#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Hrozba menom Explore Feed: #DigiNews október

Azda najrozoberanejšou novinkou za posledný mesiac bolo spustenie tzv. Prieskumníka na území 6 krajín vrátane nášho malého Slovenska. Ktovie, čím sme „nahnevali“ otca Facebooku, že túto kontroverznú novinku testuje aj u nás, ostáva nám len čakať, ako sa to s Prieskumníkom vyvinie. Okrem toho sa však vo svete digitálu odohralo veľmi veľa a to najzaujímavejšie sme zrhnuli do nových #DigiNews. Poďme sa teda spoločne pozrieť na októbrove higlighty. 🙂
V skratke: 1. V Bratislave sa konal druhý ročník UFestu, kde ste mohli pod jednou strechou stretnúť top SK/CZ YouTube scénu. 2. Saudská Arábia šokovala, keď udelila občianstvo robotovi. Sophia (ten robot)  počas tlačovej konferencie diskutovala na rôzne témy a okrem iného si zavtipkovala aj na účet Elona Muska. 3. Premiéru mal dokument Mečiar, ktorý zachytáva príbeh tohto kontroverzného politika a jeho súčasný život. Na Slovensku tak pokračuje trend politických snímok, ktorý odštartoval film Únos. 4. Voľby v Česku vyhral multimilionár Andrej Babiš (pôvodom zo Slovenska), ktorý je aktuálne trestne stíhaný, čím sa postaral o veľký rozruch nielen v politických vodách ČR. 5. Jameson prekvapil zaujímavou kampaňou, keď na rušných miestach Bratislavy vystavil svoj alkohol do priehľadných citylightov. Tie skončili hneď na ďalší deň porozbíjané a vykradnuté. Takto sa robí buzz!;) 6. Lidl má novú porovnávaciu kampaň, v ktorej konfrontuje svoje vlastné výrobky s inými značkami. Zdôrazňuje tak, že pre ľudí je aj tak v konečnom dôsledku najdôležitejšia cena. A teraz sa poďme pozrieť na najväčšie októbrové digitálne novinky:

1. Explore Feed everywhere

Obrovské diskusie o najnovšom počine Facebooku vyvolala zatiaľ najväčšia zmena za posledné obdobie – Explore Feed, v slovenčine Prieskumník. Zatiaľ čo v minulej časti #DigiNews sme rozoberali ako tento Prieskumník v praxi vyzerá, dnes už vieme, čo tento – pre mnohých nešťastný testing – reálne prináša. Zmena zasiahla okrem Slovenska aj ďalších 5 krajín (Srí Lanka, Bolívia, Srbsko, Guatemala, Kambodža), na výsledky testovania si počkáme niekoľko mesiacov. Už teraz však Prieskumník vzbudil veľkú vlnu hejtu, keďže všetky ostatné príspevky stránok sú odsunuté na druhú koľaj a v mnohých prípadoch to môže byť klinec do rakvy pre menšie firmy či stránky, ktoré teraz musia vynaložiť oveľa väčšie množstvo peňazí na to, aby sa vôbec predrali medzi tých ,,šťastlivcov“, ktorých je v tomto feede reálne vidieť. Najviac postihnutí ostávajú publisheri, ktorí získavajú najväčšiu časť trafficu práve z Facebooku.

Zdroj: Facebook

2. Instagram spustil livestreamovanie vo dvojici

Aby vám počas livestreamu na Instagrame nebolo smutno, po novom si k nemu budete môcť prizvať kamoša. Potenciál tejto funkcie je ale oveľa väčší, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Perfekntú využiteľnosť dvojitého livestreamovania môžu efektívne využiť či už celebrity, influenceri ale aj politici, vedci či účastníci konferencií na rôzne diskusie a pod. Blízka budúcnosť ukáže, ako sa s tým značky alebo jednotlivci popasujú. Rozhodne sa však máme na čo tešiť.

Zdroj: Instagram

3. Snapchat dáva umelcom možnosť odprezentovať sa

Najnovší počin tejto sociálnej siete uvítajú nielen milovníci umenia, ale aj samotní umelci. Snapchat totiž v spolupráci s výtvarníkom Jeffom Koonsom spustil projekt virtuálnej galérie. Umelecké plastiky sú prostredníctvom rozšírenej reality rozmiestnené na vybraných hotspotoch po celom svete a sú viditeľné len v Snapchat mapách. Zároveň je tento projekt výzvou pre ďalších umelcov, ktorí by svoje portfólio chceli prezentovať touto cestou.

