Ako vyzerá deň account manažéra v reklamnej agentúre
Neraz sa mi stalo, že si ma ľudia, ktorým som povedala, že pracujem v reklamnej agentúre na pozícii accountky, predstavili s kalkulačkou v ruke a spýtali sa, či ma baví práca účtovníčky.
Z pochopiteľných dôvodov sa výraz „account“ a „accountant“ ľahko zamieňa. Iní zase vôbec netušili, čo táto pozícia obnáša. Dôvody, pre ktoré mám rada prácu v reklamnej agentúre som rozpísala v tomto článku. Teraz som sa rozhodla napísať o tom, ako vyzerá deň accounta a túto pozíciu podrobnejšie opísať.
Account manažér je spojovací článok medzi agentúrou a klientom. Je to osoba, ktorá má na starosti komunikáciu medzi klientom a tímom či inými dodávateľmi (mediálnymi, PR agentúrami, tlačiarňami, atď.). Stará sa o projekty, dohliada na dodržiavanie deadlinov a stráži klientov budget.
Povinná výbava account manažéra vyzerá asi takto nejak:
☕ + ? + ? +extra veľká dávka trpezlivosti
…a takto môj bežný pracovný deň väčšinou takto:
? 8:30 : príchod do kancelárie
Vždy sa snažím chodiť skôr, aby som si stihla pozrieť inbox a preverila, či mi v ňom nepristálo nejaké nové zadanie od klienta. Popri raňajkách si urobím prehľad, čo ma v daný deň čaká a pripravím sa na rannú poradku.
? 9:15 : ranná porada
Počas ranného briefingu si s tímom prejdeme tasky, na ktorých budeme v daný deň robiť. Kreatívcom zadáme priority, ak majú náhodou viac zadaní, aby vedeli, v akom poradí na nich majú pracovať.
? 9:45 – 11:30 : cally / maily
Po porade si sadnem k počítaču a odpisujem klientom na maily, prípadne vybavujem cally. Na začiatku spolupráce si vždy s klientom overujem, ako preferuje komunikovať. Niekto nerád telefonuje, iný zase nerád píše maily. Accountovi je zvyčajne jedno, v akej forme klient komunikuje, pokojne môže poslať aj poštového holuba alebo správu vo fľaši – pri tejto práci je totiž veľmi dôležité, aby sa klient cítil dobre a bol ochotný a otvorený pravidelnej komunikácii – či už pri prvotnom briefingu, ale i pri feedbackoch na zaslané podklady.
? 11:30 – 12:00 : obedná pauzička
Milujem jedlo a toto je pre mňa najlepšia časť dňa – či už si obed navarím a prinesiem do kancelárie alebo sa prejdem a dám si jedlo v nejakej reštike v okolí. Ak je toho viac, naobedujem sa aj pri počítači, no zistila som, že aspoň polhodinová prestávka mi padne vhod a lepšie mi to po nej myslí.
? 12:00 – 16:30 : kontrola zadaní
Poobede si opäť prechádzam maily a kontrolujem, v akom štádiu sú zadania, na ktorých náš tím momentálne pracuje. Vždy informujem klienta, v akom stave sa projekt nachádza, aby vedel, kedy od nás môže očakávať vypracované zadania. Dávam si veľký pozor na to, aby mi klient nemusel písať a zisťovať, kedy bude niečo hotové. Musí mať pocit, že má všetko pod kontrolou.
? 16:30 – 17:30 : spisovanie taskov na ďalší deň
Na konci dňa si vždy urobím prehľad vecí, ktoré som v daný deň nestihla doriešiť. Táto práca si vyžaduje dobrý time management a alfou-omegou úspechu je dodržiavanie stanovených deadlinov. Preto, ak mi niečo zostalo z predchádzajúceho dňa, dám si to ako prioritu na ďalší deň.
Práca accounta nie je najľahšia, pretože musí hájiť záujmy klienta a zároveň aj agentúry. Občas sa stane, že klient pošle nezrozumiteľné zadanie alebo vypadne člen tímu práve v deň dôležitej prezentácie. Veľmi dôležitá je však komunikácia, otvorenosť a snaha vytvoriť pre klienta nielen to, čo čaká, ale dať mu i niečo navyše. Pevne verím, že svoju prácu robím dobre a najviac ma teší pozitívny feedback na naše výstupy. ?
Ak by ťa náhodou zaujímalo niečo z tejto oblasti, pokojne nám napíš!