Facebook znižuje dosah príspevkov:#DigiNews september
Ani sme sa nestihli spamätať z expresne rýchleho príchodu jesene a už je tu október v plnom prúde. September bol na digitálne novinky štedrejší ako prispievatelia na Zemanovom transparentnom účte, a my vám prostredníctvom #DigiNews opäť prinášame tie najzaujímavejšie z nich.1. Facebook (opäť) znižuje organický reach
Okrem toho, že Facebook sám o sebe znížil organický dosah príspevkov a za ich zobrazovanie bude nutné si priplatiť ešte viac, začal testovať aj novinku – prerozdelenie feedu. V praxi to znamená, že si používatelia môžu zvoliť, ktorý feed chcú mať práve na očiach – či ten primárny (príspevky od priateľov + sponzorované príspevky) alebo sekundárny (nesponzorované príspevky stránok). Používatelia tak majú väčší prehľad, no pre stránky to má dopad v podobe… ďalšieho znižovania organického reachu.Zdroj: Socialmedia.biz
2. Apple obmedzuje reklamu v prehliadači Safari
V najnovšom macOS prichádza Apple s funkciou blokovania cookies od tretích strán, týka sa to však len ich prehliadača Safari. Apple túto funkciu obhajuje tým, že chráni súkromie ľudí, prakticky to ale znamená, že marketéri budú schopní retargetovať používateľov iOS len vtedy, ak tí stránku navštívili za posledných 24 hodín.Zdroj: Rude Baguette
3. Väčší prehľad v live prenosoch na Facebooku
Facebook začal testovať pop up notifikácie na live videá, kedy sa vám v ľavom dolnom rohu objaví okno upoznorňujúce na live prenos. Zvuk sa zapne po zväčšení/kliknutí na video, pričom táto novinka je dostupná zatiaľ len na desktopoch.Zdroj: Social Media Examiner
4. Facebook spája Ads Manager a Power Editor
Keďže tieto dva tooly sú si vo svojej podstate veľmi podobné, Facebook sa rozhodol spojiť ich do jedného. Zo zložitejšieho Power Editora vytiahne tie najobľúbenejšie funkcie, ktoré doplní do Ads Managera. Týmto krokom Power Editor prakticky zanikne.Zdroj: Tech Crunch
5. LinkedIn spustil vlastný videoformát
Používatelia tejto siete už môžu pridávať videá bez toho, aby ich museli zdieľať z iných platforiem. Spoločnosť tak chce docieliť väčšiu interakciu medzi ľuďmi na LinkedIne a dať im priestor inšpirovať ostatných. Dĺžka videa je ohraničená na 10 minút.Zdroj: Rocket
6. FB a IG prepájajú storky
Do stories na Instagrame sa po novom bude dať pridávať reklama, ktorú bude možné následne zadať ako landing page canvas. Najväčšou výhodou tejto novinky je rýchlosť načítania stránky. Okrem tohto sa už storky budú dať vzájomne crosspostovať (IG->FB). Navyše, kým doteraz nebolo možné boostovať konkrétne IG stories, najnovšia aktualizácia to konečne dovoľuje, podobne ako fungujú posty z Ads Managera a Power Editora.Zdroj: Tech Crunch
Zdroj: Instagram
7. Vimeo spúšťa novú platformu Livestream
Tvorcovia videí na Vimeo už budú môcť pridávať, upravovať a archivovať ich live videá. Táto platforma okrem toho ponúka aj možnosť generovať výnosy z ich videí a zahŕňa aj hosting či distribúciu. Vimeo Live bude platená služba na báze mesačných a ročných členských úrovní a v rôznych cenových hladinách.Zdroj: Vimeo
8. Twitter testuje 280 znakové tweety
Aktuálne prebieha testing predĺžených tweetov, ktoré ľudia tak dlho žiadali. Avšak, táto zmena sa testuje len na určitej vzorke ľudí a v konkrétnych jazykoch. Znakové jazyky, ako napr. čínština, majú aj naďalej obmedzené 140 znakové tweety, pretože dokážu viac slov vyjadriť v jednom znaku, čo v iných – ,,bohatších,, jazykoch nie je možné a tieto sú tak obmedzené. Twitter tak chce docieliť jednoduchšie vyjadrovanie používateľov Twitteru po celom svete.Zdroj: Twitter
9. Breaking News na YouTube
Čo sa aktuálne deje vo svete zistíte odteraz aj počas skrolovania videí na YouTube. Spoločnosť týmto krokom dokazuje, že sa chce skutočne stať relevantnejšou video platformou a oddeliť sa tak od iných, keďže na tomto poli sa v poslednom období začal odohrávať obrovský boj.Zdroj: Android Headlines
10. Instagram rozbíja zaužívaný 3×3 grid
Na vzorke ľudí začal Instagram testovať nový 4-postový grid, ktorý už stihol schytať veľa hejtu. Instagrameri, ktorí na vizuálnej podobe svojich účtov pracovali roky, hlavne celebrity a blogeri či iné brandy, tento krok vôbec nevítajú a je celkom nepochopiteľné, prečo sa k takejto aktualizácii Instagram odhodlal. Ak si tiež takto pimpujete svoj Instagram feed, ostáva vám len dúfať, že túto neželanú zmenu nakoniec neuvidíte aj na vlastných profiloch.Zdroj: @ItsMisterJadhav
Zo septembrových noviniek je to od nás všetko, užívajte babie leto a vidíme sa o znova o mesiac 🙂