Zdroj: Snapchat

4. 4K videá už aj na Facebooku

Toto testovanie je k dispozícii zatiaľ len pre vybraných používateľov, ktorí videá môžu pridávať či sledovať. Rozlíšenie videa sa nastavuje cez ikonku v pravom dolnom rohu. Sila video contentu je v dnešnej dobe obrovská a tak ani gigant ako Facebook nezaostáva a inovuje. Už dnes však vieme s istotou predpokladať, že 4K videá sa v blízkej budúcnosti stanú reálnou súčasťou tejto sociálnej siete.

Zdroj: Tech Crunch

5. Messengerom budeme môcť už aj platiť

Pred rokom Facebook a Paypal oznámili spoluprácu a už tu máme výsledok. Momentálne je táto super vecička prístupná len v Spojených štátoch, kde si Paypal prelinkovalo s Messengerom už viac ako 2,5 milióna používateľov, no je len otázkou času, kedy sa táto funkcia dostane aj do iných krajín.

Zdroj: Tech Crunch

6. Geofiltre už aj na LinkedIne 

LinkedIn spustil testing geofiltrov v jeho aplikácii pre vybrané eventy. Primárne je táto funkcia zameraná na účastníkov konferencií či iných  udalostí, pričom vizuálne sa tieto geofiltre podobajú na konferenčné menovky –  obsahujú fotku aj status účastníka – či je napríklad rečník. Očakáva sa, že geofiltre budú v aplikácii LinkedInu nakoniec voľne sprístupnené pre všetkých.

Zdroj: Mashable Tech

7. Funkcia zdieľanej obrazovky vylepšená

Facebook inovuje raketovou rýchlosťou a inak tomu nie je ani pri vylepšovaní live prenosov. Táto ,,fičúrka“ funguje na desktope a dovoľuje počas live vysielania zdieľať obrazovku vášho počítača. Stačí kliknúť na tlačidlo ,,Zdieľať obrazovku“, následne si Facebook vyžiada povolenie na inštaláciu svojho rozšírenia a hneď na to si môžete vybrať, čo presne budete šérovať – či to bude celá obrazovka, karta v prehliadači alebo aplikácia či program. Momentálne je táto funkcia prístupná len v prehliadači Google Chrome.

Zdroj: Slash Gear

8. Kontextové karty ako pridaná hodnota lokácií

Snapchat sa tentoraz okrem umenia zameral aj na užitočnosť a využiteľnosť lokácií. Vďaka spolupráci s partnermi ako TripAdvisor, Foursquare, Michelin a pod. budeme môcť odteraz zistiť konkrétne informácie napríklad o otváracích hodinách, recenziách, adresách a iných užitočných infoškách bez nutnosti preklikávania sa do vyhľadávača Google. Context cards fungujú ako na iOSe, tak aj na Androide. Jediný háčik je v tom, že túto vychytávku môžu využívať zatiaľ len používatelia v USA, Kanade, Veľkej Británii, Austrálii a na Novom Zélande.

Zdroj: Snapchat

9. Facebook sa inšpiroval Applom

Ďalšou z testovaných noviniek Facebooku je aj prihlasovanie k účtu pomocou funkcie rozpoznania tváre. Zuckerbergova sieť je tak ďalšou v poradí za Applom, ktorý ich FaceID predstavil nedávno ako súčasť nového iPhonu X. Facebook chce vďaka nej zjednodušiť prístup k účtu a zároveň používateľov chrániť. Ak ste si teda nejakým spôsobom zablokovali účet, ľahko sa k nemu dostanete práve vďaka tejto funkcii. Uvidíme, ako to bude fungovať v realite. 🙂

Zdroj: Tech Crunch

10. Už aj Twitter má svoje “Happening Now“ 

Podobne ako YouTube, aj Twitter prináša funkciu zameranú na aktuálne newsky. Určená je momentálne primárne na športové udalosti v USA, v budúcnosti k nej však pribudnú aj ďalšie tematické bloky ako zábava či breaking news.

Zdroj: 9TO5Google

11. Reklamný video formát na Twitteri

Okrem Happening Now prišiel Twitter aj s novým reklamným formátom vsadeným do videí. Táto funkcia je spustená globálne pre všetkých používateľov a umožňuje prelinkovať webstránku s videom. Po spustení videa sa vám pod ním vyroluje náhľad webu konkrétnej značky/produktu z videa a následné kliknutie na tento náhľad vás dostane priamo na konkrétnu stránku. Twitter tým sľubuje predovšetkým lepšiu výkonnosť kampaní, ktoré na tejto sociálnej sieti budú prebiehať.

Zdroj: Tech Crunch

To by bolo za mesiac október všetko, ak chcete ostať v obraze, sledujte naše #DigiNews pravidelne. 😉 Ktorá z týchto noviniek bola pre vás top?  

Autor článku

Mária Harčárová
Social media intern