#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
marec 2017

Marec spravil bodku za zimou a okrem prespievaného hitu We Are The World a súťaže Digital Pie nám priniesol niekoľko zaujímavých noviniek zo sveta internetu. Poďme sa teda pozrieť, čo sa dialo v marci v online.

1. Stories sa rozbehli aj na Facebooku 

Pamätáte si ešte na časy, keď sme sa bavili o tom, ako je Snapchat totálne odlišný od iných sociálnych sietí kvôli svojmu miznúcemu obsahu? Od zavedenia stories aj do Facebooku (po Instagrame, Messengeri a WhatsAppe) budeme na túto unikátnosť už len nostalgicky spomínať. Čo sa týka vizuálnej stránky, Facebook a Instagram stories sa podobajú ako vajce vajcu.

Zdroj: Buffer Blog

2.Messenger zavádza mentions a emojis

Chatovacia appka Facebooku prišla minulý mesiac s dvomi novými fičúrkami, ktoré nám majú zefektívniť komunikáciu. Konkrétne ide o zavedenie emojis a mentions. V prípade emojis hovoríme o 7 typoch  reakcií, ktorými môžete označiť akúkoľvek správu v chate (dokonca aj dlho žiadaným dislike) a pri mentions to funguje úplne rovnako, ako v prípade komentárov. Je to perfektná výhoda najmä pri hromadných chatoch – otázky mierené na vás nebudete hľadať v konverzácii ako ihlu v kope sena, pretože vám mentions vyskočia ako notifikácia.

Zdroj: FB Newsroom

3. Instagram stories ads sú dostupné globálne

Po tom, ako Instagram prišiel v januári s novinkou, že na ňom môžete inzerovať aj cez Stories, sa táto funkcia vyrolovala už aj v našich končinách. Keďže stories sú to prvé, čo si väčšina používateľov pozerá, sľubuje tento formát reklamy veľký potenciál. Prvé výsledky spoločností, ktoré ju využili, hovoria tiež v prospech: AirBnB dokonca píše o dvojcifernom náraste reakcií na kampaň pri nasedení Insta stories ads. My v Hype sme ju už využili tiež a jej efektivite len prikyvujeme.

Zdroj: Instagram for Bussines

4. Facebook upresňuje možnosti testovania

My, marketéri, rátame s každým centom v digitále na 100 %. Facebook to veľmi dobre vie a preto prišiel s novým spôsobom testovania reklám, ktorý nám prinesie presnejšie výsledky. Pri testovaní dvoch verzií reklamy sa zobrazí každá z nich len jednej skupine, bez prekrytia publika. Táto šikovná vec sa týka reklám s cieľom website konverzií, lead generation a mobilných app inštalácií. Tak poďme testovať!

Zdroj: Facebook Bussines

5. Uptime App – Messenger pre Youtube?

Najväčšia video stránka chce podnietiť komunitný život svojich návštevníkov cez novú appku pre skupinové konverzácie. Vďaka Uptime budete môcť v spoločnom chate komentovať vybrané video, buď slovne alebo cez emojis, a všetci kamaráti si tak vaše názory prečítajú kedykoľvek si otvoria chat. Zatiaľ je dostupná pre USA a prihlásiť sa do nej môžete vstupným kódom, ktoré môžete nájsť na Twittri Uptime App.

Zdroj: Uptime

6. Uľahčené hľadanie inšpirácií na Pintereste

S novým rozšírením v prehliadači môžete sýtiť svoj hlad po nápadoch rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Pinterest vám totiž umožní vyhľadávať inšpirácie na základe podobnosti s obrázkom, ktorý ste našli kdekoľvek na webe prostredníctvom jediného kliku. Po prvýkrát tak môžu používatelia sociálnej siete, ktorá vládne svetu inšpirácií, využívať jej vyhľadávací tool mimo jej domény.  Ak používate Chrome, stačí si nainštalovať Pinterest Save Button. My už veselo hľadáme.

Zdroj: Pinterest 

7. Facebook ušil formát reklamy pre e-shopy

Facebook chce vyjsť v ústrety e-shopistom a uľahčiť prílev zákazníkov cez reklamy na mobiloch. Reagoval na fakt, že počet „mobilných“ používateľov síce stúpa, mnohých pri nakupovaní však odrádza pomalé načítavanie. Na druhej strane, pri nákupe ich názor v značnej miere ovplyvňujú produktové videá. Nový formát Collection ťaží z týchto údajov a vďaka pútavému videu a sérií fotografií produktov sľubuje okamžitý pútavý vizuálny zážitok. A vyzerá to fakt dobre, čo poviete?

Zdroj: Facebook Bussines

8. Instagram live video si budete môcť uložiť

Doteraz sme si live videá na Instagrame mohli pozrieť naozaj iba naživo – či už v koži tvorcu alebo diváka. Instagram však životnosť tohto faktu v marci úplne pochoval zavedením nového tlačidla „Save“ v pravom hornom rohu. To prináša možnosť uložiť si live videá po ukončení do telefónu. Len škoda, že funny komentáre kamošov svojmu osudu zmiznutia neuniknú.

Zdroj: Blog.Instagram

9. Modrému gigantovi vládnu emócie

… samozrejme hovoríme o gigantovi medzi sociálnymi sieťami. Facebook totiž vyhlásil, že bude jemne nadržiavať postom, ktoré sa hrdia reactions nad tými, ktoré majú iba like. Je to vraj preto, lebo sa v nich odrážajú silnejšie emócie a vyžadujú si viac času (musíte mať fakt potrebu sa vyjadriť, aby ste obetovali sekundu naviac výberom reakcie), zatiaľ čo „like“ je len obyčajným defaultným označením príspevkov. Nuž, žiadne výhovorky, treba vytvárať emotívny content.

Zdroj: The Next Web

10. YouTube prichádza so svojou televíziou

… aj keď pre mnoných z nás slúži ako televízia už teraz. S novou službou sa nás chystá ohúriť približne 40 kanálmi, ktoré budú streamovať svoje live prenosy. Nájdete tam napríklad ABC, CBS, Fox, NBC, ESPN a mnohé iné. Svoju televíziu chce YouTube ponúkať ako mobilnú appku, za ktorú si po registrácii budete mesačne platiť 35 dolárov.

Zdroj: AdAge

 11. Pinterest spúšťa automatické vyhľadávanie na základe fotiek

Pinterest si veľmi dobre uvedomuje, že pre tvorivé duše plní funkciu vyhľadávača číslo 1, a preto začiatkom marca prišiel s ďalšou novinkou v oblasti pátrania po nových nápadoch. Jeho fičúrka zvaná Lens totiž umožňuje okamžite nahrať fotografiu a nájsť podľa nej podobné inšpirácie. Dokonca, keď cvaknete nočnú oblohu, Lens vám ukáže témy ako konštelácie, UFO či budúcnosť. Teda budúcnosť nie, ale v tej k nám táto vychytávka určite dorazí, keďže je zatiaľ len v USA.

Zdroj: Medium

To by bolo za marec všetko, vidíme (teda čítame) sa zas o mesiac. 🙂

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter