#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Digital News
(jún 2016)

digitalne-novinky-jun Leto je v plnom prúde a možností, ako ho tráviť je pomerne dosť. My v Hype sme sa rozhodli, že sa namiesto vylihovania na pláži pozrieme, čo nové sa počas júna udialo v digitálnom svete. Pátrali sme za vás a zistili sme, že…

YouTube má live stream pre mobilné zariadenia

Po Facebooku a Periscope je YouTube ďalšou službou, ktorá ponúkne live stream videí. Možno si práve teraz kladiete otázku – o čom to hovorí ? Predsa live stream videí je na YouTube dávno zaužívaná vec. Z časti áno, no nebolo to tak prostredníctvom mobilných zariadení. Logicky teda hlavnú úlohu v streame cez mobily bude zohrávať aplikácia YouTube, v ktorej bude živé vysielanie dostupné v priebehu najnovších updateov. Novinka bola oznámená na konferencii Vidcom. Stream bude obsahovať všetky zaužívané funkcie. Znamená to, že používatelia ich budú môcť stream ľahko vyhľadávať či už cez klasické vyhľadávanie alebo cez odporúčané, prípadne playlisty. K dispozícii bude aj možnosť nahlásenia live videa za neoprávnené použitie. Aktuálne je live stream cez mobily prístupný hŕstke YouTuberov, no spoločnosť ohlásila, že už čoskoro bude k dispozícii pre všetkých. Bežný človek síce túto funkciu s najväčšou pravdepodobnosťou využívať nebude, no ktovie, kam naše cesty v budúcnosti povedú. 🙂

Viac sa dozviete v tomto článku.

Facebook predstavuje 360° fotografie

Začiatkom júna priniesol Facebook zásadnú novinku – 360° fotografie. Princíp prezerania fotiek posúvaním myšou je rovnaký, ako pri videách. Pokiaľ ide o prezeranie takýchto fotiek na smartfónoch, stačí mať otvorenú aplikáciu Facebook, v ktorej otvoríte fotku v plnej veľkosti a nakláňate svoj telefón, čo vítam od Facebooku ako veľmi šikovný krok. Okrem mobilných zariadení a PC je možné sledovať 360° fotografiu aj cez virtuálnu realitu. Ako je však možné v novinkách rozoznať bežnú fotku od tej 360° ? Nový druh fotky má na pravej strane mini kompas, čo ju automaticky odlišuje od klasických a vy tak viete, čo s ňou treba robiť. 🙂

Viac sa dozviete v tomto článku.

Update Messengera pre jednoduchší začiatok konverzácie

Messenger nás pravidelne zásobuje novými aktualizáciami. Či už sú to drobné úpravy na zlepšenie chodu aplikácie alebo väčšie updaty, ktoré zasahujú aj do celkového UI a UX aplikácie. Najnovšie nám Messenger predstavuje update, s ktorým chce predĺžiť čas, ktorý ľudia v aplikácii trávia. Zobrazenie posledných konverzácií spoločne s kartou Home už nebude ako predtým. V praxi to znamená, že vám zostane zobrazených posledných pár konverzácií, za nimi nasleduje časť Favouritess obľúbenými kontaktmi, s ktorými si najčastejšie píšete. Následným scrollovaním nižšie sa objavujú aktívni používatelia, a to všetko stále na karte Domov. Po nich nasledujú už len prípadné narodeniny vašich priateľov, čo vám umožňuje rýchle otvorenie konverzácie a prípadne zablahoželanie k ich sviatku. Pokračujú ostatné konverzácie, ktoré sa nezmestili medzi tie úplne posledné. Za mňa osobne je to jednoznačne príjemné riešenie.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Instagram ohlásil nové business nástroje

Instagram predstavil nové business nástroje pre lepšiu propagáciu spoločností. Medzi ne patrí Contact button, ktorý umožňuje priamo kontaktovať danú spoločnosť e-mailom alebo telefonicky, prípadne button Get Directions pre navigáciu do predajne. Druhým skvelým nástrojom sú Insights. Instagram spojil sily s desiatkami businessmenov, aby priniesol na trh to, čo reálne spoločnosti potrebujú pre svoj business na tejto platforme. Insights tvoria analytické údaje, ktoré sú zobrazené aj graficky, ako sme zvyknutí na Facebooku. Môžete vďaka nim sledovať dosah alebo impresie príspevkov. Tiež je možné sledovať počet followerov a ich demografické rozdelenie podľa veku a pohlavia. Tretím nástrojom je transformovanie klasického príspevku do reklamného v prípade, že je post efektívny. Táto možnosť bude obsahovať cielenie na publikum spoločne s budgetom pre každý boosting. Čo je však podstatné a nutné spomenúť je to, že nie každý účet bude môcť využívať nové biznis nástroje. Podmienkou je mať taktiež Facebook stránku, ktorá je využívaná ako business page pre spoločnosť. Až vtedy je možné konvertovať klasický účet na biznis účet Instagramu. Spoločnosť tiež potvrdila, že novinky budú k dispozícii najneskôr do konca tohto roka s tým, že ako prvé sa predstavia v USA, Austrálii či na Novom Zélande.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Snapchat odkryl záložku Discover

