#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

4 dôvody, pre ktoré mám rada prácu v reklamnej agentúre

Prvý krát som o práci v reklamnej agentúre začala snívať po tom, ako som si pozrela film Ako prísť o muža za 10 dní?. Sympatický Matthew McConaughey v ňom so svojim tímom premýšľal nad kampaňou pre značku šperkov, ktorá mala byť uvedená na trh. Mala som asi 11 rokov, no odvtedy som si začala viac všímať reklamy, ktoré chodili medzi filmami a tvorila alternatívne slogany slávnym značkám. Mala som pocit, že by sa im hodili viac. Svet reklamy sa mi zdal byť energický, zaujímavý a plný možností.

Odvtedy prešlo 16 rokov a môj pohľad na reklamu je stále rovnaký. Je to odvetvie, ktoré k sebe prirodzene ťahá energické povahy, ktoré majú plné hlavy nápadov a chuť sa realizovať. Počas štúdia marketingovej komunikácie som sa len utvrdila v tom, že je to smer, ktorým sa chcem uberať aj ja. V tomto článku sa dočítate, aké sú hlavné dôvody, pre ktoré je práca v tomto odvetví tou najlepšou voľbou akú som mohla spraviť.

Kreatívne prostredie ☀

Nie je nič horšie ako stereotyp. Vstať do práce, pozerať 8 hodín do monitora na nezáživné tabuľky a očami tlačiť hodinovú ručičku smerom k 16:30, aby som sa mohla zodvihnúť a ísť preč… to nie je nič pre mňa. V agentúre je síce kopec práce, ale tej záživnejšej. Kreatívne brainstormingy, zaujímavé stretnutia, veselí kolegovia a zadania, pri ktorých čas plynie akosi rýchlejšie.

Rôznorodosť ?‍⚕️??????

V agentúre sa stretneš s viacerými značkami a rozdielnymi odvetviami – farmaceutické firmy, hotely, potravinárske spoločnosti, výrobcovia nábytku, požičovne áut  a mnohé iné. Niektoré značky ti budú bližšie, iné možno nie, no isté je, že sa určite nudiť nebudeš. Ak ťa zaujíma, pre aké značky sme robili my, tu nájdeš zopár našich referencií spolu s ukážkami práce.

Každý nápad je vítaný ?

Máš pocit, že tvoje nápady sú príliš uletené a pravdepodobne by si sa ich hanbil čo len vysloviť? To nepoznáš niektorých mojich kolegov. Krásnou vecou na práci v agentúre sú práve brainstormingy, ktoré sa tu dejú pravidelne. U nás má každý priestor na prezentáciu svojho nápadu, pričom má istotu, že ho nikto nevysmeje. Často sa dokonca stane že na prvý pohľad nerealizovateľný nápad sa v tomto procese pretransformuje na kreatívnu ideu, ktorú spolu vyšperkujeme a odprezentujeme klientovi.

Vzdelávanie ?

Reklama a celkovo marketing je odvetvie, ktoré sa neustále mení. Prichádzajú nové technológie, ktoré vždy výrazne zamiešajú karty v hre. Dobrá agentúra musí držať krok s dobou a skúšať rôzne nové vychytávky, ktoré sa následne nebude báť prezentovať aj klientovi. Takže si môžeš byť istý, že sa každý deň naučíš niečo nové, pretože je to veľmi dynamické prostredie, v ktorom to akosi ide samo. V Hype máme navyše rozpočet na vzdelávanie, takže si môžeš vybrať kurzy alebo prednášky, ktoré ťa najviac zaujímajú a vzdelávať sa nad rámec svojej práce.

Na záver by som chcela dodať len toľko, že ak náhodou aj ty snívaš o práci v agentúre, neboj sa ísť svojím snom ide a skúsiť šťastie. Je tu veľa pozícií, z ktorých sa dá vybrať – grafik, idea maker, PPC, social media specialist, copywriter, account manager, team leader a iné. Takže, ak ťa to ťahá do sveta reklamy, premysli si, čo sú tvoje prednosti a pošli svoje CVčko agentúre, ktorá ťa oslovila tým, čo robí. Navyše, veľa agentúr ponúka možnosť stáže, kde si môžeš na vlastnej koži vyskúšať, či je to práca pre teba. Stážisti sú vítaní aj u nás, takže ak máš záujem, daj nám o sebe vedieť! ?

Autor článku

Martina Jurkasová
Account manager