#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
máj 2017

Každý mesiac pribudne v digitálnom svete toľko noviniek, že je skutočne ťažké ich sledovať. No problemo, robíme to za vás. 🙂


Hneď na začiatku mája si Ikea šikovne vystrelila z módnej značky Balenciaga. Následne spravila rozruch aj cestovná kancelária BUBO, ktorá svojou kampaňou vyzvala ľudí, aby sa rozmnožovali. Celkom šikovné, sme zvedaví na výsledky. Nezmazateľnú negatívnu stopu po sebe zanechal trnavský Holywood burger, ktorý vysmial nespokojného zákazníka na Facebooku. Takto sa community managment nerobí a veríme, že si z toho firmy a agentúry vezmú ponaučenie. Český internetový zabávač Kazma urobil virálnu kampaň, ktorá poukazovala na Tourettov syndróm a vystrelil si z českého programu Prostřeno. Aj tak sa dá bojovať za dobrú vec. No a najväčšou udalosťou uplynulého mesiaca, Oscarom za kreativitu bol galavečer Zlatý klinec. V Istropolise sa stretli všetky agentúry, aby si prevzali ocenenia za svoje najúspešnejšie kampane. Agentúrou večera sa stala MUW Saatchi & Saatchi, gratulujeme 😊

Okrem množstva akcií, failov a úspechov, sa v máji predstavilo aj množstvo digitálnych noviniek. Poďme si o nich niečo povedať.

1. Reakcie na komenty


Facebook rozšíril možnosti reakcií aj na komenty a tak nie je odteraz nutné koment, s ktorým súhlasíme olajkovať, ale môžeme využiť celé spektrum reakcií. Dokonca aj na desktope. Systém je rovnaký ako Messenger reactions. Ku dňu matiek, podobne ako minulý rok, sme dokonca pozorovali aj bonusovú reakciu k postom – fialový kvietok.


 


Zdroj: The Verge



2. Snapchat pre marketérov


Snapchat potešil marketérov, keď predstavil Snapchat Ads Manager, vďaka ktorému jednoducho vytvoríte reklamy aj cielenie na špecifické cieľové skupiny a používateľov. Vidieť výsledky svojich kampaní však zatiaľ budú môcť iba veľké firmy, v júni tohto roku by mala byť novinka aktívna aj pre menšie firmy v U.S., UK, Francúzsku, Nemecku, Rakúsku atď. Uvidíme, či táto možnosť príde aj na Slovensko. 



Zdroj: TechCrunch



3. Instantná zábava v Messengeri


Facebook uviedol Hry v Messengeri. Môžete si zahrať staré dobré klasiky ako hadíka alebo Pacman,  Solitaire a, ak si pamätáte možnosť hrania basketbalu v správe, tak ten prichádza vo vylepšenej verzii. V Instant Games sa nachádza celkom slušné množstvo hier a výhodou sú tiež verejné rebríčky, vďaka ktorým môžete vidieť, koľko bodov v danej hre nahrali vaši priatelia. Hry sú dostupné na iOS aj Android.



Zdroj: FB Newsroom



4. Instagram Stories zavádza AR filtre


Konečne prichádza dlhoočakávaná fičúrka na vyšperkovanie Instagram Stories – AR filtre. Nasledujúc príklad Snapchatu, Instagram ponúka live filtre na tvár, ktoré „každú selfie zmenia na niečo zábavné“. Zatiaľ je dostupných 8 filtrov, ktoré fungujú rovnako ako na Snapchate a reagujú napríklad aj na otvorenie úst. Instagram tiež priniesol aj novú funkciu Rewind, ktorá video prehrá spätne.


5. Snapchat sa nevzdáva


A prichádza s množstvom novým fukncií. Tou najväčšou bombou sú Limitless snaps. Príspevok sa odteraz nemusí nutne prepnúť po 10 sekundách, ako bolo zvykom, ale môžete si ho prehrávať  dokedy chcete. Ďalšou novinkou je Magická guma, ktorú po pár dňoch predstavil aj Instagram. Pomocou nej môžete vymazať ľubovoľný objekt z vašej fotografie. Tiež už môžete kresliť pomocou emoji – potiahnutím prsta vytvoríte súvislý pás emojis. Najnovšia funkcia je Custom Stories. Partia ľudí si bude môcť vytvoriť svoju spoločnú skupinu storiek, do ktorej môžu pridávať, napríklad počas nejakého výletu.


Zdroj: Business Insider



6. Location stickers a Hashtag stories


Na Instagrame už môžeme nájsť geografické nálepky, ktoré dovoľujú používateľom označiť  firmu, štvrť alebo mesto vo svojej storke. Pôvodne takéto Stories mohli vidieť iba followeri danej osoby, najnovšie však pri zadaní mesta alebo iného stickru, môžete sledovať celú slideshow storiek. Instagram tiež pridal možnosť pridania hashtagu do storky, takže môžete smelo objavovať storky na základe svojich záujmov.



Zdroj: TechCrunch



7. Google lens


Google odhalil svoj najnovší nástroj Lens, ktorý bude fungovať na AI technológií a pomocou smartfónu bude skenovať to, čo aktuálne vidíte. V reálnom čase tak zistíte, že stojíte pred reštauráciou alebo obchodom, a ponúkne vám aj konkrétny názov, hodnotenie a iné informácie, ktoré má daná prevádzka uvedené. Technológia tak nasleduje trend zmeny kamery z pasívnej na interaktívnu.



Zdroj: TechCrunch



8. Pinterest recepty


Pinterest prichádza so schopnosťou rozoznávať hotové pokrmy a na základe fotografií ponúka k dispozícií recepty vzťahujúce sa k danému obrázku. Tiež sa na Pintereste objavili nové vyhľadávacie filtre, vďaka ktorým budete môcť vyhľadávať recepty podľa času prípravy, diéty a ingrediencií, ktoré máte k dispozícií. Takisto sú prístupné hodnotenia od ľudí, ktorí už podľa tohto receptu varili.


Zdroj: Social Media Examiner



9. Jedlo na dosah


Facebook pridáva novú fuknciu „Order food“ pre zjednodušenie objednávania jedla z vašich obľúbených reštauráciích. Bude sa nachádzať v hlavnej navigácií na mobile aj webe.. Chce tým zabrániť celému procesu od objednania po potvrdenie mimo Facebooku. Zatiaľ sa objaví iba vybraným používateľom, my v Hype sa už tejto funkcie nevieme dočkať a tešíme sa, kedy budeme môcť kliknúť na tlačídlo „Start order“.

Zdroj: TechCrunch


Toto boli tie top novinky za máj a iba párkrát sa vyspíme a sme tu opäť s júnovými #diginews.

Autor článku

Michaela Chrkavá
Social media manager