Časť Discover je pre Snapchat už akousi neodmysliteľnou súčasťou. Pre tých čo nevedia, Discover má za úlohu držat ludí čo najdlhší čas v aplikácii Snapchat. Záložka obsahuje novinky zo sveta či už technológii, lifestylu, športu, politiky, a teda sa v nej nachádzajú videá a články o aktuálnom dianí z celého sveta. Po dlhej dobe však prišiel redizajn. V novej aktualizácii je Discover už odkryté, čiže používatelia vidia nadpis a malý obrázok. Na základe toho môžu vedieť, k čomu sa dostanú po jej otvorení. Nové Discover je podobné štýlu, na akom funguje Pinterest. Po kliknutí na jednu z častí Discover sa môžu používatelia scrollnúť k článku a danej téme a následne odoberať prezeraný kanál. Obľúbené kanály je možné odoberať, čím si zaručíte všetky najnovšie info a články, ktoré budú na ňom zverejnené.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Všade diskutovaný algoritmus pre Instagram sa stal realitou

Dávnejšie avizovaná zmena nabrala na obrátkach začiatkom júna, kedy prešiel Instagram na nový algoritmus zobrazovania najnovších príspevkov. Tie už, žiaľ, nie sú zobrazované chronologicky od najnovších po najstaršie. Prednosť dostávajú najlepšie príspevky. Osobne to vnímam ako negatívny krok. Tým, čo nechcú prísť o najnovšie príspevky, nezostáva nič iné, ako si zapnúť upozornenia na každý účet. Ups. Za tento krok si Instagram vyslúžil vlnu kritiky, no ako to už vyzerá, používatelia si nepomohli.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Pinterest čoskoro predstaví vyhľadávanie produktov cez mobilný fotoaparát

Predstavte si, že idete po ulici a vidíte nejaký produkt, ktorý sa vám páči, či už je to dekorácia do bytu alebo hocičo iné. Radi by ste si ho zaobstarali, neviete však, kde danú vec nájdete a koľko stojí. Tento problém bude už onedlho riešiť Pinterest so svojim novým nástrojom a za použitia kamery vášho smartfónu. Ako to bude fungovať? V aplikácii Pinterest sa dostanete do ich vyhľadávania a nasmerujete kameru svojho mobilu na predmet, ktorý vidíte pred sebou. Aplikácia začne automaticky vizuálne hľadanie a zaplní displej objektami, ktoré vyhodnotí ako rozpoznateľné. Užívateľovi stačí už len kliknúť na objekt, ktorý chce vyhľadať. Rovnako tak bude Pinterest zisťovať, o aké objekty ide priamo v aplikácii už keď si otvoríte nejakú fotku.

Spoločnosť si dala za cieľ dostať sa do všetkých momentov procesu nakupovania, či už je to vzbudenie povedomia o produktoch a značkách, až po ich následné vyhľadanie a nákup. Tým chce dosiahnuť transformácia používateľov na potenciálnych zákazníkov. Podľa mňa veľmi šikovný krok. Sám som zvedavý, s akými ohlasmi sa nový update Pinterestu stretne.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Facebook testuje posielanie peňazí cez Messenger

Nový update má zvýrazniť možnosť platieb medzi ľuďmi za použitia aplikácie Messenger. Spoločnosť potvrdila, že pridala novú funkciu Send or Request Money do jej hlavnej aplikácie. Funkcia presmeruje používateľov Facebooku do Messengeru k riadeniu svojich platieb. V prípade, že ho nemajú nainštalovaný, presmeruje ich do obchodu aplikácií a ponúkne stiahnutie Messengera.

Podpora Messengera pri peer-to-peer platbách je dostupná zatiaľ iba v USA. Samozrejme, platby za pomoci Messengera boli avizované skôr. Majú konkurovať už zaužívaným platobným aplikáciám ako je PayPal či Venmo. Je tu však jeden háčik, a to je slabé povedomie ľudí o tejto funkcii. Prečo? Lebo je skrytá na karte Ďalšie, z ktorej môžete svojim priateľom posielať GIF-ká či prípadné hlasové správy. To je aj dôvod, prečo sa Facebook vehementne snaží viac a viac spropagovať platby cez Messenger a zviditeľniť ich cez transfer do app storu a pomocou viditeľnejšej pozície funkcie v aplikácii.

Viac sa dozviete v tomto článku.

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter