#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Nové spôsoby podpory podnikov na Instagrame

Instagram zavádza nové nálepky v príbehoch, ktoré slúžia na podporu dodávok potravín a nákupov darčekových kariet. Aj týmto spôsobom môžu ľudia po celom svete pomôcť malým podnikom v náročnom období.

Instagram sa snaží uľahčiť malým podnikom šírenie informácií o tom, ako ich môžu ľudia podporiť počas pandémie COVID-19. V príbehoch nájdeš nálepky, ktoré ťa nasmerujú na webovú stránku, kde si jednoducho objednáš jedlo alebo kúpiš darčekové karty od svojho obľúbeného podniku.

Ako pridat nalepku do Story

Tieto nálepky sú k dispozícii v paneli so samolepkami, ku ktorému sa dostaneš kliknutím na štvorcovú ikonu smajlíka v pravom hornom rohu. Po výbere nálepky „darčekové karty“ alebo „objednávky potravín“ sa zobrazí výzva na výber jedného z vybraných partnerov spoločnosti Instagram. Klepnutím na nálepku sa dostaneš na webovú stránku, kde objednávku jednoducho dokončíš. Tieto nálepky je možné pridať aj do podnikových profilov ako trvalé tlačidlo. ?

Kedy tieto nálepky prídu na Slovensko?

Nálepky na doručovanie potravín a darčekové karty sú k dispozícii v USA a Kanade od polky apríla s globálnym rozšírením plánovaným na „nadchádzajúce týždne“.  Približne pred týždňom sa však začal postupný rollout novej Instagram Food delivery sticker aj v Čechách.

Nákupy darčekových kariet a dodávky potravín uľahčuje tretia strana. Medzi partnerov patrí okrem iných aj Uber Eats. Na jeden príbeh je možné pridať iba jednu nálepku s objednávkou potravín. Nový button s názvom Gift Card, ktorý si môže spoločnosť pridať priamo do profilu, dáva firmám jednoduchú možnosť predaja darčekových kariet. ?

Užitočná funkcia pre podniky aj ľudí zatiaľ síce nie je dostupná na Slovensku, no v najbližšom čase určite bude. Takže, pokiaľ je tvoja obľúbená reštaurácia či kaviareň už teraz na UberEats, môžeš čoskoro podporiť svoj podnik priamo z Insta story. ?

Každá pomoc sa počíta

Táto snaha Facebooku o pomoc malým a stredným podnikom nie je prvou, spoločnosť tiež pred časom oznámila vytvorenie grantového programu v hodnote 100 miliónov dolárov. Chce tak pomôcť 30 000 malým podnikom z celého sveta.

Domácim producentom pomôže aj to, ak sa práve teraz bude šíriť svetom internetu ich značka.  My sme tiež pomohli, veď #everylittlehelps sa počíta a posunuli sme domácu produkciu cez Instagram.  

Ak ťa zaujíma, ako reagujú ostatné úspešné značky na korona krízu, stiahni si náš e-book “Čo robia úspešné značky počas krízy”.

 

Autor článku

Margaréta Korvasová
Account manager