#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Instagram s vlastnou televíziou | #DigiNews Jún

Tri newsky v skratke:
  • Cannes Lions, týždeň svetovej reklamy je za nami, víťazov si môžete pozrieť tu
  • Netflix končí so slovenskými titulkami ?
  • Google autíčko sa počas leta vráti na slovenské cesty a zaktualizuje mapy
A teraz 10 pekne rozpísaných. Príjemné čítanie 🙂

1. Instagram video chat

Keď Instagram prišiel s možnosťou chatovania, bolo len otázkou času, kedy prídu na rad videohovory. A dočkali sme sa. Minulý týždeň Instagram predstavil túto fičúrku, ktorá ti umožní zavolať naraz až štyrom tvojim kamošom. Aktívny hovor nijak neobmedzí tvoju aktivitu na Instagrame. Popri skupinovom klábosení môžeš naďalej prezerať feed, posielať správy, fotky či dokonca veselo storkovať.

Zdroj: Instagram

2. Zaspomínaj si s Facebookom

Facebook je presvedčený, že pripomínanie tých najdôležitejších momentov zo života má pozitívny vplyv na blaho ľudí, a preto prichádza so sekciou Spomienky (Memories). V podstate je to miesto, kde nájdeš všetky svoje významné udalosti ako výročia, narodeniny, oslavy, ukončenie štúdia a podobne. Jednoducho, tu uvidíš stručný prehľad tvojej online minulosti na Facebooku.

Zdroj: fb.newsroom.com

3. Instagram odhalil, ako funguje jeho algoritmus

To, že sa Instagram neplánuje vrátiť k chronolgickému radeniu príspevkov asi všetci vieme. Odkedy zaviedol svoj záhadný algoritmus, nikdy neposkytol jasné vyjadrenie, ako vlastne funguje. Až doteraz. Algoritmus sleduje predovšetkým to, ako užívateľ interaguje s obsahom na Instagrame a podľa toho vytvára unikátny feed pre každého používateľa. 3 najdôležitejšie kritériá:
  • záujem – Instagram sa snaží odhadnúť, nakoľko bude post pre užívateľa zaujímavý,
  • aktuálnosť – kedy bol publikovaný a
  • vzťah – aký „vzťah“ je medzi používateľmi. Vyšší rank majú profily, s ktorými používateľ v minulosti interagoval.

Zdroj: techcrunch.com

4. Facebook gameshow platforma

Odteraz môže byť sledovanie videí na Facebooku ešte väčšou zábavou. Facebook totiž tvrdí, že pozeranie videí nemusí byť len o pasívnej konzumácii. Namiesto toho chce divákom poskytnúť možnosť aktívne sa zapojiť. Tvorcovia budú môcť pridávať do videí (aj live videí) rôzne interaktívne prvky, ako napríklad ankety, kvízové otázky či rôzne ďalšie výzvy. Tieto nové funkcie sa môžu použiť ako doplnok na oživenie videa alebo pomocou nich rovno vytvoriť samostatnú hernú show. Ak sa chceš zapojiť a získať k tejto fičúrke prístup, treba vyplniť tento formulár.

Zdroj: techcrunch.com

5. IG TV: nový konkurent Youtube?

Instagram prichádza s vlastnou online televízou, ktorá funguje buď ako samostatná aplikácia (teda aj bez toho, aby si mal Instagram), alebo ju nájdeš v rozhraní Instagramu v pravom hornom rohu. Televízia je zrejme výstižné pomenovanie, pretože videá sa začnú prehrávať hneď, ako IGTV spustíš. Aplikácia je, samozrejme, prispôsobená pre vertikálne videá. Väčšina používateľov zrejme čakala na to, že konečne budú môcť zverejňovať videá, ktoré sú dlhšie ako 1 minútu. Ak si však bežný smrteľník s nižším počtom sledovateľov, môžeš nahrať maximálne 10 minút dlhé video. Väčšie a overené účty však môžu nahrávať až 60 minútové videá.

Zdroj: instagram-press.com

6. Instagram: zdieľanie stories do stories

Podarilo sa tvojmu kamošovi vytvoriť super storku, ktorú by si chcel zdieľať aj ty so svojím publikom? Stačí, ak ťa v nej označí a do správy ti príde notifikácia, kde budeš mať možnosť vyzdieľať túto storku do svojich vlastných. A ak sa ti náhodou nepáči jej kreatívne prevedenie, môžeš si ju doupravovať podľa seba.

Zdroj: Instagram

7. Google reorganizuje

Google neustále prichádza s novými produktmi, nástrojmi a riešeniami a zrejme si povedal, že je na čase sprehľadniť celú ponuku. Verí, že po tomto preorganizovaní bude jednoduchšie sa v produktoch zorientovať a vybrať si to správne riešenie. Zmeny budú vyzerať nejak takto:
    • Google AdWords -> Google Ads
    • DoubleClick Digital Marketing&Google Analytics 360 Suite -> Google Marketing Platform
    • DouleClick for Publishers&DoubleClick Ad Exchange -> Google Ad Manager

Zdroj: searchengineland.com

8. Propagovať nekvalitné produkty na Facebooku sa neoplatí

Nezodpovední predajcovia si môžu za svoje nekvalitné služby vyslúžiť trest (obmedzenie množstva reklám alebo dokonca ban). Funguje to tak, že ak uvidíš na Facebooku reklamu, na základe ktorej potom v danom obchode nakúpiš, tohto predajcu môžeš po nákupe spätne ohodnotiť. Ak sa predajcovi začne hromadiť príliš veľa zlých recenzií, Facebook ho najprv upozorní a dokonca mu poskytne rady, ako zlepšiť túto situáciu. Ak ani to nepomôže, trest ho neminie.

Zdroj: newsroom.fb.com

9. SKG Messenger: slovenský WhatsApp?

SKG Messenger je aplikácia na vymieňanie správ, za ktorou stoja slovenskí vývojári. Aplikácia je jedinečná v tom, že ponúka naozaj zaujímavé funkcie. Má premyslený odmeňovací systém, ktorý je v podstate podobný hernému systému RPG. Užívateľ získava body, posúva sa na vyššie úrovne a tak odomyká prístup k pokročilým funkciám alebo si dokonca môže vytvoriť svoje vlastné emoji. Je tam toho oveľa viac; stojí za preskúmanie. 😉 Aplikácia je platená, ale 50 % zo zisku ide na podporu záchrany prírody a pomoc iným prostredníctvom nadácie SKUNKAGA.

Zdroj: skunkaga.com

10. Transparentnosť alebo nástroj na špehovanie konkurencie?

Facebook urobil významný krok, ktorým chce zvýšiť transparentnosť reklám a stránok. V profiloch Facebook stránok pribudla záložka Informácie a reklamy, kde sú na jednom mieste ukázané všetky reklamy, ktoré má daná stránka aktívne na Facebooku aj Instagrame. Ďalej tam nájdeš aj podrobnejšie informácie o tom, či si stránka menila názov alebo kedy bola založená.

Zdroj: newsroom.fb.com

? Dostal/a si sa až sem? Tak nám daj vedieť, ktorá z noviniek ťa zaujala najviac. Alebo nám napíš, na čo sme podľa teba zabudli. ?

Autor článku

Minka Hiroshimová