Ako vyzerá deň account manažéra v reklamnej agentúre

Neraz sa mi stalo, že si ma ľudia, ktorým som povedala, že pracujem v reklamnej agentúre na pozícii accountky, predstavili s kalkulačkou v ruke a spýtali sa, či ma baví práca účtovníčky.  Z pochopiteľných dôvodov ...

Neraz sa mi stalo, že si ma ľudia, ktorým som povedala, že pracujem v reklamnej agentúre na pozícii accountky, predstavili s kalkulačkou v ruke a spýtali sa, či ma baví práca účtovníčky.

 Z pochopiteľných dôvodov  sa výraz „account“ a „accountant“ ľahko zamieňa. Iní zase vôbec netušili, čo táto pozícia obnáša. Dôvody, pre ktoré mám rada prácu v reklamnej agentúre som rozpísala v tomto článku. Teraz som sa rozhodla napísať o tom, ako vyzerá deň accounta a túto pozíciu podrobnejšie opísať.

Account manažér je spojovací článok medzi agentúrou a klientom. Je to osoba, ktorá má na starosti komunikáciu medzi klientom a tímom či inými dodávateľmi (mediálnymi, PR agentúrami, tlačiarňami, atď.). Stará sa o projekty, dohliada na dodržiavanie deadlinov a stráži klientov budget.

Povinná výbava account manažéra vyzerá asi takto nejak:

☕ + ? + ? +extra veľká dávka trpezlivosti

…a takto môj bežný pracovný deň väčšinou takto:

? 8:30 : príchod do kancelárie

Vždy sa snažím chodiť skôr, aby som si stihla pozrieť inbox a preverila, či mi v ňom nepristálo nejaké nové zadanie od klienta. Popri raňajkách si urobím prehľad, čo ma v daný deň čaká a pripravím sa na rannú poradku.

? 9:15 : ranná porada

Počas ranného briefingu si s tímom prejdeme tasky, na ktorých budeme v daný deň robiť. Kreatívcom zadáme priority, ak majú náhodou viac zadaní, aby vedeli, v akom poradí na nich majú pracovať.

? 9:45 – 11:30 : cally / maily

Po porade si sadnem k počítaču a odpisujem klientom na maily, prípadne vybavujem cally. Na začiatku spolupráce si vždy s klientom overujem, ako preferuje komunikovať. Niekto nerád telefonuje, iný zase nerád píše maily. Accountovi je zvyčajne jedno, v akej forme klient komunikuje, pokojne môže poslať aj poštového holuba alebo správu vo fľaši – pri tejto práci je totiž veľmi dôležité, aby sa klient cítil dobre a bol ochotný a otvorený pravidelnej komunikácii – či už pri prvotnom briefingu, ale i pri feedbackoch na zaslané podklady.

? 11:30 – 12:00 : obedná pauzička

Milujem jedlo a toto je pre mňa najlepšia časť dňa – či už si obed navarím a prinesiem do kancelárie alebo sa prejdem a dám si jedlo v nejakej reštike v okolí. Ak je toho viac, naobedujem sa aj pri počítači, no zistila som, že aspoň polhodinová prestávka mi padne vhod a lepšie mi to po nej myslí.

? 12:00 – 16:30 : kontrola zadaní

Poobede si opäť prechádzam maily a kontrolujem, v akom štádiu sú zadania, na ktorých náš tím momentálne pracuje. Vždy informujem klienta, v akom stave sa projekt nachádza, aby vedel, kedy od nás môže očakávať vypracované zadania. Dávam si veľký pozor na to, aby mi klient nemusel písať a zisťovať, kedy bude niečo hotové. Musí mať pocit, že má všetko pod kontrolou.

? 16:30 – 17:30 : spisovanie taskov na ďalší deň

Na konci dňa si vždy urobím prehľad vecí, ktoré som v daný deň nestihla doriešiť. Táto práca si vyžaduje dobrý time management a alfou-omegou úspechu je dodržiavanie stanovených deadlinov. Preto, ak mi niečo zostalo z predchádzajúceho dňa, dám si to ako prioritu na ďalší deň.

Práca accounta nie je najľahšia, pretože musí hájiť záujmy klienta a zároveň aj agentúry. Občas sa stane, že klient pošle nezrozumiteľné zadanie alebo vypadne člen tímu práve v deň dôležitej prezentácie. Veľmi dôležitá je však komunikácia, otvorenosť a snaha vytvoriť pre klienta nielen to, čo čaká, ale dať mu i niečo navyše. Pevne verím, že svoju prácu robím dobre a najviac ma teší pozitívny feedback na naše výstupy. ?

Ak by ťa náhodou zaujímalo niečo z tejto oblasti, pokojne nám napíš!

Viac Článkov

Pravidelná
dávka Hypu

Prihláste sa do nášho newslettru pre najčerstvejšie 
marketingové novinky.

Ďakujeme, boli ste úspešne registrovaný na odoberanie noviniek

Súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely.

dajte si s nami
Hype Five

Služby

Odoslaním formulára udeľujete súhlas so spracúvaním Vašich osobných údajov a elektronickou komunikáciou.

Ďakujeme, správa bola úspešne odoslaná.