Čo sú persony a ako ich používať

Persony sú základným kameňom, na ktorom vieme postaviť komunikáciu akejkoľvek firmy. Čo to ale vlastne tá persona je? Poďme sa na to pozrieť bližšie. Čo sú persony a ako sa...

Persony sú základným kameňom, na ktorom vieme postaviť komunikáciu akejkoľvek firmy. Čo to ale vlastne tá persona je? Poďme sa na to pozrieť bližšie.

Čo sú persony a ako sa líšia od cieľovej skupiny

Jednoduchá definícia je, že “persony sú fiktívni reprezentanti vašej cieľovej skupiny.” Ide teda o priemer cieľovej skupiny, ktorý do detailov rozpracujeme, dáme mu tvár, vymyslíme meno a pod.

Čo to znamená v praxi

Rozoberme si to na jednoduchom príklade portálu StartItUp.sk.
V tomto  prípade máme tri základné cieľové skupiny: startupisti, investori a celkovo ľudia zaujímajúci sa o technologické novinky. Poďme si viac priblížiť najskalnejšiu skupinu – startupistov.
Startupisti – vek: 20 – 35 rokov, ambiciózni technologickí nadšenci, žijú väčšinou v mestských oblastiach, pracujú na 2-3 projektoch naraz a končia, prípadne majú čerstvo ukončené vysokoškolské vzdelanie v oblasti IT, techniky, prírodných vied alebo ekonómie…
Pokiaľ chceme z tejto cieľovej skupiny spraviť personu, musíme ísť ďaleko viac do hĺbky a vytvoriť ideálnu postavu, ktorá bude založená na reálnych dátach. Príkladom takejto persony je potom Startupista Stano. Ak si chcete podobného “Stana” vytvoriť aj vy, scrollujte nižšie.

Prečo a ako používať persony

Persony môžu byť vo firemných procesoch použité najrôznejšími spôsobmi. Pomôžu vám v product developmente, tvorbe contentu pre vašu cieľovú skupinu či zjednodušení rozhodovania kam zacieliť reklamu a kam nie. No a v neposlednom rade vám tiež helfnú pri tvorbe biznis plánu a s tým spojeným raisnutím investície.
Po zostavení persony máte totiž jasnú predstavu o tom, komu je váš produkt venovaný, aký má vek, pracovné zaradenie, koníčky, ciele, sny, problémy… Tiež vám povedia, kde sa takíto ľudia stretávajú či už v online alebo offline svete, na aké veci reagujú a pod.
Inými slovami, persony sú základom, od ktorého by sa mali odrážať (nielen) marketéri predovšetkým v menších firmách.

Viac Článkov

Pravidelná
dávka Hypu

Prihláste sa do nášho newslettru pre najčerstvejšie 
marketingové novinky.

Ďakujeme, boli ste úspešne registrovaný na odoberanie noviniek

Súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely.

dajte si s nami
Hype Five

Služby

Odoslaním formulára udeľujete súhlas so spracúvaním Vašich osobných údajov a elektronickou komunikáciou.

Ďakujeme, správa bola úspešne odoslaná.