Toto je chyba, na ktorú doplácajú najmä malé marketingové tímy

Cieľová skupina: všetci. Ak ste sa s podobným briefom zatiaľ nestretli, či už na agentúrnej alebo klientskej strane barikády, pravdepodobne ste veľmi šťastný človek alebo s marketingom len začínate. Rovnako...

Cieľová skupina: všetci. Ak ste sa s podobným briefom zatiaľ nestretli, či už na agentúrnej alebo klientskej strane barikády, pravdepodobne ste veľmi šťastný človek alebo s marketingom len začínate. Rovnako kontraproduktívne môže byť pokrývanie každého komunikačného kanálu.

Dosiahnuť akúsi omnipresence v médiách je nemožné a aj veľké značky vynakladajú obrovské prostriedky na to, aby pokrývali tie najrelevantnejšie kanály v rozumnej miere. Aké šance potom má poddimenzovaný marketingový tím s obmedzeným rozpočtom?

Prieskum nám ukázal, že firmám chýba strategický koncept

V našom prieskume najväčších problémov slovenských marketérov, o ktorom sme písali aj pre portál Ecommerce Bridge, rezonovala absencia stratégie, predajných lievikov – takzvaných funnelov, a celkového konceptu, z ktorého vychádzajú marketingové aktivity. Bezhlavo sa pustiť do „marketingu“ bez toho, aby ste sa opierali o dáta je v drvivej väčšine postup odsúdený na neúspech. Minimálne ním vyplytváte rozpočet, ktorý mohol byť použitý inak, efektívnejšie.

Ak máte prostriedky, smelo do toho

V marketingu nemôžeme dogmatizovať žiadne postupy. Niektoré fungujú v jednom sektore či segmente, iné pre istý typ a veľkosť spoločností, ďalšie sú zase vhodné rôzne veľké tímy. Ako to už býva: ak máte dostatočne vysoký budget a kvalifikovaný tím, vaše možnosti sú široké.

Menšie tímy sa však musia naučiť priorizovať to, čomu budú venovať svoju pozornosť a do čoho budú investovať vydupaný rozpočet. Naliať peniaze do terciárneho kanálu, ktorý neprináša potenciálnych zákazníkov, je zbytočné plytvanie.

Segmentujte kanály aj cieľové skupiny

Vytýčiť si cieľovú skupinu a kanály, cez ktoré ju dokážeme zasiahnuť, by malo stáť na začiatku každého marketingového plánovania. Je jednoduché povedať, že musíme byť na TikToku, lebo ho dnes využívajú spotrebitelia generácie Z, a tých chcete zasiahnuť. Sú to ale vaši zákazníci? Nie želaní zákazníci, ale reálni, ktorí vám generujú zisk.

Investovať do kanálu, ktorý je aktuálnym trendom, sa môže a nemusí vyplatiť. Na to, aby ste vedeli, či do takejto príležitosti ísť, potrebujete mať stratégiu, ktorá vám napovie a niekoľko rokov praxe, aby ste sa vedeli správne rozhodnúť. 

Vytvorte si komunikačnú stratégiu, o ktorú sa budete opierať

Stratégie komunikačného konceptu a celkovej marketingovej komunikácie môže slúžiť spoločnosti dlhodobo, nielen počas jedného kvartálu, či roka. Ak je nastavená správne, zohľadňuje minulé úspechy aj prekážky a je orientovaná na špecifické ciele, poslúži vám ako dlhodobý guideline.

Ako si takúto stratégiu vytvoriť? Začnite briefom:

·        Spíšte si, čo sú vaše ciele, čo chcete komunikáciou dosiahnuť,

·        Identifikujte svoju konkurenciu, ideálne takú, ktorá vás inšpiruje,

·        Definujte, ako vás majú zákazníci vnímať,

·        Majte na pamäti, akým budgetom disponujete.

Pri tvorbe komunikačnej stratégie sa riaďte briefom, ktorý ste si spísali. Zamyslite sa nad cieľmi a ako ich môžete dosiahnuť. Zapadá do týchto cieľov gen Z a TikTok? Nie? Trend alebo nie, škrtajte.

Prelustrujte svoju konkurenciu, zistite, čo robí lepšie než vy, ale aj to, čo robí horšie. Veľa ľudí si myslí, že v reklamnej komunikácii je nutné posilňovať prioritne svoje slabé stránky. No ak posilníte to, čo už teraz robíte dobre a privádza k vám zákazníkov, dokáže prehĺbiť priepasť medzi vami a konkurenciou a zvýšiť tržby.

Koncept komunikačnej stratégie môže definovať aj to, ako vás majú zákazníci vnímať. Nemýľte si pojmy s dojmami – nejde o to, ako sa vnímate vy sami. Súčasťou stratégie teda môže byť aj prieskum, vďaka ktorému zistíte viac a o ktorý sa opriete.

Otázka budgetu sa bude vynárať počas tvorby celej stratégie. Môže vás limitovať, a to vás naučí priorizovať skutočne dôležité aktivity.

Zistite viac v našom ebooku

Najčastejšie problémy marketérov sme spracovali do krátkeho ebooku, ktorý sumarizuje známe aj menej známe scenáre každodenného marketérskeho života. Stiahnite si ho a ak budete chcieť niečo dodať, sme otvorení feedbacku.

Viac Článkov

Pravidelná
dávka Hypu

Prihláste sa do nášho newslettru pre najčerstvejšie 
marketingové novinky.

Ďakujeme, boli ste úspešne registrovaný na odoberanie noviniek

Súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely.

dajte si s nami
Hype Five

Služby

Odoslaním formulára udeľujete súhlas so spracúvaním Vašich osobných údajov a elektronickou komunikáciou.

Ďakujeme, správa bola úspešne odoslaná.