#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Facebook spúšťa vlastnú TV:
#DigiNews august 2017

Máme pocit, že leto je už iba spomienkou a z plaviek sme plynulo prešli do jesenných búnd… Poďme sa však poobhliadnuť po tom, čo sa dialo v auguste vo svete digitálu. Sú tu nové #DigiNews.
Rýchle zhrnutie diania v marketingu: 1. Umelá inteligencia opäť zabodovala a prekvapila. V úspešnej online hre Dota 2 totiž vyhrala nad profi hráčom. Prsty v tom mal startup OpenAI, v ktorom ležia aj investície Elona Muska. 2. Celé internety žili boxom, a aj mnohí z tých, ktorí doteraz nevideli ani len sekundu tohto športu, netrpezlivo čakali na výsledky zápasu storočia Floyd Mayweather Jr. vs. Conor McGregor. V tomto súboji nešlo iba o box, ale výrazne aj o marketing. 3. August patril Rytmusovi, ktorý sa objavil hneď v dvoch reklamných výstupoch. Tým prvým bola catchy reklama na Rexonu a tým druhým sociálny experiment s Gogom o tom, či sú Slováci rasisti. 4. Novinkou, ktorá obletela slovenské internety ako leto okolo pracujúceho človeka bola informácia, že slovenská doména bola kúpená britskou firmou za 26 miliónov EUR. To by bolo z augustových senzácií všetko, poďme teraz na marketingové novinky…

1. Facebook opäť redizajnuje

Facebook znovu mení News Feed. V najbližších týždňoch by sa mal vyrolovať nový dizajn, ktorý znovu uľahčí používanie Facebook aplikácie cez mobil. Zmenené budú napríklad ikony Like, Comment and Share, ktoré budú väčšie a ľahšie sa na ne bude klikať. Výraznejšie budú aj profilovky, ktoré sa presunú do kruhového rámčeku. Pri postoch bude viditeľnejšie, kto komentuje a tlačidlo späť zmení svoju pozíciu. Všetky tieto zmeny majú zabezpečiť jednoduchšie využite appky pre používateľov.

Zdroj: FB Newsroom

2. Instagram zavádza vlákna komentov

Instagram konečne spúšťa vlákna konverzácií pod jednotlivými komentami. Túto funkciu doteraz iba testoval u vybraných používateľov, v najbližších týždňoch však bude dostupná každému. Takisto ako Facebook, aj Instagram sa snaží zjednodušiť používanie svojej appky. Odteraz bude teda možné odpovedať na jednotlivé komenty, pod ktorými sa budú vytvárať diskusie a odpovede sa nebudú miešať len tak ledabodo pod fotkami.

Zdroj: Instagram

3. Výnimočné narodeniny na FB

Už aj na Slovensku sa rozmohli zbierky pre rôzne organizácie a mnoho ľudí neprjíma dary na svoje narodeniny. Miesto toho uprednostňuje peniaze, ktoré ďalej daruje na dobročinné účely. Facebook sa rozhodol podporiť toto milé a štedré gesto a umožnil vytvoriť zbierku priamo na FB. Dva týždne pred narodeninami uvidíš v News Feede možnosť vytvoriť narodeninovú zbierku. Tvoji priatelia dostanú notifikáciu, aby na tvoju počesť prispeli organizácií, ktorú si sám zvolíš. Veľmi pekné! Ďalšou narodeninovou novinkou budú customizované videá, ktoré sa ti ukážu, keď bude mať tvoj priateľ narodky a ty ho s ním následne môžeš zazdieľať. Facebook sa nás snaží udržať pokope a upevňovať priateľstvá čoraz viac.

Zdroj: FB Newsroom

4. Vďaka Snapchatu na koncert aj bez lístka

Snapchat uvádza funkciu Crowd Surf a to teda bude niečo! Nový tool bude totiž analyzovať a spájať stories viacerých ľudí, ktorí sa zúčastnili rovnakého hudobného predstavenia v tom istom čase. To znamená, že budeš môcť sledovať live event z viacerých perspektív – z davu vľavo, vpravo, spod pódia, či zo zákulisia – kontinuálne počas jednej piesne. Táto funkcia bola testovaná počas koncertu speváčky Lorde v San Franciscu a výsledok vyzerá skvele. Používatelia Snapchatu si tak budú môcť užiť nielen vystúpenia, ale postupne pribudnú aj politické debaty, športové eventy a iné.

Zdroj: TechCrunch

5. FB: 360° pre každého!

Tí, ktorí ste stále nevedeli ako vytvoriť 360 stupňovú fotku, môžete oslavovať. Facebook pridal možnosť zachytenia 360°fotky priamo v mobilnej verzii Facebooku. Fotku môžeš hneď zdieľať na svoj wall, do albumu alebo ju použiť ako novú cover fotku. Dostupné v iOS a Androide už teraz, stačí stiahnuť najnovšiu verziu Facebook aplikácie.

Zdroj: Facebook

6. Google ti dáva čas na rozhodnutie

Google roluje 6-sekundové náhľady videí v mobilnom vyhľadávaní. Táto nová funkcia ti má pomôcť rýchlejšie nájsť video, ktoré hľadáš. Vo vyhľadávaní sa ti zobrazí na ukážku niekoľko videí bez zvuku a ty sa môžeš rozhodnúť, či dané video stojí za pozretie alebo nie. Google zavádza túto možnosť pre to, aby používatelia naozaj našli video, ktoré potrebujú a neboli “klamaní” marketérmi, ktorí vedia, aký thumbnail zvoliť. Algoritmus bude sám vyhodnocovať, ktorých 6 sekúnd je najreprezentatívnejších pre dané video.

Zdroj: Tech Crunch

7. Facebook telka na obzore

Facebook oznámil uvedenie novej platformy Watch. Už dlhšie sledujeme ako Facebook zavádza najrôznejšie opatrenia, ktoré majú viesť k tomu, aby z neho používatelia vôbec neodchádzali. K tomu vedie aj Watch, miesto, kde budete môcť follownúť svojich priateľov, uvidíte aké show sledujú, vytvárať si watchlisty zo svojich obľúbených seriálov a podobne. Obsah bude personalizovaný pre každého diváka a bude sa zobrazovať v mobile, desktope aj v TV appke. Táto platforma má byť v budúcnosti náhrada bežnej televízie a konkurencia ostatných online televízií, ako je napríklad Netflix. Tešíme sa na prvé Facebook originals.
Watch

Posted by Facebook on 28. august 2017

Zdroj: FB Newsroom

8. YouTube po novom

YouTube stále obhajuje svoje prvenstvo, čo sa týka video obsahu. Nedávno redizajnoval nielen svoje logo, ale aj celý feed na desktope, ktorý sa teraz oveľa viac podobá mobilnej appke. Okrem toho umožňuje urobiť z YouTube akúsi mikro sociálnu sieť a užívatelia budú môcť videá sharovať a komentovať priamo v appke. Zdieľané videá sa potom budú zobrazovať v priečinku Shared, a tak bude oveľa jednoduchšie ukázať kamošom to funny video, z ktorého ťa vyplo v robote alebo novú pesničku, ktorá ti ide celý deň v hlave.

Zdroj: YouTube

Taak, to by bolo všetko. Zhrnuli sme pre teba zaujímavosti posledného letného mesiaca. Ak vieš o niečom viac, neváhaj a píš. ? A okrem toho lajkuj, komentuj, sharuj, sleduj videjko a čítaj článok a trpezlivo vyčkávaj posledné teplé lúče a babie leto!

Autor článku

Michaela Chrkavá
Social media manager