#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

5 najčastejších chýb, ktoré robia inzerenti pri affiliate marketingu | Dognet guest blog

Tento článok nie je blogom našej agentúry, ale hosťovským príspevkom affiliate siete Dognet. Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book V affiliate marketingu vystupujú dve strany. Na jednej strane sú publisheri s online projektom, na ktorom majú priestor pre reklamu. Na druhej vystupujú inzerenti s e-shopom alebo iným e-commerce projektom, ktorí chcú predávať viac. Poďme sa pozrieť na základné chyby, ktoré inzerenti robia. Pri správne nastavenej affiliate kampane zvýši nie len návštevnosť, ale práve počet objednávok, a teda aj konverzný pomer. A to všetko na čisto výkonnostnej báze. Neplatíte teda za prázdne kliky ani zobrazenia, ale čisto iba za uskutočnenú želanú akciu. No aj pri tomto, čisto výkonnostnom, kanáli treba mať na pamäti niekoľko pravidiel a vyvarovať sa najčastejším chybám.
  1. Inzerent čakáva, že mu pri novom projekte začne affil zarábať milióny a na počkanie
Affiliate marketing nie je úplne vhodný pre začínajúce, či neznáme projekty. Stáva sa, že sa napríklad majiteľ nového projektu nadchne pre affil a ide bezhlavo do toho. Očakáva, že za pár týždňov, alebo dokonca dní, sa o neho budú publisheri biť a prinesú mu stovky návštev a konverzií. Affiliate však funguje inak. Lepšie je ho zaradiť až vtedy, keď má e-shop vybudované nejaké meno. Zároveň už má určitý počet objednávok a chcel by sa posunúť ďalej. Aj vtedy však treba počítať s tým, že zo dňa na deň vám 100% objednávok nepribudne. Kým publisheri kampaň zaregistrujú a nasadia, to chvíľu trvá. Kým prinesú návštevnosť a spracujú zákazníka, aj to chvíľu trvá. Často, kvôli vašej kampani vznikajú nové projekty. Ich vytvorenie vyžaduje nejaký čas. Preto nezúfajte. Ak začnete s affiliate kampaňou a prvé týždne, možno mesiace, sa nič nedeje, kampaň sa stále môže stať veľmi efektívnou.
  1. Čachrovanie s províziami
Pri nastavovaní provízií v affiliate kampani nie je priestor na skúšanie. Žiadne také, že “dajme 10% a uvidíme”. Keď tak, vieme ísť aj na 20%. Skúsite nadhodiť províziu len tak z brucha. Publisheri zistia, že to nefunguje. Tak sa rozhodnete ju zmeniť. No bohužiaľ. Takto to väčšinou nefunguje. Ak publisheri raz od kampane odídu lebo nefunguje, už sa môžete aj rozkrájať a väčšina sa nevráti. Preto na začiatku dôsledne zvážte svoje možnosti tak, aby Vás provízia nezruinovala, ale aby bola naozaj férová a motivujúca.
  1. Vyplatiť publisherov? A načo?
Toto úzko súvisí s províziami. Začínajúci inzerent neodhadne výšku provízie a prepískne to. Publisheri sú celí bez seba z výšky provízie a robia všetko preto, aby do e-shopu poslali čo najviac nakupujúcich. Ide im to. Zarábajú. No dôjde na vyplácanie a e-shop zistí, že nemá z čoho. Alebo zabudne. Nechce. To je jedno. Ale toto sa stať nemôže. Publisheri si odmenu za svoju prácu zaslúžia. Majte na pamäti, že platíte len za objednávku, ktorá by bez ich pričinenia nevznikla. Nič naviac. Takže je to fér, nie? Vrátim sa k bodu dva a znovu prízvukujem: provízia je dôležitá!
  1. Ako dokončím objednávku? A kde vlastne je košík?
Ak má inzerent nepekný a neprehľadný web, affiliate ho nespasí. Publisher sa posnaží, zákazníka privedie, ten by aj veľmi chcel nakúpiť. Ale obzerá sa, je zmätený, nevie ani nájsť košík a dokončiť objednávku. A keďže nikto nechce takto márniť čas, po krátkej dobe sa na to vykašle a nákup neuskutoční. Pekný, prehľadný a užívateľsky priateľský web je základom.
  1. Rušenie kampaní a časté menenie podmienok
Pri affile majte na pamäti, že nerobíte s nejakým strojom, ale s ľuďmi, s publishermi. Treba sa vžiť do ich kože a skúsiť sa na svoju kampaň pozrieť ich očami. Často robia inzerenti tú chybu, že vytvoria kampaň a za krátku dobu ju zrušia. Na dôvode teraz nezáleží. Proste ju zrušia. Keby ste na mieste publishera, ktorému sa vaša kampaň páčila a vytvoril pre ňu nový projekt a táto kampaň zrazu zo dňa na deň neexistuje. Páčilo by sa vám to? Asi nie… To isté sa týka pričastého menenia podmienok. Publisheri nechcú zmeny. Ak pri svojej kampani robíte príliš časté a nepremyslené zmeny, publisherom sa to páčiť nebude. A keď sa im to páčiť nebude, prečo by mali vašu kampaň používať? Publisheri potrebujú stabilitu. Keď pričasto niečo meníte, dôverovať vám veru nebudú. Tieto chyby sa najčastejšie vyskytujú u inzerentov, ktorí sa rozhodli založiť si vlastný affiliate program. Väčšinou sa stane to, že naň vyčlenia “len nejakých marketingových ľudí”, ktorí o affile vlastne nič nevedia. Síce sa snažia, ale častokrát sa dopúšťajú takýchto a podobných chýb.

Ako sa týmto chybám vyhnete?

Väčšine chýb sa vyhnete, pokiaľ spolupracujete s dobrou sieťou. Napríklad u nás v Dognete sa vám také niečo nestane. ? V sieti sú profíci, ktorí vám povedia, čo môžete a čo nie. Ak nespĺňate nejaké kritéria, dobre vám poradia.  Odporučia, na čom zapracovať, aby ste svoju kampaň mohli neskôr rozbehnúť. Nedovolia vám blbnúť s kampaňou. To všetko robia s láskou pre spokojnosť inzerentov, ale aj publisherov.

Autor článku

Júlia Ferancová