#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Vieš, akú reputáciu máš v očiach Facebooku? | #DigiNews august

Čo je nové v digitálnom svete?



    • Facebook hodnotí reputáciu používateľov

    • Instagram odporúča cudzie príspevky

    • YouTube chce rozšíriť VR komunitu






    1. Súťaže vo videohovoroch


    Videochat je z roka na rok populárnejší spôsob komunikácie. Len minulý rok ich prebehlo na Messengeri 17 miliónov, čo je dvojnásobne viac ako rok predtým. V spolupráci s AR studios teraz Facebook rozširuje chat o videohry, ktoré môžeš hrať až so šiestimi kamošmi naraz. Vybrať si zatiaľ môžete z dvoch hier: Don’t smile, kde vyhráva ten, ktorý sa vydrží nesmiať najdlhšie, alebo súťažiť v navigovaní vesmírnej lode v hre Asteroids Attack. Ok, znie to trochu infantilne, ale môže to byť celkom haluz. 🙂

    Zdroj: newsroom.fb.com



    2. Fakty overuj, zlý obsah nahlasuj


    Boj proti fake news a nevhodnému obsahu pokračuje. Facebook sa rozhodol priradiť reputačné skóre každému používateľovi, ktorý nahlási klamlivý obsah. Ak sa po skontrolovaní faktov potvrdí, že falošný obsah bol nahlásený oprávnene, používateľ, ktorý naň upozornil bude mať na Facebooku lepšiu reputáciu. Jeho budúce upozornenia tak budú mať v očiach Facebooku väčšiu váhu. Ak sa ale ukáže, že jeho podnet bol nepravdivý… 😈😈😈

    Zdroj: socialmediatoday.com



    3. Update video metrík


    Videoobsah ide stále viac hore a preto je potrebné mať detailné štatistiky o používateľoch, ktorí ho sledujú. Pokiaľ ide o platené videá, Facebook sa zameral na metriku trvania – najmä na celkový čas, ktorý ľudia strávili pozeraním a neprehraté sekundy. Okrem 3 a 10 sekundových hraníc, ktoré boli doteraz najvýznamnejšími video metrikami na FB, berie odteraz do úvahy aj pretáčanie videa. Takisto si posvietil na nespustenie videa. Ak sa ti video v newsfeede nespustí, čo sa stáva približne pri 30% z nich, nebude ho vôbec rátať ako impresiu.


    Zdroj: facebook.com



    4. Facebook bojuje proti diskriminácii


    Ak zvykneš cieliť reklamu podľa záujmov, možnbo budeš sklamaný, ak sa ti nezobrazia niektoré možnosti cielenia. Facebook totiž vymazáva viac ako 5000 možností zacielenia reklamy, ktoré by mohli byť použité na vylúčenie ľudí na základe etnickej príslušnosti, čo je v rozpore s federálnymi zákonmi. Na druhú stranu v tichosti pridal aj niektoré nové zacielenia týkajúce sa zamestnávateľov, pracovných miest či škôl.

    Zdroj: socialmediatoday.comjonloomer.com



    5. Time management na Facebooku a Instagrame


    Novým pomocníkom na sociálnych sieťach by mal byť nástroj, ktorý poskytuje ľuďom väčšiu kontrolu nad časom stráveným na týchto platformách. Aspoň taký je plán. Bol vyvinutý v spolupráci s expertmi na mentálne zdravie a na základe spätnej väzby od FB a IG komunity. V princípe ide o blokovanie notifikácií na určený čas, aby ste sa mohli sústrediť napr. na pracovné či školské povinnosti.

    Zdroj: instagram-press.com



    6. Instagram ti odporučí príspevky vo feede


    Pokiaľ prescrolluješ všetky posty používateľov, ktorých sleduješ, po novom ti Instagram sám navrhne, aké príspevky by sa ti mohli páčiť a zakomponuje ich do tvojho feedu. Tieto odporúčané posty sú založené na základe toho, čo na tejto sociálnej sieti lajkuješ. Nájdeš ich hneď pod „stopkou“, ktorá ťa upozorní, že si už všetky predošlé posty videl. V pravom rohu príspevku bude pre teba pripravený button, ktorý ti umožní dať hneď follow účtu.

    Zdroj: instagram-press.com



    7. Predaj vlastného merchu cez YouTube kanál


    Táto novinka asi najviac poteší influencerov. Biznisov s vlastným brandom oblečenia sa roztrhlo vrece aj na slovenskej scéne. YouTube sa však rozhodol priložiť ruku k dielu a ponúka ti možnosť e-shopu priamo cez tvoj kanál. Na výber budú mať tvoji sledovatelia cez 20 predmetov, ktoré si môžu nechať potlačiť tvojím logom či podobizňou. Podmienkou je, že musíš disponovať základňou aspoň 10 000 subscriberov. Novinka je zatiaľ dostupná len v USA, tak uvidíme, či sa uchytí a príde aj do nášho regiónu.



    Zdroj: youtube.googleblog.com


     

     

     

    8. Podeľ sa o svoj VR zážitok


    YouTube predstavuje funkciu, ktorá ti umožní sledovať a diskutovať o videách cudzích ľudí vo virtuálnom prostredí. Dostupná je zatiaľ pre používateľov s Daydream View alebo Gear VR, po kliknutí na button „Sledovať spolu“. Vďaka tejto možnosti sa môžeš presunúť prakticky hocikam na svete a spolu s cudzími ľuďmi debatiť o ich videách. Kde sú tie časy, keď sme boli unesení z Google Street View?


    Zdroj: youtube.googleblog.com



    9. Hej Google, povedz mi niečo dobré


    Človek chce ostať informovaný, chce mať prehľad čo sa deje vo svete, a preto vyhľadáva informácie na internete, v novinách či v televízii. Médiá sú však častokrát poslom zlých správ. Čo ale v prípade, ak chceš tieto správy vyselektovať a zamerať sa len na positive vibes? „Tell me something good“ je experiment pre používateľov appky Google Assistant, ktorý dúfajme už čoskoro privítame aj u nás.


    Zdroj: blog.google.com



    10. Apple oslávil svetový deň smajlíkov


    Napriek rozšírenému menu emotikonov vo svojej ponuke, Apple stále búra „diskriminačné“ rozdiely a prináša nové možnosti pre svojich používateľov. V priebehu tohto roka sľubuje priniesť až 70 nových charakterov, s ktorými môžeš vypimpovať svoje správy na ďalší level.


    Zdroj: apple.com


    👉 Dostal/a si sa až sem? Tak nám daj vedieť, ktorá z noviniek ťa zaujala najviac. Alebo nám napíš, na čo sme podľa teba zabudli. 👈

     

Autor článku

Nikola Fabová