. Na otestovanie rýchlosti stránky existuje tiež veľa šikovných nástrojov, ako napr. Pingdom Website Speed Test, ktorý ti hneď dá aj odporúčania, čo máš na svojom webe zmeniť, aby ti fičal rýchlejšie.
4. Pútavý titulok + výstižný meta popis = VL
Titulok stránky je právom označovaný ako jeden z najefektívnejších SEO ukazovateľov. Je to totiž to, čo ľudia po vypísaní kľúčového slova vidia a kvôli čomu sa rozhodnú kliknúť (alebo nekliknúť) na tvoju stránku.
Meta description sa nachádza hneď pod ním a mal by vystihovať hlavnú myšlienku tvojej firmy a prínos pre zákazníka. Samozrejme by mal tiež obsahovať kľúčové slovo, môžeš ho aj vyboldovať. Tento popis by mal obsahovať do 160 znakov, ak ich bude viac, text sa v prehliadači nezobrazí celý.
Ak zadáš do Googlu KW „maliar bratislava“ , na prvej pozícii v organike uvidíš Vladka Škultétyho, ktorý si šikovne vložil KW do názvu domény, titulku i meta popisu.
5. Interné prelinkovanie
Používaj interné linky na iné časti svojej stránky, aby si natiahol čas, ktorý návštevník na tvojom webe strávi. Zároveň tak znížiš mieru okamžitých odchodov. Urob to jednoducho tak, že v novom článku sa odkážeš na nejakú info zo svojho staršieho článku a pridáš tam link, kde ho šikovne na tento článok presmeruješ. Interné prelinkovanie som použila v tomto článku aj ja a týmto ťa vyzývam, aby si ho našiel a napísal dolu do komentára, kde sa nachádza. ?
Verím, že ti tieto tipy pomôžu a ako som už spomenula vyššie, v prípade otázok sa na nás určite obráť ?