#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Facebook: návrat ku koreňom | #DigiNews január

Facebook si predsavzal, že v priebehu nasledujúcich dvoch rokov vyškolí jeden milión ľudí. My sme si predsavzali, že do dvoch rokov bude #DigiNews poznať (aspoň) milión používateľov. 😀 Preto nezaháľame a zbierame všetky informácie, ktoré nám zatiaľ stihol nový rok priniesť. Máme tu pre vás zhrnutie najzaujímavejších noviniek z digitálneho sveta.


V skratke:

  • Instagramom prebehla vlna reťazoviek, a tak ste sa v stories mohli dozvedieť aj to, čo ste doteraz o ľuďoch, ktorých sledujete nevedeli 

  • Už sú známe nominácie na Oscara – veľkým favoritom s 13 nomináciami je film The Shape of Water

  • Majiteľ hotela zakázal pobyt pre všetkých blogerov po tom, ako u neho chcela zadarmo bývať youtuberka výmenou za promo v jej videu. Nakoniec im táto kauza obom priniesla slušnú medializáciu

  • Kauza spoločnosti H&M s černošským chlapcom obletela celý svet. Reťazec po vlne kritiky reklamu stiahol.

  • Spotify sa zmenil na Adoptify a hľadá opusteným psom nových majiteľov podľa ich spoločného hudobného vkusu.


1. Facebook chce opäť spájať ľudí


mark-zuckerberg-facebook

Zdroj: SITA / AP



Začiatkom januára Mark Zuckerberg vo svojom oficiálnom vyhlásení oznámil, že cieľom Facebooku je vrátiť sa späť k svojej pôvodnej úlohe, a to spájanie ľudí. Používatelia by tak čoskoro mali na svojom účte vidieť viac príspevkov svojich priateľov a menej reklamných oznámení firiem a médií. Na Slovensku zatiaľ stále funguje prieskumník, takže pre nás to až taká rana nie je. 👊


 

2. Prichádza WhatsApp Business


WhatsApp prichádza s firemnými účtami, ktoré majú umožniť najmä malým firmám vytvoriť si bližší vzťah ku svojim zákazníkom. WhatsApp Business je bezplatná aplikácia, ktorá je momentálne dostupná pre Android. Ohľadom verzie pre iOS zatiaľ nie sú známe bližšie informácie, no je len otázkou času kedy bude appka dostupná aj pre túto platformu.


whatsapp-business-app
Zdroj: digitaltrends.com


 

3. YouTube mení pravidlá “hry”


YouTube prišiel s balíkom noviniek, ktoré sprísnia podmienky pre zarábanie na videách. Zároveň majú dodať väčšiu kontrolu nad obsahom inzerentom, ktorí sa sťažovali pre spájanie ich značiek s nevhodným obsahom. Nové pravidlá stanovujú, že na to, aby mohli zostať partneri s mediálnou platformou, musia mať minimálne 1 000 subscriberov a viac ako 4 000 hodín času sledovania za posledný rok. Pre nových používateľov platia nové pravidlá okamžite, pre existujúcich budú platné od 20. februára.

 

4. Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá


Facebook si predsavzal, že v priebehu nasledujúcich dvoch rokov vyškolí jeden milión ľudí. V Európe vytvorí tri nové komunitné centrá – v Španielsku, Poľsku a Taliansku. Komunitné centrá budú ponúkať školenia v oblasti digitálnych zručností, mediálnej gramotnosti a on-line bezpečnosti pre skupiny s obmedzeným prístupom k technológiám, vrátane starých ľudí, mladých a utečencov. Facebook bude tiež spolupracovať s malými podnikmi a start-upmi. Do roku 2020 chce vyškoliť 100 000 malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250 000 podnikov.

5. Amazon otvoril “obchod budúcnosti”


Amazon otvoril po roku testovania obchod bez personálu – Amazon Go. Obchod sa nachádza v kancelárskej budove spoločnosti a k nákupu potrebujú zákazníci registrovaný účet a aplikáciu od Amazonu vo svojom smartfóne, ktorú naskenujú pri vstupe. Nový zážitok z nakupovania je možný vďaka technológii Just Walk Out, ktorá automaticky rozpozná, kedy sú výrobky odobrané alebo vrátené do regálov a sleduje ich v tzv. virtuálnom (nákupnom) vozíku. Keď skončíte nakupovanie, môžete jednoducho opustiť obchod. Krátko potom vám Amazon pošle potvrdenie a odpočíta sumu z vášho účtu.





 

 

 


Zdroj: Youtube



6. Krajšie Instagram Stories s novými fontmi


Instagram testuje novú funkciu, ktorá umožňuje zmeniť font v Stories. Túto možnosť nájdete jednoducho pri pridávaní Stories dole pri starších nástrojoch boomerang, superzoom atď. Ďalšou novinkou na stories je posielanie notifikácií užívateľovi, keď iný užívateľ urobí screenshot jeho príbehu. Táto novinka je tiež zatiaľ len v testovacej fáze, tak si ešte užite utajené screenshotovanie, kým sa dá. 😀


Zdroj: thenextweb.com



7. Pozor na falošné profily


Instagram a Facebook sú zamorené falošnými profilmi veľkých značiek a sľubujú zasielanie falošných voucherov alebo výhier. Cieľom takýchto profilov je väčšinou získať za krátku dobu veľké množstvo followerov a následne takýto profil predať. Ďalšou možnosťou je, že chcú prostredníctvom nich získať osobné údaje ľudí, ktoré môžu byť nejakým spôsobom neskôr zneužité. Takéto profily je potrebné nahlásiť, čím dáte Instagamu a Facebooku najavo, že niečo nie je v poriadku.

 

8. YouTube zverejnil rebríček najsledovanejších reklám na Slovensku


Google prvý krát zverejnil rebríček najsledovanejších reklám – Ads Leaderbord aj pre Slovensko. Na čele rebríčka je spot Lidla – Stikeez Ovocie vs. Zelenina. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (Like alebo Share), čas strávený sledovaním videa a pod. V minulom roku boli najúspešnejšími reklamami tie, v ktorých sa nachádzal vtip, animácia alebo influenceri.

9. Nová aplikácia od Google urobí z obyčajných ľudí žurnalistov


Google testuje novú aplikáciu s názvom Bulletin. Pomocou neho budú môcť ľudia publikovať miestne správy a udalosti. Spoločnosť opísala Bulletin ako spôsob šírenia informácií o miestnych záujmoch, ako napríklad kultúrne podujatia, športové udalosti alebo informácie o dopravnej situácií v meste. Google vysvetľuje, že Bulletin je jednoduchá aplikácia na šírenie udalostí, zachytených fotografií a videí priamo z telefónu na web – bez toho, aby ste museli vytvárať blog alebo webové stránky sami.

 

 

 

Autor článku

Zuzana Martiniaková